• Moonsleeper

Vitt bajs?!

Min dotter har varit lös i magen i några dagar idag, och nu ikväll var bajset VITT?!
    Nån som har nån aning om varför det kan vara så?
    Tycker inte vi har fått i henne nåt som skulle kunnat färga det så.
    (hon vill inte äta speciellt mycket alls)

• Svar på tråden Vitt bajs?!
  • michiagnes

Kanske hon är uttorkad. Jag hade det så när jag hade maginfluensa i några dagar. När jag till sist kunde gå på benen och äta lite grand så blev mitt bajs så. För lite näring och vätska fick jag som svar då.

• Moonsleeper

Ursh då! Det vore ju inge kul om hon var urtorkad
    Något förslag vad man kan ge?
    Jag erbjuder henne vatten jätte ofta. Och nu innan hon somnade ville hon inte ens dricka upp all välling.

• michiagnes

Vätskeersättning eller vad som helst som hon vill dricka. Smaksätt vattnet med lite juice, det brukar vara godare. All vätska är ju bra.

• Rulltrappa

jag har gjort det (fan vad mogen jag känner mig som pratar om min avföring..) både som barn och vuxen när jag haft feber.

• Grannen

Har du provat att ge sån´t som hon gillar mest? När man är sjuk tycker jag att man kan få allt man vill ha, oavsett om det är sött el ej. Fast jag vet ju inte er inställning till sötsaker.

• Annisens81

Kitt-färgat kallas det. Avföringen har ingen färg alls. (Ett ämne i Gallan färgar avföringen). Kitt-färgad avföring KAN bero på gulsot, hepatit A. Eller att det är stopp i gallgången ner till tarmen.

Det behöver inte vara något av dem, ibland kan den bli kitt-färgad p.g.a för lite närningintag och andra orsaker.

Ring sjukvårdsrådgivningen, de kan ge dig bättre svar, haha jag är sååå dålig på att förklara.

• solrosblad

Min ena dotter var sån i magen ibland när hon var liten. Det kan bero på för mycket mjölkmat, fick jag förklarat för mig...men jag vet faktiskt inte...

• Annisens81

"Det behöver inte vara något av dem, ibland kan den bli kitt-färgad p.g.a för lite närningintag och andra orsaker".
    och vätskeintag glömde jag...

• Moonsleeper

Oj, på tryggabarn stod det att man skulle ringa BVC. Om bajset är vitt imorrn med så ringer jag sjukvårdsupplysningen).
    Eller är jag dålig mamma som väntar tills imorrn?

Svar på tråden Vitt bajs?!