Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Go Fika!

Agaton gick väldigt lätt att lämna. Sen var ju Malin där och han gillar ju båda Malin väldigt mycket så det underlättade nog!

Han hade fått i sig lite laktos i dag av misstag på dagis så det hade blivit en rallybajs. Men de hade varit förutseede och satt på en blöja när de insåg misstaget så det hamnade ju där. Han har ju varit utan blöja i över tre veckor nu och bara bajsat på sig en gång och kissat på sig 3 ggr, varav en gång på natten första veckan. Men han har ju aldrig blivit dålig i magen när han varit blöjfri så jag vet inte hur han kan kontrollera sig liksom. Så det kanske var tur att de drog på en blöja.... Sen vet man ju inte hur det funkar på dagis när de blir upptagna med roliga saker eller massa annat som stör. Hemma står ju dörren till skithuset på vid gavel jämt och påminner ju!

Men jag tycker det är så skönt att det gått så bra med borttagning av blöja. *peppar peppar*. Jag hade nog trott att det skulle ta längre tid faktiskt och jag håller med Hedda, alla är så duktiga fast de inte ens är 3 år ju!

I dag var det tillbaka till verkligheten. Massa jobb och 2 timmar övertid direkt! Puh! Ingen rast och ingen ro!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-08-07 19:07:51 följande:
    Till slut -vrålar- han:DU KAN INTE LAGA MAT, MAMMA!Den kändes ju bra... *suck* Och ska jag säga dig en sak, jag VILL INTE laga mat heller, men förr eller senare måste vi ju äta!
    *moahahahahahAHAHAHhahaha* Jag tror fan jag dör av skratt! Det var det roligaste jag hört på länge!   Huvudet på spiken Luke!Räcka ut tungan

I går drack Agaton massor med vatten innan sängdags. Vi tjatade lite om att han skulle kvällskissa eftersom vi inte såg att/om han kissade i badet.
    Efter att vi tjatat några gånger säger han med hög röst, "Jag är inte kissnödig säger jag". Helt korrekt och fint uttalatFörvånad!

Vi tjatar lite till då blir han förbannad . "Jag är inte kissnödig, NEJTACK!" Detta skriker han till Danne. Vi kollar på varann, då skriker han igen "NEJTACK SA JAG!"

Ehhh, ok... vi kanske ska sluta tjata... Generad

Å sängen var torr i morse... vilket han sa att den skulle va!
  • Fragglerock
    HeddaBigBum skrev 2007-08-14 20:25:28 följande:
    Skulle era 2½-åringar få titta på Lejonkungen? Tycker ni det är en lämplig barnfilm?
    Tja, det där är svårt. Agaton kollar ju på Stuart Little där de inte är helt snälla mot Stuart ibland. Men vi har suttit med och enda gången han blev upprörd var när Stuart tvättas i tvättmaskinen. För det är ju läbbigt att få tvål i ögonen! Samma sak med Hajar som Hajar. Valen får tvål i ögat och Agaton ojar sig som attan!

Jag skulle nog prova, sitt med och se vad se säger. Den är ju ganska våldsam emellanåt...
    Musiken gör ju mycket oxå tycker jag i Lejonkungen för den är så maffig och pampig och när det är skrajsigt så understryks det ju väldigt av musiken så man kanske kan köra på lite lägre ljud för det tror jag oxå påverkar!

Hur pass intresserade av bokstäver och att "skriva" är era ungar? Kan de några bokstäver eller siffror till exempel?
  • Fragglerock

ÅÅh, jag måste oxå gå och köpa Kalle Kunskap. Vi har pratat om det så länge men nu på sommaren så känns det som vi alltid är ute. Inte ens JAG är online alla dagar - det ni! *kors i taket*Räcka ut tungan

Agaton har fått massa plastbokstäver som han leker med och han tycker det är jätteskoj. Han brukar ju ha myror i brallan men de där kan han sitta hur länge som helst med.

Typ vi visar M, då säger han Mamma Maries bokstav (Dannes mamma säger visst så). H som i Henrik, S som i Sofie och Sigge och så Y så klart, den är favoriten!Fundersam  För övrigt så somnade han med Y så den har jag fått bända loss efter att han somnat! Han kan alla i Dannes och min familj och några till. Oftast kan han plocka fram ett E om vi frågar tex vilken som är Eriks bokstav.
    Häromdagen så kollade vi på hallmattor och på en stod det Välkommen och han frågade mig vad det stod på mattan. Sen när vi låg och läste en bok nu i kväll så står det Välkommen på dörren till ett hus i boken. Direkt så sa han det! Om man pekar på hans bokstäver i hans namn så kan han säga vad de heter.
    Det konstiga är att han älskade ju när vi läste böcker förr, det gör han inte länge. Vi tittar i böckerna men bara för att han ska peka ut alla A'n och säga "Agatons bokstav". Att vi läser en hel bok och han sitter still och lyssnar - nääää, boooring! Räcka ut tungan

Ja, nu har jag börjat min kurs i alla fall. Den blir nog rätt slapp och det är en spännande grupp jag jobbar med. Allt från gamla mekaniker till en bodybuildande tjej! Vi hade etik på schemat i dag och jag älskar ju sådana diskussioner. Man går in med en ståndpunkt och kommer ut med en annan typ... love it!

• Fragglerock

Hehe! Ja Agaton hoppar alltid över fyra, verkar va en överflödig siffra!

Det är ju som du säger svårt att veta vad de bara upprepar eller om de verkligen har fattat liksom.

Typ som när vi säger olika namn... vi säger ju olika namn på M bara för att se om han hänger med eller om han bara plockar rätt bokstav när vi säger Mamma typ. Men vi brukar ju ljuda typ Mmmmmamma, Mmmarie, Mmmmormor... och det verkar som han fattar. Men tja... vem vet! Det blir ju övervägande mer rätt än fel så jag vill väl tro att han har koll - men jag är ju hans mamma! Å frågar ni mig så pluggar han till körkort snart! Räcka ut tungan 

• Fragglerock

Jag går en kriminalvårdens introduktionskurs på heltid. Den som man ska gå senast 6 månader efter man börjat jobba... inte sex ÅR! Så jag är väl lite sent ute typ... *hih*Oskyldig

Den håller på i 17 veckor och är slut 7.e dec tror jag. Den måste jag ha om jag ska kunna klättra uppåt så jag får stå ut. Det blir långa dagar för Agaton. Men det får pusslas lite och Danne går ner lite i tid de veckorna för att korta tiden lite. Sen vet jag inte. Går väl ordinarie tid sen i december. Ska försöka jobba lite mer helg så Agaton får kortare dagar i den mån den går. Känns som jag ständigt går runt med dåligt samvete typ...

Kursen rättpsykologi som jag sökte är ju helt omöjlig att komma in på. Hamnade typ som bäst 64.e reserv och som sämst 128:e. Med tanke på att de tar in 14 respektive 15 i varje urvalsgrupp så kan man ju säga att jag ligger jääääävligt långt bak! Men jag ska skriva högskoleprovet igen tror jag och se om jag kan höja lite. Kanske går nu när jag förkovrat mig lite. Skrev ju mitt innan jag började plugga så lite borde man ju höja. Men jag har ju hört folk som sänkt oxå så man ska nog inte va tvärsäker...

• Fragglerock

Jo, jag läste ju tidigt men det var nog mormors förtjänst tror jag. Men som sagt, jag är mest glad att han hittat nått som han kan sitta och pula med själv längre än 43 sekunder!

Min son känslighet sträcker sig till att bli upprörd över tvål i ögat... Flört... vare sig det är hans eget öga eller valens!

• Fragglerock

Å det här är en bra kurslokal... fri tillgång till internet! Woohaa!

• Fragglerock

Shit va läbbigt! Jag hade skitit i brallorna, det är säkert! Har du ringt och frågat på upplysningen hur man ska göra när barn tuppar av? Låter otäckt tycker jag!

Agaton har börjat spela ut Danne och mig mot varandra. Han är otroligt komisk ibland när han inte fattar att vi hör vad den andra just sagt. Man undrar ju hur han kommer bli som tonåring när han redan börjat fila på tekniken...

A: Pappa! Jag vill ha glass!
    Danne: Nope, ingen glass i kväll.
    A: Men jag vill ha glass!
    Danne: Nej, ingen glass i kväll, vi ska äta middag ju!

Tyyyyyyyst länge. Sen kommer han ut i köket där jag är.

A: Mamma, jag vill ha glass.
    Marie: Jasså?
    A: Pappa har sagt att jag får! FörvånadFlört

Mammas lilla pussgurka!

Svar på tråden Go Fika!