Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika!

Maria:
    Ja, det vore ju onekligen många gånger enklare att ha honom i Tungelsta i alla fall!

Jag ber till Gud att jag kommer hitta jobb DIREKT när Alexis börjar dagis. Jag har ingen A-kassa, så min inkomst är absolut noll om jag inte hittar jobb direkt. Och med tanke på hur tight det är nu med i alla fall lite inkomst från både, ja... hur det ska bli att leva på bara Dinos lön... ehm... det går inte helt enkelt!
    Jag kollade lite på platsbanken idag och hittade ett jobb som jag vill ha... men jag vill ha det sen, inte nu. Det var personlig assistent åt en pojke på 7 år med en CP-skada. Måndag-fredag 8-16. Skulle ju varit kanon!
    Vi får hoppas det dyker upp fler sådana jobb om ett halvår eller så!

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Jag tycker enn 070707-bebis vore tufft! Men det tycker nog inte Marianne... Men vad är en vecka till?? Det är väl bara häääärligt att vara gravid?

• HeddaBigBum

Jaha... nu gör de reklam för julbord på TV'n...

• HeddaBigBum

Mia:
    Starkt gjort!
    Jag hitar heller inte så ofta och tror definitivt att man måste mena vad man säger. Gör man inte det klurar de små trollen ut det inom nano-sekunder!
    Men visst är det svårt! Det är dessutom skitsvårt när man som föräldrar inte tycker likadant. Då måste man i stunden stå bakom det beslutet som togs först. Igår t.ex. ville Luke hoppa i vattenpölen (och gegg-pölen) utanför Rebeccas. Regeln är ju att man ska ha vattenstövlar om man vill hoppa i pölar. So far so good... Men nu har vi 2 barn som knallar runt. En med storlek 23 i sina stövlar och en som inte har några stövlar...
    Luke sprang in och tog på sig sina stövlar som jag sa att han fick, medan Dino tyckte det var helt idiotiskt. Så Dino gick in och jag var ute och såg hur vår son fick lera på hela sig (trots stövlar ) och vår dotter fick till slut knalla runt i bara blöja. Det gick ju inte att hålla henne borta ju...

Jag tror det är skitviktigt att man inte "kör över" varandra även om man är oense! Och Dino sa inte ett knyst när jag kom hem med två lerbollar till ungar heller... inte ens "I told you..."

• HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-06-30 19:32:42 följande:
    071025 e också ett ganska coolt datum..tycker jaaaaaag iaf
    skiiiiitcoolt! Fast i smyg hoppas jag på en Halloween-bebis hos er!

Nu vi (snart) födelsedagar i:
    januari
    februari
    maj
    juni
    juli
    september
    oktober
    november

Ganska bra fördelat med tanke på hur nära de första 7 födelsedagarna är!
  • HeddaBigBum
    hejlis skrev 2007-06-30 19:30:37 följande:
    Hedda: Ang. jobb. Just den typen av jobba tror jag det finns ganska "gott om". Så det är nog bara att hålla utkik nu under hösten. Har några "känningar" som både använder sig av assistenter samt som jobbar med det. Kan ju alltid luska lite...Men du vill jobba med barn då? Inte vuxna?
    Jag vill helst jobba skol-tider... Annars spelar åldern ingen roll.
    Tiderna jag hade när jag jobbade med Oliver var kanon! 7:30-13:30, inklusive ett mål mat per dag.
  • HeddaBigBum

Jaha, var det idag Marianne skulle föda barn? Eller hur var det? Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Mamma: Vet du om att jag älskar dig?
    Luke: Ja!
    Mamma: Vet du hur mycket jag älskar dig?
    Luke: Fyra!!!

• HeddaBigBum

Sommar å sol å bad i den uppblåsbara poolen! Här kommer 3 små fiskar. Vi har inte lyckats ta ett normalt kort på Luke, eftersom han bara ska dyka hela tiden... inte för att Alexis ser särskilt normal ut *hehe*, men Agaton är i alla fall supersöt!

• HeddaBigBum

Åh, stackars Dino, vilken nitlott han dragit!! Han spelar nämligen både kvinna och man tydligen! Räcka ut tungan
Svar på tråden Go Fika!