Inlägg från: AnkFisk |Visa alla inlägg
  • AnkFisk

Sollentunamammor!!

Hej alla mammor!
    Gud vad ni skriver!! Roligt att det är fart i tråden, men jag känner att min tid inte räcker till just nu för att lusläsa alla inlägg

Tack för alla grattis!!! Ja, hon hade bråttom ut, lilla tösen, men så här i efterhand, när jag vet att jag hann fram och allt, var det bara skönt att det gick så fort!

Spräckte svanskotan gjorde jag inte, men knäckte den typ. Eller den blev nog intryckt. Jag vet inte exakt vad som hände, men ONT gör det i alla fall!

lillmondinos mamma: Jag måste bara få lova tt fnissa lite åt ditt inlägg där du missade en bokstav i mitt nick. Det blev Ankfis istället för AnkFisk! Det var verkligen klockrent för min humor!

• AnkFisk

Oj, vad det skrivs här! Jag hinner knappt med att läsa! :-O

Här har vi nu varit fyrmansfamilj i åtta dagar och allt går som smort! Det är faktiskt knappt någon skillnad mot att bara ha ett barn faktiskt! (...än så länge )
    Ida är så otroooligt snäll (gillar inte benämningen "snäll" egentligen, men ni förstår vad jag menar), hon bara sover och sover och om hon är vaken är hon nästan aldrig missnöjd.

Det är sååå mysigt med bebis denna gång!! Med Hanna var allt så intensivt. Hon skrek mycket, hade svårt att sova och jag mådde själv inte så bra, så något njutande av bebistiden blev det liksom aldrig riktigt. Men det tar jag igen nu denna gång!

Jag hänger gärna på om det blir någon träff snart igen (om jag hinner med att läsa här, som ni skriver ), men det får nog bli när jag kan köra bil igen. Just nu har jag fortfarande så ont i svanskotan och sitta i bilen är det värsta av det värsta!

• AnkFisk

Nej, den gick nog inte av, men blev nog intryckt eller nåt. Man brukar inte göra någon speciell undersökning på den och de säger att man inte kan göra något åt den heller.
    Jag vet inte jag... Kanske om man går till en naprapat eller nåt, men efter Hanna gick det onda över efter ett halvår eller så. Den blev nog aldrig helt normal igen och nu får vi väl se efter ännu en omgång *s*

Förresten, jag såg i din blogg att du varit och kollat på din syrra! Hon verkar ju skitduktig! Bara vinner allt hon ställer upp i?! Skulle vara roligt att se någon gång

• AnkFisk

Becca: Men är det traditionell tävlingsdans eller är det åt det mer showiga hållet?

Heja Nisa friskt humör...!!!!!!! Fy fasiken vad segt att vänta nu . Jag tänker på dig varje dag och önskar att lillbebis snart kommer ut.

Ser att ni diskuterat syskonvagnar... Jag har velat fram och tillbaka, men jag tror jag hoppar i att köpa någon. Tror inte att jag kommer att ha behovet av en faktiskt. Hanna älskar ståbrädan och jag bär ju mycket i sjal så det löser sig nog ändå på något sätt

Hoppas jag...

• AnkFisk

Becca: Ja, hon är ju 2 år och 3 månader nu. Visst gillar hon också att åka vagn själv ibland, men ändå inte så mycket så att jag tycker det är nödvändigt med en syskonvagn. Sen får vi förstås se hur det känns när jag börjar vara ensam hemma med barnen och hur vardagen ser ut då.
    Känner jag att jag har behovet får vi väl jaga efter en syskonvagn då

• AnkFisk

Jag ska nog kunna ta mig iväg till någon träff om det sker under nästa vecka. Då har maken fortfarande semester och kan ju skjutsa oss i så fall
    Det var ju evigheter sen jag såg Alvin också!

Måste kika i fikatråden om ni diskuterat nåt där.

• AnkFisk

Ja, det är verkligen med dubbla känslor som tiden går. Den här gången känner jag verkligen "Neej! Stanna tiden!!". Jag vill att Ida ska vara så här pyttig jämt!
    Fast som du säger, det är så himla roligt sen när man får mer och mer kontakt och det händer grejer i utvecklingsstegen hela tiden!

Och jag ser fram emot att tjejerna ska kunna leka med varandra och så. Om de inte bara drar varandra i håret

• AnkFisk

Dulia: Vad jobbigt det låter . Så typiskt att mannen var tvungen att jobba hela sommaren, det är ju ingen semester direkt att ta hand om två barn och om det dessutom är en massa tjuvnyp att passa på hela tiden.
    Än så länge har vi inget sånt här hemma, men Ida är ju inte ens 2 veckor ännu. Jag kan tänka mig att sådant kanske kommer när jag är själv med båda barnen och när Ida tar lite mera plats.

Hur gammal är din yngsta nu igen?
    Ska Bianca börja på dagis snart? Då kanske du får lite lugn och ro?

• AnkFisk

Dulia: Aha! En till som flaskmatar! Båda mina tjejor är ju flaskbruttor!

Jenny: Äh, du kan väl hänga här lite ändå! Husby är ju inte långt bort

På tal om "syskonbråk" så är jag lite småstressad över hur det ska bli när Hanna ska tillbaka till dagis. Har funderat på att det kan bli så som du skriver Becca, att hon hellre vill vara hemma med oss. Jag tror inte att jag skulle ha mage att lämna henne på dagis om hon absolut inte vill. Jag menar, jag är ju ändå bara hemma och varför skulle hon inte få vara det om hon vill?? Om det nu skulle bli så att hon vägrar dagis så hoppas jag att hon inser att det inte är så himla kul att vara hemma med mamma och bebis och att hon själv vill tillbaka till dagis på eget initiativ

• AnkFisk

Becca: Jag håller med dig. Jag menar, dagis ska ju vara till för barnets bästa och inte för mig som förälder. Visst kan barn gråta vid lämning i perioder, men skulle jag märka att Hanna verkligen var förtvivlad skulle jag nog som sagt inte ha mage att lämna henne eftersom jag ändå är hemma och inte har något jobb att gå till.

Nu vaknar lilla sömntutan, måste få i henne lite mat. Hej!

Svar på tråden Sollentunamammor!!