-
Och sommar eller vinter. Får man 2 år emellan och sommar kan man ju ha ståbräda, men 1,5 och vinter är det svårare....
-
Oj, det var ju inte riktigt min mening. Det jag menar är att man ska inte förvänta sig att det gamla syskonet kommer att älska sitt syskon i alla lägen. Men såklart visar många syskon att de vill bära/krama/pussa småsyskon och det är lixom det man förväntar sig. men det är lika vanligt (särskillt när man får barn tätt) att det störresyskonet inte tycker att det är så roligt/lätt att hjälpa till. Hon har lixom aldrig bett om ett syskon. men när de blir äldre finns det ju många ber om syskon. Det är svårt när hon är 10 månader och jag var gravid, man kan inte prata så mycket om bebis i magen, för det förstår de inte så mycket av då. Men ju äldre de blir desto lättare blir det på den punkten (men då svårare med andra saker) Så visst komme rhan älska sitt syskon, men det kanske får ta litetidnoodle skrev 2007-07-26 22:51:40 följande:Krodan ush blir nästan liten ledsen när jag läser om hur det blir när man får två små. Jag vill ju inte att Felix ska bli ledsen för att han får ett syskon! :( Jag vill ju räcka till för honom OCH den nya!
Nu så leker faktiskt Angelina med Athena ibland, men bara när ingen ser
Däremot så försvarar hon henne stenhårt om nån annan jäklas med henne
Så det är syskonkärlek 
-
Cambo: Hahaha jag minns nog att du inte var en alltigenom ängel som 14 åring du heller
Fast du var alltid snäll, dock lite rebellisk du med
Tillskillnad från mig som var en ängel hela min uppväxt
Ang svärmor så kan jag säga att jag hatade sånt förut, ville inte ha svärmor städandes/rotandes som dte kändes för mig i min lägenhet. men nu skulle jag nog mest sagt "ta skiten du om du vill"
Efter att ha visat upp mina privataste delar för massa okända människor två ggr känner jag lixom att jga inte har så mycket kvar att dölja
Vill hon städa min skit så ta det, mer än gärna.
Men jag förstår dig!Och dte borde svärmor oxå göra, för det är inte en helt ovanlig känsla. Snart kommer min famor hit på besök, vi kommer så där lagom bra överense, men har inte träffats på två år (då hon bor i boden) och hon är petnoga med städning
Så hon kommer att inspektera eller kommentera *urk* Jag har städat ganska bra, men fönstrena är inte putsade på två år då
-
Dessutom kommenterar tanten alltid min vikt, så jag måste hitta kläder som jag ser smal ut i

-
Jag skrattar så jag dör åt din svärfarArmino skrev 2007-07-29 12:57:20 följande:BeccaGrodan--> Så det blev en lyckad utekväll då? Kan ju vara skönt att prata om nåt annat än amning och blöjor och umgås med nån annan än en som bara kan säga "Ampfff burlulräääää"Krodan --> Jag har alltid vidhållit att jag aldrig varit en typisk 14is. Men förra helgen kollade vi på en film som vi spelade in en gång när jag hade fest uta på mitt landställe på Ingarö precis efter att vi tagit studenten (samma ställe som vi var på i 8:an. Eller 9:an. Eller när det nu var... Visst var du med då?) Hur som helst så var vi väl 10, 11 stycken och alla var verkligen hur 14isaktiga som helst! Jag med. Visserligen var vi fulla men det spär ju bara på 14isheten. Bland annat ser man Camilla gå omkring och skrika "Meh! Filma inte bara mig hela tideeeeen!!!!! Gud vad jobbig du eeeeeee!!!" Vad skönt att få medhåll. Jag får alltså gnälla om svärmor. Fast egentligen är hon rätt snäll. Hon har stickat kläder och sytt filt till Armica som är så fina! Annat är det med svärfar vars enda kommentar när han fick veta att hans äldste son skulle bli pappa var "Jaha, så du ska inte plugga vidare utomlands då?" Japp. Ni läste rätt. Dessutom tycker han att det är mitt fel att Jörgen hoppade av sin första utbildning. Sen är är mitt fel att vi alltid åker hem så tidigt när vi är på middag hos dem. Därför vill han helst inte att jag är med på middagar, födelsedagar, jul och andra högtider och ringer och säger "Hej Jörgen. Vill du komma på middag?" eller "Vill du förlja med till Mallorca?". Han gillar inte att Jörgen åker med till min släkt på jul utan vill att han ska vara hemma hos dem hela dagen. Även fast de inte gör nåt speciellt och knappt umgås då. Han tycker även att vi inte tar bra hand om våra katter. Ebony åt en gång upp en ekorre och då tyckte han att hon skulle avlivas. Asrael var ju borta i 3 månader och det var pga att han var uttråkad hos oss. Själv har han aldrig haft ett husdjur i hela sitt liv... Han har sedemera sagt till Jörgen att den enda i min släkt som han gillar är min pappa. Dessutom är han smygrasist.
Fast han måste vaa rätt jobbig att leva med
Så jobbigt när de skyller allt på dig, men det är nog rätt vanligt. Fast vi har det inte så *som tur är* men i tidigare relationer. Man känner sig så jävla kränkt! Så ku lmed inställningen att katten hade tåkigt hos er
Ja herregud när de är så där knäppa behöver man ju inte lyssna, men det ´jobbiga är att de sprider skiten lixom. Som att de säger det till alla andra i släkten. Vi bodde hos min farmor när vi var upp och firade jul när jag var gravid med Angelina, då ropar min farmor till min sambo när han var på toa och gjorde nr 2 och det tog en stund "sitter dudär inne och luktar på din egen skit"
Det var första gången han träffade henne. När han låg och sov en morgon kl 9 gick hon in i vårt rum och vattnade blommorna
Hon är knäpp! Och ang smalheten så tyckte hon inte tat jag var smal nog på gymnasiet och nu 10 kg senare känns det mindre kul. 14 min kvar och jag är fortfarande naken
Måste nog springa. Ska bara berätta om min svärfar (som min sambo brutit kontakten med) när man har ont någonstans (som jag hade gravmigrän) då ringer han till ett medium som "ser" varför du har ont
-
Hoppade in lite snabbt
stora tjejjen började på dagis idag igen efter sommaruppehåll, skönt med lite rutiner
Och skönt eftersom pappan jobbar så mycket!
Det gick bra igår, lite onödiga kommentarer från tanten, men överlag ok ändå
Jag får mycket tid, eller vad man ska säga. Mike jobbar typ jämt, men nästan all tid som är över satsar vi på mig just nu, för jag har vart helt slut efter en aptung vår. Så tidsmässigt ska jag inte klaga
Fick värsta chocken när jag läste att cambo var 27 år, jag tänkte att du skrivit fel
sen insåg jag att jag fyller ju faktiskt 27 i dec jag med
Scheisse vad hände med åren 
-
Leia: Jag var övertygad om att jag fyllde 26 i år
jaja bara att bita ihop
Var 23 när jag blev gravid med Angelina och sen har tiden stått stilla för mig, men inte resten av världen va
-
Siljelin: Usch och fy! Det är verkligen sånt som händer. Inatt rullade Athena ur sängen
Varken Angelina eller Athena har lyckats med det tidigare. Hon somnade i sin säng, men efter nattammningen låg hon kvar. Som vanligt hade jag bullat upp med massor av kuddar osv, men inte vid huvudänden för där låg ju jag. tydligen var jag astrött och hon tog sig färbi mitt ansikte och kl tre vaknade jag av duns och gallskrik, usch vad mammahjärtat gör ont. nu är hon ju lite större så ja vart inte jätteorolig men tillräckligt för att man inte vill somna om. Däremot var ju Athena väldigt liten när hennes inte alltd så smarta pappa la henne på sitt skrivbord på jobbet när han klätt på henne och gick och hämtade sin jacka
Hon rullade ner på golvet och dte var ju riktigt högt
Då spenderade vi oxå kvällen på Als, som sa att dte var lugnt. Det possitiva var ju att hon kräktes massor och fick upp slemmet från rs.en så hon sovbättre pga det. men jga kunde ju inte sova. Det går så fort, men hans agerande var ju direkt korkat. Fast han mår så jäkla dåligt över det själv, antar att han var jäkligt trött och därför inte tänkte klart alls.
Ang dagis så går vi ju på grodan och hade Siljelin som inskolningsfröken till vår dotter. Jag tycker jättebra om grodan och vet at den är väldigt populär i området. Den känns verkligen seriös och att de tar hänsyn till barnens olika behov. Enda nackdelen kan jag tycka är att dte är rätt mycket eftersom dte är föräldra kooperativ så blir dte ganska mycket ändå att hjälpa till och städa å så. Så dte ska man vara medveten om
Om dte är nån som kan träffas lite senare nångång är vi gärna med på det. Jag kan oftast krin 15, men innnan det så sover stora tjejjen efter dagis, och sen ska hon äta mellis (det kan man ju isåna fall ta någon annanstans) men de´n andra ska ammas och äta så det tar liten stund innan vi komme rut
Så om nån vill/kan så skrik
Idag ska vi på bvc och mäta Athena
-
Om nån undrar så gick det fort när jag skrev imorse, därav alla dte=det och andra stavfel
Siljelin: hoppas jessica mår bättre idag
Jag var på bvc och fick träffa Eva Dorethy (tror jag det stavas) är det nån som har henne eller träffat henne? Jag gillar henne inte. Träffade henne en gång förra året när jag skulle väga/mäta angelina och samtidigt var gravid, då började jag gråta där
Nu är jag inte lika känslig, men nog är hon provocerande tycker jag
Ang kaffesnackande fröknar så finns det vissa i området som verkligen är jättedåliga på att vara närvarande med barnen, en del blir man ju riktigt skraj för, som när man ser barnen slåss och fröknarna verkligen missar allt
-
Camabo: Man blir ju mörkrädd när man hör sånt där
Fyfan för folk ibland!
Eva är speciell. idag så började samtalet med att athena trillat ur sängen, hon sa att athena nog inte behöver amma på nätterna. och att jag verkar behöva min nattsömn eftersom jag sover så tungt. Jag försöker säga att det inte gör mig nåt utan hon har gått upp så dåligt i vikt så ammar jag henne på natten är inte det hela världen (hellre att hon somnar om av ammning än att inte somna alls) då kom vi in på mat,
"ger du mat"
-Ja säger jag, hon har precis börjat äta ganska duktigt
"men du gör egen mat va"
-näe hon brukar få burk för hon gillar den konsistensen bättre
"vad menar du"
-Ja men att barnmatsburkarna har mjukarekonsistens (iallafallhipps) och inte rä så strävt, hon har inte fått tänder och gillar inte bitar.
Då tittar kärringen på Athena och säger "tror din mamma att du kommer tugga med de två framtänderna du får eller"
"näe men det ökar ju förmågan att äta bra ju mer tänder man få.
"Men du behöver inte amma längre, hon ligger bara där för att det är mysigt."
Men jag kanske vill amma
Så här höll hon på med angelina oxå förra året, att de inte ska vakna tidigt att de ska somna själva, att man ska strunta i barnet skrik och bara göra vad an själv känner för, så när angelina skrek när vi var där när hon var liten så testade hon mig genom att säga "blir du stressad av det här" och angelina gallskriker *suck*
Men det är inte min sköterska, jag bara råkar ut för henne varje sommar
Jag har Helena på bvc rotebro och hon är kanon!!