• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Lola Jämtland

Nu har jag visserligen precis blivit arbetslös men jag har fått ut ca 11 tusen efter skatt.

• aussie

Tack, Lola Jämtland. Kanske borde tillägga: hur mycket lön efter skatt - för hur många timmar och som vad? Men det är valfritt att nämna.

• Längtar efter en liten

Jag är förtidspensionerad efter en olycka och får ut ca: 11400  efter skatt i månaden

MA 12/2 2007. Pluss igen 29/6 2007 *lycklig*
  • Lola Jämtland
    aussie skrev 2007-06-30 08:29:45 följande:
    Tack, Lola Jämtland. Kanske borde tillägga: hur mycket lön efter skatt - för hur många timmar och som vad? Men det är valfritt att nämna.
    Heltid som barnskötare på förskola.
  • Anonym

Jag får ut ca 19500kr/mån

• Anonym (doktorand)

Jag är doktorand på Karolinska institutet och får ut 16500 kr efter skatt.

• Anonym

Handikappvårdare inom kommunen, får ut 8600 för 75%..Snacka om dåligt betalt!!

• aussie

Jag har en bifråga också.

En kompis har just fått jobb i Sverige som fotograf. Han sa han skulle tjäna 70 000 i månaden innan skatt. Hur stor del av den summan tror ni dras i skatt?
    Dvs bruttolön på 840 000...

Jag är nyfiken på det här med innan-efter skatt, för jag har ett jobb på kroken som betalar US dollar skattefritt.

Måste av nyfikenhet givetvis jämföra vad det skulle motsvara i svenska förhållanden.

• Anonym (chef)

Jag får ut ca 27 000 kr/mån efter skatt. Civ ing, privatanställd, jobbar som chef för en grupp på 10 pers.

• Längtar efter en liten

Kan tillägga att jag aldrig jobbat utan blev pensionerad direkt efter studenten

MA 12/2 2007. Pluss igen 29/6 2007 *lycklig*
Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?