• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Anonym

Jag 4000 (lägsta mammapeng)

Maken 27 000 - 33 000 (systemutvecklare, IT-konsult)

• Anonym

Han har jobbat i 4 år..

Anonym (vill jobba) skrev 2007-07-23 15:14:04 följande:
    Får man fråga hur länge han har jobbat med systemutveckling och var nånstans ungefär? Min sambo får som sagt bara ut 14 000, men sen har han bara jobbat ett år också, i en småstad.
  • Anonym

I Stockholm skulle jag tillägga

Anonym (vill jobba) skrev 2007-07-23 15:14:04 följande:
    Får man fråga hur länge han har jobbat med systemutveckling och var nånstans ungefär? Min sambo får som sagt bara ut 14 000, men sen har han bara jobbat ett år också, i en småstad.
  • Anonym

Jag får ut 14 000-15 000:- och mannen 17 000-18 000:-

• Anonym

Jag och min man får ut ca 45.000 tillsammans i månaden efter skatt. (Jag ca 15.000 och min man 30-35.000)

• jerseyko

Jag och sambon är bara 21 år gamla, men den här månaden får vi ut 32.000:- tillsammans efter skatt, och då har han vart sjukskriven 1 vecka Flört

Han är lärling (betong) och jag jobbar som slaktare (ej fullbetald)

Får vårat första barn i slutet på Oktober och då tänker jag ta ut så få dagar som möjligt.

• Anonym (inte fast)

sambon får ut ca 14-15tusen/mån efter skatt och jag får ut omkring 11tusen. Varken han eller jag har fast jobb.. Han har bara ett vikariat men hoppas han får fast tjänst där sen.. då går i alla fall hans lön upp. jag har bara jobb tom nyår och söker och hoppas på annat snart.

• Anonym (BC)

Jag jobbar som butikschef i en mellanstor stad. Jag får ut mellan 17-18000 kr efter skatt.

• Anonym

Arbetar på kundtjänsten på ett stort försäkringsbolag och får ut ca 15.000 kr. Karln är kock och får ut ca 12.000-13.000 kr.

• Anonym

Min man är butikschef i Stockholm, han får ut ca 30-32 tusen efter skatt. Jag jobbar privat inom barnomsorgen och får ut ca 15 tusen efter skatt. Vad är det för jobb du ska söka??

• Anonym (BC)

Anonym inlägg 251>>
    Oj, tjänar din man (butikschefen) ca 50´ innan skatt?
    Hur många anställda har han?

Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?