Go Fika!
Maria: Nej jag kommer inte på måndag.
Maria: Nej jag kommer inte på måndag.
På den med maskulint utseende ser du snarlik ut Robbie Williams om man kollar snabbt! *hehehe*
Agaton har förvandlats till en grinig tonåring!
Närå, skämt å sido. Han blir så himla trött nu när han äter Kåvepenin och är svår att väcka i vanliga fall, men NU, jösses!
I morse när jag skulle väcka honom så tittar han upp på mig med ett halvt öga öppet. Sedan säger han "nej mamma, jag vill sova mer". Då är klockan 07.40 och han har sovit längre än vanligt redan...
Sen när jag försöker prata med honom så drar han täcket demonstrativt över huvudet, fnyser åt mig och försvinner in i duntäckets varma och goa' värld. Då försöker jag prata högre för att höras genom duntäcket.
Då hör jag bara en liten sur kille som morrar "SLUTA PRAAAAAAAATA MAMMA*
ÅÅh, vilken fin historia Hedda! Ibland glömmer man liksom bort hur lyckligt lottad man är när man är som argast och det är sylt på hela tv-skärmen eller nya dyra solglasögonen har böjts till oigenkänlighet!
Vi provade vår 86 overall från förra året och njääää, det var nog oxå optimistiskt tänkt! Stackars kunde ju knappt röra på sig! Så vi köpet nog 98 fast det låter enormt och förmodligen kommer var det oxå. Men snål smålänning som man är så kanske man ska dra till me 104...
*hehe* Jag åkte ju på att köpa en overall när det bara var pyttelite kvar av vintern och NEJ det vägrar jag göra i år!
AAAAaawwww...
Agaton har ju varit hemma i två dagar nu med Danne för att han (Agaton alltså, snacka om syftningsfel) varit sjuk. I går så var han dock väääldigt på allerten och lekte som en galning ute halva dagen och åt som en häst. Tja, då tyckte vi att han verkade ok igen eftersom han inte hostar eller snorar mer än vad som är ok. Så i morse ringer jag till dagis och säger att han kommer.
Jag väcker Agaton och han verkar må bra, inga konstigheter. Vi går ner och leker en stund, typ 20 minuter, och allt verkar frid och fröjd och vi äter frukost. Sen börjar han gnälla och gnöla som attan. Han ber om vatten så jag går ut och hämtar vatten. När jag kommer tillbaka så sover han på golvet framför tv'n. Han slocknade alltså på tre sekunder helt utan förvarning. Sen sov han jättelänge. Vaknade och gnölade i typ 30 minuter och nu sover han igen! Han har inte nån feber eller nått utan är typ lite snorig och trött... och trött.. och öööh, trött!??!?!?
Gud, jag fattar noll. De måste tro att vi är helt galna på dagis. Halv sju är han frisk men halv åtta så är han sjuk - igen!
Å Agatons grodkostym var ju för stor förra året men sitter som en smäck i år... va synd. Eller synd och synd. Han springer ju runt i den ganska ofta hemma för han tokgillar som grodkostym.
Men frågan är ju när jag ska köpa en ny, ska jag hålla fast vid samma storlek eller ska jag gå upp en... awwww!??!?!
Agaton är i rätt dålig kondition just nu. Han har väldigt hög feber och är väldigt off. Han fick ont i magen nu på kvällen så det var hårfint från att jag slängde mig i bilen och åkte till akuten. Men Danne hade ju bilen till Maxi så det gick ju inte! Han fick i alla fall så himla ont i magen så han skrek som en galning i typ 25 minuter. Han tuggade och smackade typ som han var torr i munnen fast han inte var det!? Jätteläbbigt.
Sen märker man att han har jätteont i kroppen för han gnäller och klagar när man ska lyfta och flytta honom. I dag fick han till och med blöja på sig för han orkar ju inte ens gå och kissa. Oj, va arg han var när jag satte på blöjan. "Jag är vuxen - ingen blöja" skrek han! Men han orkade ju inte ens gå ju å knappast klättra upp på toa. Å när jag satte honom där så välte han ju nästan av toalettstolen! Lille plutten!
Jag undrar jag om han fått någon släng av nån influensa eller så. Han blev ju förkyld i helgen men ingen ordinärt. I går så var han ju som vanligt och slutade till och med snora så där mycket. Men i dag så började det bra och slutade i kaos... feber, ont i magen, snor & ont i kroppen!
Snacka om att det vänder på en femöring!
Oj vilken lång natt! Vi hade jättesvårt att få ned febern trots att vi dubblade dosen med alvedon. Men han slocknade runt 9 till sist men sov oroligt och svettades som en gris fast man såg att han hade gåshud! Han vaknade igen runt midnatt och svamlade och pratade jättelänge. Rätt vad det var så börjar han åla ned från sängen och ska ner och leka. Ööh, ok jaha då gör vi väl det då! Han leker väl i 30 sekunder sen ska han se Pippi. På med Pippi och sen bädda i soffan.
Jag somnade efter typ 20 minuter. Vaknar när Pippi nästan är slut och Agaton är fortfarande vaken! Vi kollade klart på hela Pippi och sen kunde han gå upp och sova igen - oroligt, men han sov i alla fall lite.
I dag mår han mycket bättre men han har klagat på ont i magen sedan i onsdags. Han har inte kräkts eller bajsat löst så jag har inte en aning faktiskt. Förmodligen fick han väl en släng av någon influensa men det är läbbigt när man inte kan fa ned febern trots massa alvedon och så!
Vi ringde faktiskt sjukhuset i förrgår och frågade om just det här med Borrelian. De säger att det är ytterst sällsynt att barn får TBE men skulle han få hög feber i dag igen, ja då måste vi nog åka in och kolla i alla fall. De sa att det går en ganska jobbig influensa med huvudvärk och ont i kroppen just nu så de trodde att han fått det.
Nu mår Agaton mycket bättre. Inte helt fit, men han är ute och sågar med pappa och det är en rejäl förbättring mot killen som till och med sa NEJ TILL GLASS två gånger i dag!
Han klagar fortfarande på ont i magen men vi får väl avvakta och se vad som händer.
Vi har ju (äntligen) köpt en sandlåda till Agaton. Han älskar ju tydligen sandlådan på dagis och vi har ju tänkt införskaffa en ganska länge. Nu är den i alla fall betsad och ska grävas ned till helgen. Sanden får väl bli till nästa löning antar jag. Visst var det någon som hade ett bra tips på VAR man kunde köpa sandlådesand billigt??? Å NEJ, Bauhaus räknas inte som billigt när det gäller sand till sandlåda!
Vi hade ju tänkt måla/betsa vår altan i år om det hade varit torrt. Men vilket tur att det regnat så mycket för jag kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ha!
Ska den vara vitlaserad eller ljust röd/brunlaserad? Jag är rädd att det blir lite för mörkt om man väljer rödbrunt. Teglet är ju brunt, sidorna är möööörkt bruna och tja... det blir ju ... brunt alltihopa känns det som! Men vitt? Känns inte som det passar riktigt heller?!?! Nån som tycker något?
På vårt dagis skickar de ju hem efter två lösa avföringar. En (1 gång)antar jag att de kan ta och det kan ju beror på mat eller nått sådant. Men flera efter varandra, japp, så får de går hem även om inget annat är galet.
I dag är min son frisk! Han har hoppat i sängen, kastat flingor till frukost, nästan ritat på väggen i tv-rummet och redan rymt en gång iförd endast pjamas och gummistövlar och beväpnad med ett orange skohorn! Jag måste lära mig att låsa dörren nu alltså!!!!
Nu börjar ju likna slitna småbarnsföräldrar. Agaton somnade i sin säng i går. I morse vaknade han i vår och INGEN vet hur han kan dit! Jag var ju så trött efter två vaknätter att jag tvivlar på att jag ens vaknat om han ropat och Danne går mer eller mindre alltid i sömnen när han gör något på nätterna! Å att Agaton skulle kommit intassandes själv är helt omöjligt då vi försökt få honom att göra det i snart ett helt år!
Lite scary när man liksom tror att man ligger själv i sängen (Danne hade åkt till jobbet) och sen kommer det en iskall liten fot instickades mellan låren!