Inlägg från: anne h |Visa alla inlägg
  • anne h

Downs syndrom

kan inte välja, eftersom jag har fyra barn; tre nDS, ett DS, de är alla mina barn, inga "syndrom".

.

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Mamma till tre kottar skrev 2007-06-26 18:30:16 följande:
    Jag har inte läst tråden. Men jag har ju provat båda varianter och gillar båda. Skulle bli jätteglad om kommande bebis också hade Downs syndrom - men man vinner knappast högsta vinsten på lotto 2 gånger
    det finns ju faktiskt de som gör det.

OT:
    Glömde gratta dig när vi träffades.. *skäms* Tänkte på det flera gånger, men.. ja, så blev det inte.. så Grattis till kommande liten.
  • anne h
    Cullinan skrev 2007-06-26 20:02:42 följande:
    1-2% om vi ska vara petnoga. Så det är ju en försvinnande liten mängd.
    Precis som de ca 5.000 personer med DS som finns här i vårt vackra land är en försvinnande liten mängd av alla de drygt 9 miljoner.
    Why put such lovely locks on such free spirits
  • anne h
    fru vanheden skrev 2007-06-26 21:10:02 följande:
    Oj, kan man välja barn ?Då vill jag ha en blond liten flicka med korkskruvar, hög intelligens, stark empati förmåga med en bitchig ton som ingen sätter sej på. Hon ska ha en hög vilja att få ett bra yrke med en hög lön så att hon kan försörja mej när jag blir äldre, hon ska sen gifta sej med en karriärsman och de ska skaffa två barn tillsammans, via adoption så att hon inte fördärvar sin vackra figur!Hon ska aldrig bli ledsen, aldrig må dåligt, alltid vara populär, aldrig bli dumpad och hon ska alltid få vara frisk!

Nä, det lät ju faktiskt ganska trist.....Jag väljer nog en liten kille med ds...Han ska heta Melvin och han kommer att bli mammas och pappas älskling Min önskan med honom är att han ska få vara frisk och lycklig
    Men hallå!! Du beskriver ju min lilltjej, förutom det med adoptera pga figuren.. det lär hon inte göra, men allt annat.
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-26 22:17:04 följande:
    Ibland för man uppfattningen om att vissa på forumet försöker sätta dit andra med att ge dem ultimatum som ges ovan. Som om man måste ta ställning till precis allt. Sååå hur gör du då?? ha nu fick jag dig allt och så ska det spekuleras intill bisarra gränser. Så målar man upp olika scenarion för att få den som tycker annorlunda att snubbla över sina egna resonemang.För mig är det iallafall så att man inte alltid kan ta ställning och kanske ha fasta förhållningsregler innan man möts av ett reellt faktum. Allt är relativt och det som är sant och viktigt för mig idag, behöver inte vara det i morgon. Det jag känner till och kan relatera till idag kan har förändrats om en månad. Innebär det att jag är falsk på någt sätt?Det är för oss omöjligt att sitta här och spekulera i huruvida vi ställer oss till många olika saker eller och döma hur andra människor är för att de väljer att agera eller reagera på ett sätt som är främmande för oss själva.Jag tror att man vinner mycket om man kunde öppna sig inför det faktum att vi faktiskt inte vet så mycket som vi tror oss veta.Att vi faktiskt, tack och lov, förändras genom livet och utvecklas genom våra erfarenheter. Jag tror att då skulle mycket vara enklare. Strunta i prestige stolthet och erkänn att japp jag tyckte så helhjärtat igår utefter de förutsättningar och erfarenheter jag igår hade. Men idag ser jag saken ur ett helt annat perspektiv. Allt är inte svart eller vitt, allt behöver inte vara för eller emot.
    Bra talat.
  • anne h

I min mors släkt blir de flesta dementa ganska tidigt, i min fars släkt får många stroke i unga år.. jag har svår astma och allergier, kan inte ens vara i samma rum som råa grönsaker tex, men ändå skaffar jag barn, dumma jag.. och hela fyra stycken!

-men inget av dem har fått någon form av allergi, ingen astma.. (demens och stroke är de väl för unga för än så länge..) får väl försöka en femte gång, förmodar jag, så kanske jag får en fullträff?

• anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:16:46 följande:
    Nämen hallå.. gör skillnad på en persons åsikter och en person!Även om jag har en helt annan åsikt än någon ger det mig inte rätten att vara kränkande eller gå på personliga påhopp på denna någon även om jag råkar tycka att den åsikten är "fel"
    Men man får tycka, man får ha sin egen åsikt, även här på FL.. Skillnad om jag säger "du är knäpp", då påstår jag något. (vilket jag alltså inte menar i detta fallet, så ni kan ta det lugnt med anmälningsknappen )
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:20:55 följande:
    Lyllos dig..mina barn fick astma och allergi bägge två..men som sagt det "visste" jag ju redan innan och som jag skrev så anser inte jag att vår livskvalite´t är dålig.Vi har ett gott liv men med tanke på åsikterna som florerar här finns det bog många som anser att jag inte skulle sakffat de barnen.Men det var MITT val och det är jag så glad för.
    Nä, lyllos mina barn.
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:23:37 följande:
    Anne H men du citerade Gorban med orden kunde inte sagt det bättre själv.. det är allt på gränsen tycker jag... *fingar på anmälningsknappen*
    jo, eftersom jag titt som tätt får höra mkt dumheter om DS.. och det blir svårt ibland att svälja allt. Har själv ett barn med DS och att då få läsa här om hur det "är" när jag har honom framför mig, få höra att han aldrig kommer kunna läsa mm, samtidigt som han redan, 7½ år gammal, läser..

Men det är ingen ursäkt, jag vet, möjligen en förklaring. *f'låt*
  • anne h
    Muminski skrev 2007-06-27 00:36:47 följande:
    Jag förstår att det är känsligt och att det blir personligt, men se det som att människor inte förstår..det är inte av elakhet, iallafall inte i de flesta fall utan handlar om oförstående och människor som ser livet ur andra perspektiv. Kanske inte har förmågan att känna in eller förstå, kanske inte har behövt känna på vissa saker och kan därför inte relatera till det på ett sätt som många skulle kalla empatiskt eller humant.Ingen anledning att be om ursäkt, men det kan vara bra att ha i tanken när man hamnar i debatt med någon som tycker något man själv tycker är helt uppåt väggarna.Man behöver inte sjunka till en låg nivå.. vi som vet bäst ska ju vara ödmjuka och överseende och politiskt korrekta always *mouhaahahaa*(bara för att bevisa att jag är normal  med känslor som tenderar att gå överstyr klistrar jag in en tråd som jag i vredesmod startat)www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22090567.html
    Jo, jag vet, jag brukar kunna hålla mig numer.
    Det finns rejäla stolpskott som gör allt för att reta upp en, med flit helt klart, varför de nu roas av sånt fattar jag inte.. Men jag kanske blivit dement, liksom mors släkt? *flinar*

Det var en rejäl TS du fått till där, den du länkade till, pyr ända hit om den..
Svar på tråden Downs syndrom