Inlägg från: Gruffalo |Visa alla inlägg
  • Gruffalo

Go Fika!

Tänkte bara meddela att inget har hänt än....*mutter*

• Gruffalo

Nope...still at home..and now i´m a monster! Ni skulle se mina fötter..oiiii

• Gruffalo

Helluuuu!

Först och främst grattis till herr & fru Nordenstam!

Har varit inne på koll pga av vätskan i fötter och händer bla men allt var bra. Superfint blodtryck, bra hjärtljud osv osv.... Det känns så snopet med värkarna som försvann liksom. Men sen dom kollade läget "down under" så har jag nu lite småvärkar med 15 minuter mellan. *argh* Håller på att bli galen men nu satsar jag på fredagen den 13:de istället. Äsch, kanske ska satsa på ett augustibarn istället...

• Gruffalo

Helluuu gänget!
    Tack för alla gratulationer!
    Skulle ju på "igångsättning" i måndags men döm om allas förvåning när jag redan var öppen fem centimeter med regelbundna värkar...trots det så står det igångsättning i journalen. Allt gick som sagt bara bra och det var en betydligt mer positiv upplevelse den här gången. Vi fick vara mycket själva och jag använda bara lustgasen på slutet i typ 30 minuter. Det gick fort på slutet så Stefan fick agera hjälp till bm innan uskan hann komma in på rummet!
    Nu till något jag hade glömt....mina boobisar håller på att detonera! Ajajaj....
    Angående namn så blir det "nog" Hugo även om inte Stefan är överlycklig men jag har ju totalratat hans förslag...*suck* Vill ju inte heller köra över honom helt. Vi får prata igenom det här i helgen och komma med ett beslut på måndag.

• Gruffalo

Åh, igår satt Maja och kollade på Animal Planet och det var ett avsnitt från djurpolisen i...någonting.. I alla fall så var det en katt som ramlade ner från en mur och blev helt täckt med taggar. Det såg verkligen skitäckligt ut men dom visade direkt att katten blev bra osv, MEN vad hon har tjatat om denna katt! *suck* Det spelar ingen roll att vi berättar att den mår bra osv. Snacka om att man får tänka sig för vad dom eller rättare sagt vi tittar på! Annars är inte Maja speciellt intresserad av tv´n. Emil fungerar ganska bra fortfarande, djurprogram och "räkna med skägg" som går på Bolibompa på måndagar.

• Gruffalo

Jodå, Maja är storasyster med stort S! Hon vill helst sitta och hålla honom hela tiden och hon är so go med honom, klappar försiktigt, pussar och kramar. Känns kul att hon vill vara med och hjälpa till vid blöjbyte och badning. Första dagarna så ville hon ha full koll att jag och lillebror var kvar efter att hon typ hade sovit och så. Idag drog hon ner min tröja och förklarade att lillebror inte alls ville äta, han ville sitta hos henne...så sött!

• Gruffalo

Maria: Mmm, fast här hemma kallas han Ronny Raggarbralla pga sin ljudliga pruttar!

• Gruffalo

Heeej!
    Nu har vi kommit hem efter en tur till landet! Jag kände att hela familjen behövde miljöombyte. Hugo växer och frodas...hehe dubbelhakorna är ett faktum! Nya bilder kommer inom kort. Maja har börjat tjata om dagis men hon börjar först på onsdag pga planeringsdagar... Ska bli kul att se vad hon säger när jag ska hämta henne klockan 14:00...uuuu, dumma mamma!

Svar på tråden Go Fika!