• aussie

Vad får ni ut EFTER skatt?

Jag har funderingar kring ett jobb, men skulle vilja ha lite verklighetskoll på hur löneläget är i Sverige.

Vad får folk ut i handen?

Eftersom jag inte kan skattesatser är det menlöst skriva bruttolöner. Så...bara nettolönerna!

Vet sen tidigare trådar att det anses känsligt, så jag lägger den här så att folk kan vara anonyma.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?
  • Anonym

Pojkvännen kör lastbil inom länet och får ut 16 000 i månaden.

• Anonym

Min sambo arbetar som säljare och får ut 26000kr/mån och jag arbetar med försäkringar och får ut 21700kr/mån efter skatt. Vi har ingen högskoleutbildning någon av oss!

• Jenny N

jag får ut runt 7000-8000 i månaden, jobbar deltid som butikskoordinator.

Sambon jobbar som snickare och har mellan 21000-26000 ut i månaden (Heltid)

• Anonym (helt ok)

Jag jobbar heltid som mellanchef i kommunen och får ut 22 - 24 000/mån, bruttolönen är 35 000 men ibland tillkommer reseersättningar etc. Jag har också skattejämkning för huslån och arbetsresor.

Jag klarar mig bra men tycker en högskoleutbildning borde löna sig mer.

• Farth Vader

Jag jobbar heltid som personlig assistent och har ut 12-15 000 i månaden vilket jag tycker är helt okej .

• Anonym

Tjänar 19 000 innan skatt, får därmed ut runt 14 000... Uruselt med tanke på 170 högskolepoäng och ett utlandsår med studier. Men, men man får ta vad man får... Ekonomiassistent är jobbet.

• Anonym (företagare)

Jädrans vad alla tjänar bra! Man undrar ju varför man fortsätter med det man gör...?

• Svallin

Jobbar på kundtjänst på försäkringsbolag. Får ut ca 13 000-15 000.

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • cloudberry79

Ca 14000, inte mycket efter 4,5 års högskolestudier.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 1 januari 2008
Svar på tråden Vad får ni ut EFTER skatt?