• Anonym (May)

    Gratis faderskapstest?

    Jag vet ingenting alls om faderskapstest/DNA test, men är väldigt nyfiken.
    Hur utförs ett faderskapstest?
    Har hört att de kostar väldigt mycket (10 000 men att om mannen vägrar skriva på faderskaps papprerna så kan han få testet gratis sen, är det verkligen sant?

  • Svar på tråden Gratis faderskapstest?
  • Anonym

    Här kostar det 10000:-. En släktings man vägrade tro på att sonen var hans, trots att han var en kopia och han hade järnkoll över henne. Bortslösade pengar.

  • Jasusu
    Anonym skrev 2007-06-25 13:29:13 följande:
    Här kostar det 10000:-. En släktings man vägrade tro på att sonen var hans, trots att han var en kopia och han hade järnkoll över henne. Bortslösade pengar.
    Var de gifta?
  • Jasusu

    Vad skumt..det ska ju vara gratis.


    Säker på att han inte hann skriva på faderskapet?
  • Anonym

    Jo jo det var ju det som var det fula. Han skrev ju på från början. Och sen fick han en flopp och barnet var inte hans längre.


    Jasusu skrev 2007-06-25 13:33:58 följande:
    Vad skumt..det ska ju vara gratis.Säker på att han inte hann skriva på faderskapet?
  • Jasusu

    Ja men dåså..japps då kostar det pengar.


    Det är väl för att "alla" inte ska ångra sig när pappret är påskrivet..utan verkligen tänka till innan.
    Så länge man inte har skrivit på faderskapet så är det alltså gratis..
  • Anonym

    Japp om man är osäker så är det gratis. Erbjuds det ibland också om man bara är "tillsammans" eller har varit det en kortare period. Haft uppehåll etc.


    Jasusu skrev 2007-06-25 13:43:07 följande:
    Ja men dåså..japps då kostar det pengar.Det är väl för att "alla" inte ska ångra sig när pappret är påskrivet..utan verkligen tänka till innan.Så länge man inte har skrivit på faderskapet så är det alltså gratis..
  • Längtar efter en liten

    Varför inte hålla koll på vem man ligger med helt enkelt BORTSETT om man tragiskt nog har blivit våldtagen.

    Min syster var med om liknande.

    Hon vart gravid på fyllan (ovanligt nog ) skoja bara men hade OSKYDDAT sex med 5 killar på EN OCH SAMMA KVÄLL och vart gravid.

    Och kort där efter kalla hon mig för ho*a för det fanns en kille utöver min kille som ville ha sex med mig då sa jag: Du får nog ta och fundera på vem som egentligen är en hora av oss.

    Jag håller åtminstone koll på vem jag knu*lar med till skillnad från dig som dessutom blir gravid

    Efter det blev hon tyst som en mus och varit det därefter.


    Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • Anonym (May)

    Längtar efter en liten skrev 2007-06-25 14:11:32 följande:


    Varför inte hålla koll på vem man ligger med helt enkelt BORTSETT om man tragiskt nog har blivit våldtagen.Min syster var med om liknande.Hon vart gravid på fyllan (ovanligt nog ) skoja bara men hade OSKYDDAT sex med 5 killar på EN OCH SAMMA KVÄLL och vart gravid.Och kort där efter kalla hon mig för ho*a för det fanns en kille utöver min kille som ville ha sex med mig då sa jag: Du får nog ta och fundera på vem som egentligen är en hora av oss.Jag håller åtminstone koll på vem jag knu*lar med till skillnad från dig som dessutom blir gravid Efter det blev hon tyst som en mus och varit det därefter.
    Om det är mig du menar så håller jag reda på vem jag ligger med, har inte varit med någon annan sen jag träffade min sambo.
    Dock vill han "ha det på papper", som han säger. Om det nu är vad han vill så har jag inget problem med det.
  • Anonym

    Men TS, säg då att ni är lite osäkra så får ni ju test ju

  • Anonym (May)

    Jag ville bara veta hur det var, om man fick det gratis eller om det verkligen kostade 10 000!
    Men nu när vi vet så får vi väl bara säga att vi är osäkra då.

  • Jasusu

    Fast jag tycker inte att man ska "utnyttja" detta.


    Testet kostar trots allt en hel del pengar att göra.
    Det är ju inte direkt gratis liksom...någon måste ju betala det
    Så att bara få det på papper fast man är säker på att man är pappa så slänger man bort tusentals pengar som borde ha gått till något annat.
  • Jasusu

    Tillägger att ni då måste ljuga.


    För handläggaren kommer då att fråga dig vem mer du har varit med och hon/han vill väldigt gärna komma i kontakt med denna personen för att inkludera honom i faderskapsutredningen
  • Anonym

    Nej det behöver inte vara att hon varit otrogen. Min numera sambo var också lite sådär, trodde inte det var sant osv, lååång historia bakom oss. Och vi fick ett.

    Det kan vara att han inte litar riktigt på henne osv

  • Jasusu

    Men hon är ju säker..så säger hon att hon är osäker så betyder det ju att hon varit med någon annan.


    Förstår du hur jag resonerar och hur handläggaren kommer att resonera?
  • Anonym

    Jo jo, men om det är han som vill ha det på papper så låter det ju inte som att han är 100% säker, då behöver man ju inga papper på det.

    Men jag förstår precis hur du menar


    Jasusu skrev 2007-06-25 14:26:55 följande:
    Men hon är ju säker..så säger hon att hon är osäker så betyder det ju att hon varit med någon annan.Förstår du hur jag resonerar och hur handläggaren kommer att resonera?
Svar på tråden Gratis faderskapstest?