Inlägg från: BeccaGrodan |Visa alla inlägg
  • BeccaGrodan

Sollentunamammor!!

camilla: näe det va ju ett tag sen man va ute nu saknar jag ju då som sagt inte själva festandet o kroglivet sådära men att dansa dansa dansa kan jag gärna göra iaf nån gång om året det känns lagom :) eller ta en öl på nån pub typ, ska bli skoj iaf.. från typ 16 idag till 12 i morgon är jag "fri" från allt som har med hem och familj att göra... ja alltså jag får ta hand om mig själv, göra mig i ordning, bada länge och sen sova läänge i morgon för Christoffer tar Alvin mellan den tiden, nice :)

här har jag fått sova en hel natt, vi vänjer ju av med nattamningen nu och vi brukar ta första passet varannan natt o tydligen vart det inget mer än just första passet för jag vaknade inte förens 6.20 av att Alvin va vaken i sitt rum o då gick han o jag upp, undra hur kul Chistoffer hade det i natt men med tanke på att jag typ inte hört nått skrik o så så gick det förhoppningsvis bra :)

nu frukost...!!!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

camilla: ang veddesta centrum så vet jag inte ens vart det ligger, men ska kika upp det dära o ta mig en sväng dit nästa vecka kanske :) måste ju ha koll på alla barnaffärer... det värsta är att vi åkte till andra sidan stan när vi skulle köpa babyskyddet för att babyproffsen hade bra pris då... haha onödigt mao...

• BeccaGrodan

camabo: jag hittade den faktiskt för att det va en på blocket som sålde en så...

haha sådära blir det när man försöker göra nått lite enkelt för sig o dessutom hamnar alltid alla blöta fläckar på min sida i sängen oxo.. typ när alvin spyr, kissar eller dregglar... .. andra blöta fläckar oxo iofs

• BeccaGrodan

GoåGlad: jobbigt med jobbig natt men som du säger det är ju sånt man får räkna med när man har en liten älskling! tycker nog att amningsbeteendet låter lite som att han har ont i magen...vi frågade aldrig bvc ang biogaia dropparna, de fanns inte ens på apoteket när vi behövde dem utan en vän till mamma jobbar på semper o hade hemma som vi fick.... vet inte alls vad bvc har för inställning till de dropparna de är så nya ....

Camabo: förstår att du längtar.. jag har bara vart ifrån Alvin ett par tre timmar, blir första gången idag jag är borta lääänge o då menar jag typ från 17.30 till i natt nångång, han sover ju större delen av den tiden o kommer inte märka det men känns ändå märkligt o jag saknar honom nästan redan fast jag itne åkt än

• BeccaGrodan

GoåGlad: glömde ju... Alvin va väldigt känslig för vad jag åt... jag kunnde inte äta, rå lök, choklad, kaffe, för starkt kryddad mat när han va mindre... kan vart fler saker men mins inte nu... det är nog jätte olika från barn till barn det dära men det kan iaf va värt att testa...

• BeccaGrodan

camabo: haha han klarar sig säkert men jag förstår dig helt, ska försöka slappna av o bara ha kul ikväll men lär nog iaf bli några sms hem till maken ;) hehe.. från 16 har jag egen tid :)
    haha hmm är det en svart vit bild? hehe... jag är farlig, viste du inte det
    jag måste föresten leta reda på gammla rudbeckskolkataloger o kika in dig :) haha..

• BeccaGrodan

camabo: va bra att det gick bra för dem. ... här var ja ju borta från typ 16 till mitt i natten o det hade oxo gått bra, dock har vi just nu 3e natten av avvänjning av nattätande så Christoffer är aningens trött nu

jag hade inte heller velat att min svärmor städade o fixade hemma hos mig så jag förstår dig verkligen.... o jaja hon ville väl bara va snäll men det spelar ingen roll hon får städa hemma hos sig själv o göra andra saker för att vara snäll istället

• BeccaGrodan

tjo!

camabo: jo utgången va väl kul men jag måste ändå konstatera att det roliga inte väger upp det jobbiga i nattbussar, massor av fulla människor och att komma hem så sent så man är aptrött dagen efter.. nu hade jag visserligen tur o fick skjuts hem men iaf.. nä det räcker nog med 1 ggr om året på sin höjd med sånna aktiviteter, då har jag hellre hem folk på middag, går till nån liten pub o dricker några öl o kommer hem i tid eller nått sånt.. haha gud så tråkig jag låter.. men jag festade lixom klart för några år sedan o då gjorde jag det ordentligt så 

svärföräldrar o släkt i allmänhet kan ibland va rätt konstiga i min släkt har några stämt de andra pga vissa saker. haha.. fint ...

• BeccaGrodan

haha jag måste ju berätta en rolig sak... vi håller på att vänja av vid nattamning här så nätterna är rätt köriga nu o i går va ju jag ute o behövde inte ta Alvin förens vid 12 idag...
    i morse vid 6 vaknar jag av att Alvin skriker inne hos sig.. han brukar vakna o vilja upp vid 6... Christoffer va rätt trött eftersom han varit uppe typ hela natten för han han aldrig riktigt somna mellan omnattningarna... jag puttar lite på Christoffer o säger
    - duu han e vaken nu
    - vem? (christoffer)
    -Alvin
    - vem är det? (christoffer)

då höll jag ju på att dö.. haha Christoffer va iaf inte vaken men jag lyckades få upp honom i sängen.. så går han iväg o hämtar Alvin o så kommer han in i sovrummet igen o sätter sig i sängen... (Alvin har då inte ätit på hela natten) och jag säger till Christoffer - du han vill nog ha mat

-Va? (christoffer)
    - är du verkligen vaken frågar jag
    - ja.... o så går han ut o gör i ordning gröt....

Min make är lite trött ibland...
    det roligaste va ju när han frågade vem e det när jag sa att det va Alvin som va vaken... hahaha

Svar på tråden Sollentunamammor!!