• Krodan

Sollentunamammor!!

camabo: Näe för jag sprang in i dig ju förut *försöker minnas* flera ggr på skumma platser, jag känner ju tex till Jörgen Så jag borde ju ha träffat dig nyligare än så Jag är inte gamal, jag är bara inte så ung som jag brukade vara
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Krodan
    camabo: näe, men bodde inte ni i husby förut Sen träffade jag dig i bron under pendeln en gång. Ja jörgen har jag oxå träffat  

Hela min familj sover, jag bprde oxå sova, man vet ju aldrig när man får dte igen När ska vi ses nnästa gång *planerar in*
  • Krodan
    camabo: Näe jag har aldrig bott där, så undra hur jag vet att du gjort det? Jag minns inte men vet att jag vet Jag har träffat Milan, Javve öhhh anna, annica, sarah, sibel och emily, sen minns jag inga mer, jo  kadir, jenny ljungström, minns du henne?
  • Krodan
    Camabo: Jag brukar säga "nu känns det som att du hajjar lite dåligt, vilket språk ska jag ta dte på för att du ska förstå vad jag säger" då brukar han förstå att dte är nåt viktigt jag försöker säga Kul att ni hade trevligt på träffen

Vi åkte till Kairo och badad, jätteskönt men angelina blev stungen av en geting på kinden. Hon vart inte jätteledsen utan mest förvånad och gadden satt kvar. sen sa hon "mamma, getingen pussade angelinas kind, dumma geting" Så går dte när man är söt sa jag
  • Krodan
    Becca: Haha tog visst för givet att alla vet att "kairo" ligger i upplandsväsby
  • Krodan
    Dulia: Vem är din bm? För visst går du på mvc rotebro
  • Krodan
    Dulia: Ahaaaa, tänkte eftersom du vägde dig och hjälpte dig med vikten så blev jag nyfiken Är det de som har de där "våga väga"
  • Krodan
    Dulia: Hur var det? *nyfiken* är de "snällare" med att kommentera vikten? pratar man mer mat och följer man upp viktnedgång bättre eller??
  • Krodan
    Dulia: Vad skönt, vilken trygghet dte måste varit!! Det är sånt som gravid behöver och inte ofta nedklankande kommentarer från bm. Undre min första gravidtet hade jag en bm i rissne som när jag gått upp 4 kg till v 20 sa att man inte behövde äta så mycket skräpmat och sen hade jag värsta våg skräcken efter dte Jag hade gått upp 9 kg när jag förlöstes. Med Athena hannjag aldrig gå upp i vikt, utan ökade bara 4 kg och tappade 14, så det var skönt! Den bm påpekade aldrig nåt heller, bara att "oj ja du går inte upp så mycket du". Man behöver kanske extra stöttning och tips om man har lätt för att gå upp, det finsn så mycket myter kring gravidteter och vikt och väldigt lite information om kost och träning.
  • Krodan
    AnkFisk skrev 2007-08-08 19:25:06 följande:
    Måste fråga en grej om dagis för storasyskonen. Nu när Hanna börjar på dagis får hon ju gå fullt i 2 månader om jag fattat det rätt, men är det 2 månader från att syskonet föddes eller 2 månader från Hannas första dagisdag?Och räknar jag sedan 60 dagar och på den 61:a dagen går hon ner på halvtid?Pratade med någon kommuntant idag som förklarade att man själv anmäler när det är dags för halvtid. Okej, tack och hej sa jag, men sen dök tusen frågor upp när jag hade lagt på luren *s*Är det förresten någon som utnyttjar de här 22,5 timmarna man kan välja för syskon som är under 3 år? Jag tänkte nog göra det, men hör gärna om lite erfarenheter från er!
    Det är som många andra säger 60 dagar efter syskonetsfödelse. men nu blir jag nyfiken på vad du menar med de där 22,5 timme Är det de att om man har de hemma alla lov får man utökat till 22,5 timmar För annars är dte väl bara barn över 3 år som harrätt till 30 timmar
Svar på tråden Sollentunamammor!!