Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Go Fika!

Ny tråd - nytt babbel...

• Fragglerock

Tja, Agaton är ju ett namn som många himlar på ögonen åt(när de tror att man inte ser) . Men jag bryr mig inte så mycket om det. Liksom Hedda så höll ju vi det för oss själva för att slippa försvara oss. Namn har man så många negativa eller positiva accociationer till, vilka även förändras över tid. Det har de gjort för mig i alla fall.

Jag kan ju till exempel säga att hade Hedda sagt Alexis innan så hade jag nog sagt... njäää, för det första jag tänkte på är Alexis Carrington, ni vet bitchen i Dynastin på 80-talet! Men nu tänker jag ju på Poppy Alexis. Ungefär som jag tänker på kaniner när jag hör Hugo, men bara för att grannungarna hade en kanin som hette Hugo. För övrigt hade jag nog glömt det om inte vår katt gett sig på Hugo vilket resulterade i ett blodbad. Därför är minnet starkt!

Vi tänkte faktiskt inte alls på om det rimmar på nått eller om man kan göra nått fult av det. Vill ungar så kan de hitta på vad som helst av ingenting liksom... jag har ju en polare som heter Cajsa. Det tror man ju ska bli Cajsa-bajsa eller nått. Men hon kallas Sulan för hon alltid sprang utan skor!

• Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-06-25 21:17:13 följande:
    Men Agaton?? Vad är det för jävla namn??
    Ja vem var det som sa det nu igen? Det har jag fasiken glömt???!! Se, sånt gör inget som helt intryck på mig!

För övrigt så är ju inte Åke ett favvo namn direkt. Men jag träffade ju en liten blond ascool kille som heter Åke så nu är det ju häftigt igen! Så lätt vänder jag kappan. Ungefär som när syrran fick en liten tjej på sitt dagis där hon jobbade som heter Evelyn. Det är min mammas mellan-namn som vi alltid hånat henne för. Men lilla Evelyn va så söt och go´ så nu gillar vi båda namnet faktiskt. Inte så att jag skulle ge det som tilltalsnamn... men heller Evelyn än Elisabeth som mellan-namn... Bettan... urk!

Åke & Evelyn... kanske ska be om tvillingar ändå!
  • Fragglerock

Vilket är ert favoritrecept på kakor? Dela med er, snälla! Jag är så dålig på att prova nya recept utan gör alltid samma om och om igen. Men nu tänkte jag faktiskt bara nått nytt. Men så blir jag helt off när jag läser alla recept. Antingen så ser alla mer eller mindre lika ut, eller så kan jag inte ens föreställa mig slutresultatet!

Så, vad gillar ni för kakor egentligen? Min favorit genom alla tider har varit mormors hallongrottor. MMmmmmm

• Fragglerock

... så vaknar man av att det droppar in regnvatten genom sovrumstaket mitt i natten...

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Jaha, är Maja storasyster nu tror ni?

• Fragglerock

Då får jag väl skryta med att jag fått en sneakpeak av fru Nordenstam på den stora dagen och hon va supertjusig!!! Blir jag hälften så snygg den dagen det beger sig så får jag va nöjd!

Stryka... jag vet inte ens var jag har strykjärnet! Så ofta stryker vi! Jag borde i egentligen stryka min uniform, men hänger man den väl i torkskåpet så funkar den ändå...typ...

• Fragglerock

Vi har oxå använt fodrat regnställ eller fodrad regnoverall (Ellos) som funkar kanon när det är sådär mellanväder och svårt att klä dem. Våra regnvantar har de faktiskt använt mycket och vi har även sådana hemma som senaste dagarna använts massor. Men vi har även vanliga galonisar.

Annars har vi nog ungefär samma som Hedda. Fast vi har haft två olika mössor hela tiden, typ en tjockare och sedan en lite tunnare för när det bara blåser typ höst/vår men inte är kallt...

Vi har även ett par överdragsbyxor typ vatten/vindavvisande. De är inte alls samma material som galon och blir inte så varma och läbbiga som galon kan bli. De har varit bra när det har varit dagg på morgonen eller när det är sådär lite blött, fuktigt eller smutsigt men att man kanske inte behöver galonbrallor. Många har i alla fall frågat på dagis var vi köpt dem (tror det var Ellos oxå) och vi kommer köpa nästa säsong igen för de är flitigt använda.

Agaton satt förut i sängen och fnissade. När vi kom in så satt han ochg glodde på sin lilla snopp med stånd. Kolla snoppen, va stor säger han . Sen lägger den sig ned efter en stund. Då blir han skitarg och bara skriker "Åh nej mamma, den  stora försvann"!! Förvånad

Sen plockar han med snoppen i ren förvivlan för att klura ut vad i hela friden det var som hände! Så söt! Kyss

• Fragglerock

Ett nattpass till sen är det seeeeemeeeeeester! Ska bli såååå skönt!

I dag kom plåtslagarna och ska byta delar av taket på vårt lilla hus. Det regnade ju som sagt in i sovrummet för ett tag sedan men sedan fick vi nästan ringa och vara otrevliga för att nästa steg skulle komma. Förmodligen hade de glömt eller förträngt att vi hade läckage för i går när vi ringde å vart arga så kom de direkt! Vi får väl hoppas att de inte måste lägga om hela taket och att det inte blivit för mycket fuktskadat...

• Fragglerock

Pruttans... efter första urvalet är jag typ 84.e reserv på rättspsykologin som jag vill läsa. Å med tanke på att det inte finns så många platser så får jag väl hoppas på nytt utbrott av digerdöden om jag ska få en plats! Jaja, det är väl inte meningen att jag ska läsa kanske...

Svar på tråden Go Fika!