Inlägg från: Fragglerock |Visa alla inlägg
  • Fragglerock

Go Fika!

En kompis till mig var i Ullared och köpte faktiskt en overall till oss. Den var visst typ svart med nått grönt på... as if I care... DEN VA BILLIG!!!! Penga munPenga munPenga mun

De hade faktiskt overaller runt en hundring som funkar som extraoverall. Den hon köpte till oss var sånt där material som är som GoreTex typ. Vi hade en sådan förra året som var toppen. Så jag hoppas den här blir lika bra. Men för 250:- så är det ju ok! Jag har oxå tänkt på det här med kiss-olyckor nu på vintern så vi ska se om vi kan köpa nått billigt som kan hänga på dagis utifall att typ.

Agaton kommer nog kunna ha sina ap-dyra fina vinterkängor som kan fick av farmor & farfar förra året. De var ju så stora att han stod på öronen i början. Men vi köpte ju några billiga skor på Skopunkten som var typ gummi runt foten och nått tyg upp på ankeln. De var billiga men funkade sååå himla bra faktiskt. Så nått liknande ska vi nog försöka hitta igen. Då gör det ju inget om de växer ur dem mitt under säsong, men när man köper skor för 700:- tja... då klämmer jag nog in foten för att slippa köpa nya! *hehe* Närå, inte riktigt, men det svider mer att behöva köpa nya då i alla fall...

Ja, jag målar om sovrummet... *suck*. Ja, inte hela då utan bara fondväggen som vi hade. Den var jättesnygg, men inte hemma hos mig. Det är sista gången Danne får bestämma för att jag ska vara snäll och involvera honom liksom. Snäll = dyrt i längden för att jag gör om till slut i alla fall så som jag ville ha från början.

Nu är väggen beige (som allt annat hemma hos oss). Tråkigt men praktiskt. Så nu ska jag äntligen lägga fram mina svindyra kuddar som jag köpte för över ett år sedan som kommer bli sååå snygga när jag får mitt nya överkast! Mmmm... stylish!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • Fragglerock

Japp, Danne valde den. Jag ville haft en tapet med vit bakgrund och några jädra rankor på. Inte för att det hade varit bättre egentligen. Men då hade JAG valt den! *hehe* Å den hade med säkerhet oxå varit övermålad vid det här laget....

Nä, svärfar vet inte vad jag gör... å vi berättar inte heller. SOM HAN SLET med den mösterpassningen på den tapeten som vi målat över nu! Jösses Hemlis

Alltså, grejjen är ju att tapeten är snygg, rent av väldigt snygg. Men nu har jag ju letat överkast i 2 år och inte hittat nått som passar, för att det jag trodde var beige var ju i själva verket en gråaktig ton i tapeten som gjorde det helt omöjligt att hitta nått som passar. Så nu målar jag helt resolut över tapeten istället för att köpa nya möbler. Egentligen skulle jag vilja ha en rutig tapet som fondvägg så att det skulle bli ännu mer New England/Newport stil på rummet. Men det är så dyrt och jag känner att jag inte vill lägga de pengarna just nu.

Jo, färgen som jag valde på Flugger först blev aningens rosa i tonen kändes det som. Jag har sett den uppmålad ihop med ekmöbler på jobbet och där är det skitsnygg, lite mjukt brunaktig och väldigt harmonisk. Men hos oss funkade det inte alls. Så är det någon som vill ha lite nougatfärg så finns det hos oss. Nu åkte jag till Maxi oxh köpte Sjögräs som blev fin faktiskt - och billig!

Men jag har i alla fall bestämt att nästa gång jag gör några större förändringar så tänker jag inte kompromissa med priset. För när jag väljer billigt så håller det aldrig i längden. Jag tröttnar alltid och köper till slut det dyra som jag ville ha från början. Så nästa gång - när nu det blir - så blir det de prylarna som jag vill ha direkt istället!

• Fragglerock

Är Maja för tidigt född? Det måste jag helt ha glömt bort!!! Jag är officiellt en guldfisk....

Va?..............

Hur kom jag hit?......................................

..................vart ska jag nu???????????

• Fragglerock

Vilka är de roligste/konstigaste saker era barn äter?

Alexis ligger ju rätt bra till för en topp-placering med turkisk peppar och målarfärg måste jag säga!

Agaton älskar ju oliver både svarta som gröna. Just nu är det svarta med kärna som är bäst. Sen gillar han chilinötter. Då menar jag inte nån mesig variant som finns utan riktigt starka. Vi köpte fel sort en gång och jag som älskar starkt kunde knappt äta dem - men det gjorde Agge!

Sen gillar han de starka Pringles som finns, hot n' spicy tror jag de heter. Go'a men starka! Han älskar att äta avocado med vitlökskrydda på i massor och helst om han fick så skulle han skölja ned det med kaffe. Kaffe som vi gav för att han skulle slita tjata - men som han gillade! Tja.. det går inte alltid som man tänkt! -)

• Fragglerock
    Marianova skrev 2007-09-08 23:14:23 följande:
     Dom kollar väldigt för tidigt födda och behövde även en referensgrupp och vi blev tillfrågade om Maja kan delta.
    *hehe* Vi är visst fler som inte kan läsa innantill!
  • Fragglerock

Jag gillade ju  verkligen Jimmys lägenhet förra gången jag såg den. Men ju fler ggr jag ser att folk tagit bort väggen mellan hall och kök desto mer ogillar jag det! Det blir typ som att äta i hallen känns det som.

Först kändes det ju så stort och ljust, men nu när jag ser olika varianter på det så njaaa, jag vet inte om jag gillar det längre! Men man vet ju inte, kan ju se konstigt ut på kort oxå och vara väldigt fint i verkligheten!

• Fragglerock
    Marianova skrev 2007-09-09 15:53:01 följande:
    Massor med nya bilder....välkomna in! Även på Majas konst...hehe
    Shit Pommes Frittes vad duktig Maja är! Agaton som knappt kan träffa pappret när han ritar! Eller... det kanske är det som är meningen, att göra köksbordet roligare??!
  • Fragglerock

Kan vi inte låna vår lokal som vi gjorde förra gången hörrni? Det fanns ju lagom med svängrum för alla att springa!

• Fragglerock

Jag har nog missar vilken dag ni har satt till kalajset i så fall?

Jag tyckte det var svårt att hitta någon rolig kostym till Agaton i år! Känns som åldern är lite mitt emellan. 4T och så fanns massa roliga men jag hoppas det känns så nästa år oxå när det ska shoppas just den storleken!

Jag hittade så fina piratkostymer och brandmän men tja... ni kan ju gissa vad Agaton sa när jag visade lika olika alternativ???!!!

HAN har redan bestämt vad han ska vara utklädd till,  sen får vi väl se om hans stackars mamma får surfa ebay dag och natt för att kunna leverera!

• Fragglerock

*haha*

Ja, den poliskostymen kollade vi oxå på. Men ingen ville skicka till Sverige. Jag tycker den är superfin! Vi hittade ju en brandmanskostym som var sååå verklighetstrogen med hängslebyxor och allt. Men nope... inte en chans!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120157280756&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002

Så här vill Agaton se ut! Trots att jag tycker piratkostymen http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120158837119&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002 är såå fin. Men den blir nog till nästa år!

Han är ju lite skrajsen för spindelmanmasken säger han, men han ska prova.. *hehe*. Han låter så festlig när han har små diskussioner om för och nackdelar! Men ok, han fick som han ville! Jag antar att han möjligtvis hade kunnat bli lite sur annars. Han har liksom börjat visa sådana tendenser. Vi skulle köpa tuggummi och jag köpte fel. Då satt han i soffan och suuuuurade rätt länge och kunde till och med artikulera tydligt en halvtimma senare varför han var sur! Aaaw... bådar inte gott!

Jag såg en söt kattkostym på ebay. Den var som en gymnastikdräkt som va lurvig med svarta leggings till och den var nog i Alexis storlek! Jag ska se om jag kan hitta den igen!

Svar på tråden Go Fika!