Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Jaha, då blir det bebis i dag måntro??

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Marianne! Grattis till att äntligen ungen behagat titta ut efter lång väntan!

Ja, vi är ju i Småland och vädret kunde väl varit bättre. Vi har haft en kanondag då vi åkte till Gränna. Vi tittade på båtarna i hamnen, trängdes med massa tyskar och köpte lite polkagris. Det var trevligt men trångt.

Vi hoppas på lite mer fint väder innan vi åker hem till helgen men om man kollar på väderprognosen så verkar det si och så med det! Vi ska åka över till Visingsö om vädret tillåter men tja... vi får väl se. Just nu mullrar det långt borta och himlen börjar mörkna på så det är nog dags för mig att logga ut och dra ut kontakten!

Ha det gott allihopa!

• Fragglerock
  • Fragglerock

Men det kostiga är ju att Agaton faktiskt aldrig SETT Spindelmannen i någon slags tv-version. Han är helt såld ändå på Spindelmannen. Mest för att de coola 4-åringarna på dagis har massor med prylar med Spindelmannen. Jag vet inte ens om det finns någon "barnvänlig" version av Spindelmannen?! Nån som vet?

• Fragglerock

Jooo, det kan du nog räkna med att den är Hedda. Du kan ju alltid kopiera ett av mina världsberömda mail som jag brukar skicka ut när alla nummer är borta... *hehe*

• Fragglerock
    hejlis skrev 2007-07-27 14:24:11 följande:
    Just det, fråga: Ni som har Volvo. Vad har ni/har haft för Babyskydd? Är väl olika i olika modeller antar jag, men de flesta volvosa verkar ha korta bälten. Vi lånde en Maxi Cosi till Hanna när hon var liten, men jag tror att bältet var längre i 940 ( än ni v70 som vi har nu)och då var det preciiis. Tittade lite på Gracos, men det var så otroligt STOR...Gillade Maxi Cosin, för den var lätt och enkel, men den kanske inte går att sätta fast då. Också har jag tittat på Britax, kanske kan fungera...Vet att Marie har "varnat" för ngn som Agton blev så svettig i också...
    Ja, den som Agaton blev varm i är ju en jättebra bilstol/babyskydd men själva materialet är inte så bra. Jag skulle helt klart välja samma babyskydd men med ett mindre glansigt material. Vi har ju Gracon och det är smidigt att ta i och ur och bara "klicka i". Men om jag skulle välja igen så skulle jag köpa till den paraplyvagnen som passar babyskyddet för då är det bara att ta ur babyskyddet och slänga i vagnen och slippa ta en sovandes unge i och ur.

I morgon hämtar farmor & farfar Agaton! Kommer kännas så konstigt att inte träffas på en hel vecka. Men man undrar ju om han har på känn att nått ska hända för han har varit extremt stökig och mammig ett tag nu! Det kommer gå skitbra, men jag börjar ändå få lite ont i magen när jag tänker på det...
  • Fragglerock

JO, det var ju en väldigt negativ sak med Gracon, den är tung. Just därför skulle jag vilja haft paraplyvagnen som passar till. De sitter ju mer inbäddat och man tar liksom bort del efter del varefter de växer så vi fick ju byta till vanlig stol när han var 9-10 månader tror jag. Men jag vet att många tycker att de sitter ostadigt och välter lätt i andra babyskydd. Det gör de ju inte Gracon eftersom de har huvudstödet. Jag gillade att det fanns solskydd på oxå, men det kanske det finns på andra oxå? Jag har inte så bra koll.

Byter man mycket mellan bilar så är det nog smidigare med ett sånt som Hedda och dem har. Vårt måste man nästan ha två basenheter till i så fall. Den går att sätta utan basenhet vet jag men vi gjorde aldrig det. Enligt beskrivning så ska det vara smidigt oxå så... tja... vi har ju vårt babyskydd kvar på mammas vind. Så vill ni låna eller prova Hejlis så säg bara till! Vi behöver det inte på i alla fall ett år eller mer!

I kväll åker Agge till Småland...awwww....

• Fragglerock

I dag när Agaton satt i bilen och skulle åka så ville jag pussa honom. Stopp! Säger han då och sätter upp sin lilla korviga hand som en trafikpolis. Inte pussa mig! Sen vänder han sig mot farfar och säger "åk NU". Typ som värsta gansterfilmen! *hehe*

Han var inte alls ledsen över att åka bort och ville inte på några villkor kramas eller pussas eller ens säga hejdå. Men Agatons mesiga mamma fällde en tår på vägen från parkeringen i alla fall...Gråter

I morgon far vi på vår sex/våldsresa . I alla fall så skall ju Bulgarien vara så om man läser kvällstidningarnaRäcka ut tungan.

Vi hoppas på lite sol/bad/drinkar och mindre våld. Möjligtvis kan det blir våldsamt om jag får syn på DEN handväskan som jag MÅSTE köpa och Danne håller hårt i plånboken. Då kaaanske jag kan bli lite våldsam! Eller hota med att han inte får nån sex på hela semestern!

Cool Solbrillor på... Hejdå!

• Fragglerock

Go´kväll mina vänner!

Som de säger: Borta bra men hemma bäst!

Vi har haft en kanonvecka med massa sol och salta bad... hmm, låter som reklam typ!

I söndags kom vi fram men tyvärr bestämde sig min resväska att ta en liten omväg via FYRA (4!!!) andra flygplatser! Vi kom ju till hotellet strax efter lunch men min väska kom inte fram förren måndag kväll. Så hela söndagens och måndagens vackra väder fick jag inte ta del av riktigt så som jag hade tänkt.

Jomen tänker ni då, varför inte köpa en ny bikini! Jo, nu ska jag berätta om resultatet av vår utlandsstudie.

1) Silikon måste vara billigt i de öststaterna för alla "Svetlanor" hade kaboOOm till rattar.
    2) Tyg måste vara dyrt för de har bara råd med string och då menar jag det minsta lilla tyget man kan tänka sig. Samma gäller tyvärr för herrarna , för vem fan vill se ett hårigt ryss-skrev typ! Yikes!
    3) De tycker på fullaste allvar att vidbrända toplesstuttar på stranden är högsta mode. Ligger de efter och är kvar på 80-talet eller börjar jag bli gammal?!?!
    4) De har tydligen inte nån koll på att rökning dödar. Man börjar dagen med 4 läbbiga cigg och det sköljer man ned med 8 baljor kaffe.

Hur ska jag nu koppla det här till bristen på bikini? JO, om man endast lever på cigg och kaffe så blir man inte fet direkt. Så hade jag varit en liten 36:a så hade jag hittat massa fina (string) bikinisar. Men NJAAAÄÄÄÄÄÄ! Dä vill ja inte ja liksom! Så jag fick svettas lite tills min jävla väska kom.

Apollo stog väldigt högt på min dödslista under söndagen kan jag lova. Första budet fick vi av en liten snärta på flygplatsen som inte nog med att han svarade fel, var jävligt otrevlig oxå. Hon menade på att vi minsann skulle kontaka flygplatsen själva och hålla på och dona för att sen ta taxi t/r för nästan 1000:- för att hämta väskan.

Ehh, HELL NO!

Jag sa till att eftersom jag måste lämna från mig väskan så är den ju faktiskt deras ansvar efter att jag checkat in - inte mitt. Om jag ändå ska göra allt om det blir problem då kan man ju lika gärna ta en flygstol och boka hotell själv. Det är ju servicen man pröjsar för. Men då hade hon nog slutat lyssna när jag kom till den delen... *suck*

Roligart, eller roligt och roligt egentligen, men när jag skulle anmäla väskan som förlorad. Då fick man gå till en liten bulgarisk tant i en liten bur som pratar noll engelska. Har ni sett Sällskapsresan när man får peka på en skylt, först med färg på väskan. Peka på svart ruta. Sen på modell, peka på halvstor, och så vidare. Helt jävla korkat komiskt! Den kvinnan skulle jag då ringa till och fråga om min väska enligt Apollobruden! Jamen hallå! Hur fan skulle det gå till då?!?!? AAAAAw...

I alla fall. Där Apollo släppte av oss mötte vår otroligt festlige och karismatiske hotellägare upp. Han svänger upp i en vräkig Merca av S-modell och hojatar "Oh - mamma mia, thank you very  much". Han är som en seriefigur typ med håret på ända. Han kör oss det hela kvarteret !!! som det är - kunde ju lika gärna gått men ok då. Får ju åka snygg bil!

Rummet är fint med utsikt över poolen. Tyvärr fick vi inte nån rund säng *attans* men det funkade ändå! *hih*

Kris som ägaren heter hjälper oss att ringa flygplatsen eftersom vi inser att vi inte komma kunna kommunicera med damen med alla skyltarna som man skulle peka på! Damen säger att det är Apollos problem och inte vårt. Danne blir skitarg och ringer Apollo igen. De menar att det är bara att vänta. ÖÖöh, jaha. Sen ringer han igen senare på kvällen då får han veta att bagaget kanske kommer till på onsdag. Då blir jag så jävla arg rent ut sagt. På måndagen går han ned till deras kontor där han träffar en kille som uppenbarligen kan läsa innantill och ger oss korrekt info om ersättning och så vidare. Tyvärr kan inte heller han ge svar på frågan NÄR!!!!!! Så där håller det på typ.... tills vi senare på kvällen får en jättetrevlig tjej som säger att "va vet ni inte om att väskan är på väg från flygplatsen med budbil?" Men va fan!!!! Ni sa ju att vi skulle hämta dem? Nähä, så går det ju inte alls till enligt henne. Fatta själva! Lika många gånger som man ställa frågan lika många gånger fick man olika svar! *morr*

Väskan kom till sist och vi har solat massor, och det var ungefär 26-28 grader i vattnet. Stränderna var jättefina och jag skulle helt klart åka dig igen.

Maten var sådär... efter att ha försökt vara openminden så käkade jag pizza resten av veckan. De kryddar ju maten dåligt och allt va så flottigt! Yikes!

Agaton har inte frågat efter oss alls Förvånad på hela veckan och har haft så himla kul! Han och farfar är som ett och de har gjort massa skoj. Men han tyckte nog det var gött att komma hem och när vi låg och gosade i sängen när vi skulle sova så sa han:
     "saknat dig mamma"!

Hade jag vetat att det skulle gå så här himla bra hade jag åkt på semester för länge sedan!

Svar på tråden Go Fika!