Inlägg från: AnkFisk |Visa alla inlägg
  • AnkFisk

Sollentunamammor!!

Hej hej!
    Jag hoppar in här på order av Becca!
    Kul med en Sollentunatråd!

Jag har en tjej som är född i april -05 och väntar när som helst mitt andra barn. BF är den 21 juli, men om jag fick bestämma kunde det gärna ha varit igår

• AnkFisk

Ger mig in i diskussionen direkt...

Ang lekcafét i Stinsen så tycker jag att det är en jättebra "uppfinning", men är det ingen mer som stör sig på att det är som en stor mur mellan fikaborden och lekytan??
    Jag menar, är inte poängen att vi föräldrar ska kunna sitta och softa medan vi _under uppsikt_ låter barnen leka fritt?

Med den där muren mitt i alltihopa försvinner liksom den poängen...

• AnkFisk

Goåglad: Men är det TRIIIIIST att vänta eller??!!

Jag går och känner efter hela dagarna nu och ändå har jag två veckor kvar! Men på nåt sätt var jag stensäker på att denna bebis skulle komma för tidigt, så det känns redan som om jag plussar *s*

Kul att vi har bf så nära varandra =)

• AnkFisk

Nämen? Är det bara jag som ska sitta kvar här och nattsudda??

Camillla: Blä för att plussa 9 dagar, det hoppas jag att jag slipper. Men huvudsaken är ju ändå att de kommer ut nån gång! =)

• AnkFisk

Nej, det var ju inte så farligt stort.

Min dotter vägde 3600g och var 48cm lång (kort ), ganska lagom det med, men den här bebisen känns på nåt sätt jättestor! Jag kan inte minnas att det kändes så här trångt när Hanna låg i magen. Det spänner och drar och trycker åt alla möjliga håll!

Men egentligen vet jag inte. Det går ju inte att uppskatta vikten bara genom att "känna" =)

• AnkFisk

Gympatjej: Nää, vad jobbigt att nattvanka. Och stackars Marius som hade ont =(. Har han börjat med nån ny mat eller?
    Vi kånkade ju Hanna till sömns när hon fortfarande var dryga året (om jag inte minns fel) och då vägde hon också runt en tio pannor. Inte skönt för ryggen det där =(

Jag har faktiskt sovit oförskämt skönt inatt för att vara höggravid! Vaknar bara till lite lätt när jag vänder på mig för det gör så ont i fogarna, men sen somnar jag snabbt om tack och lov =)

Idag är det en sunkdag här hemma. Frukost åt vi inte förrän vid 10 och jag glider till tvättstugan med jämna mellanrum. Vi har fått nya maskiner i tvättstugan (jippieee!!!) men den ena är så hög så jag tror att man måste vara minst 1,90 lång för att nå upp till facken där man häller i tvättmedel!!
    Jag måste därför klättra på en vinglig snurrstol för att över huvud taget se över kanten på maskinen! Smidigare kunde de ju fixat det tycker man...

Ikväll ska jag och maken lyxa och gå på grekisk restaurang! Känns som om det kan vara den enda lilla stund av egentid vi kommer att få på flera månader framöver, så jag ska se till att äta riktigt långsamt!

• AnkFisk

HA HA HA!

Vad bra det gick med vårt restaurangbesök! Ringde just för att boka bord och fick veta att de har semesterstängt fram till 1 augusti! *asg*
    Så var det med den lilla egna vuxenstunden innan bebis är här. Nu lär vi ju inte komma iväg förrän nästa år! Ska tillägga att vi hade presentkort på en specifik restaurang alltså, som vi fick i julklapp men inte fått tummen ur att boka förrän nu, och så var det stängt! *s*

Nu blir det Tacos hos svärmor istället, det är ju inte helt fel det heller =)

• AnkFisk

Sollentunalista:
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    Krodan, Rotsunda dotter Angelina 050508 och dotter Athena 061219
    AnkFisk, dotter Hanna 0504 och bf 070721

• AnkFisk

Vad många höggravida vi är! Nästan så att vi måste fixa en bf-lista för att hålla reda på alla

• AnkFisk

Ankan: Hanna dricker fortfarande vällingen som är från 6 månader och hon är snart 2 år och 3 månader! *s*
    Hennes mage klarade inte alls av fullkornsvällingen, inte ens om vi blandade den med mild välling, så då blev det att vi fortsatte med den milda.

Nu försöker vi visserligen avsluta vällingdrickandet, vilket faktiskt går rätt bra, men för bara några veckor sen drack hon både morgon och kväll.

Hur kommer det sig att du funderar på att byta? Blir din son hungrig om nätterna?

Svar på tråden Sollentunamammor!!