Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

Becca: De jag hört ifrån har haft med de små, det är nog anpassat så... Sen om man själv har möjlighet att fixa barnvakt och tycker det känns enklare är nog det också helt okej

Siljelin: Vi har flerpack från Libero, de är från 7 kg...

• Camilllla

Dulia: Förstår att du inte vill se sånt Här har jag en hel del jobbiga grannar men inget som känns obehagligt sådär som tur är...

Camabo: Ska jag komma och hämta er? Låter som en riktig höjdare att sitta på snuskjobbet med en bebis mitt i natten...

Nu ska Johan jobba två dagar men imorgon kommer en kompis till mig hit, sen så åker jag och Noel till mina föräldrar och Johan kommer dit efter jobbet och så sover vi där.. Skulle gissa att vi är där hela söndagen så helgen lär nog gå rätt fort ändå

På tisdag ska vi på 6-månaderskontroll. Alltid spännande att se hur mycket de växt.. Johan vägde sig med och utan Noel igår och kom fram till att han borde väga ca 8,5 kg nu.. Isåfall går han nästan snabbare upp i vikt nu än när han var mindre, ska det inte va tvärtom?

• Camilllla

Puffar den här lite inför morgonen

Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen

• Camilllla

Dulia: Vad är det du har ångest över, att hon ska bli blöt och du inte får veta det..? Det är ju bara att fråga då Alltså om de tänkt på om Bianca brukar bli blöt genom overallen..
    Och annars brukade det nog hos oss märkas genom att barnets overall, byxor, strumpor m.m. hängde i torkskåpet...
    Vad är det för overall, vart är den köpt?

• Camilllla

Dulia: Min erfarenhet är att små barn som Bianca var förra vintern leker inte så vilt och länge så de blir blöta.. I år däremot kan ju va en annan sak Men säger de inget om ifall hon är blöt eller torr när de går in, fråga dem någon dag när ruskvädret väl är här!
    Har för mig att efter ett tag lärde man sig ju om det var någon som hade en overall som blev dyngsur direkt, och då körde vi ofta galonisar över så ordnar det ju sig.. Overaller är ju inte direkt gratis..
    Vet att Bamse får ju bra betyg i tester av regnkläder men overaller kan jag inte riktigt svara på.. Tror aldrig jag sett ett blött barn i Reima eller PoP men de kostar ju bra mycket mer än vissa andra så visst ska det finnas andra alternativ..
    I princip tror jag de ytterkläder som har ett lite hårt, prassligt material på utsidan (liknande Reimas) brukar tåla väta ganska bra.. Om inte vätan kommer inifrån, det händer ju också

• Camilllla

Dulia: Det blir säkert bra Och som sagt, fråga på ditt dagis i vinter hur de upplever det med väta, om inte annat så lär de då börja hålla extra koll på det så du får veta hur det funkar

• Camilllla

Dulia: Ja det är klart Du får helt enkelt ta och skaffa dig en sån där säck med is, hugga sönder den och lägga i en hög på gräsmattan, sen kan ju Bianca få leka där en stund så ser du hur det går Men hon får leka snällt såklart, så hon inte smutsar ner overallen om den skulle va jättedålig och behöver lämnas tillbaka

Idag sa jag till på Lindex om en tvättpåse jag köpt där som efter typ 3 användningar spruckit upp totalt på flera ställen i nätet.. Fick en ny utan problem, det är ju alltid trevligt

• Camilllla

Bess: Ja precis så det är ju tyvärr inte gratis direkt.. Eller ja, det är väl det priset som eilenna fick fram men jag antar att det stämmer?
    Ja vad gjorde du uppe då?

• Camilllla

Är det lättare för alla att ha råd att gå kursen om vi tar det i slutet av nästa månad eller så, alltså efter löning och sånt..?

Bess: Kan hålla med dig, visst är det dyrt.. Samtidigt en billig försäkring som du säger..

Dulia: Vad fick du veta av din granne? Fördelen med just MB rescue kan ju vara att den rekommenderats av många, men om du får tillfälle att ta reda på vad den andra kostar så kan du ju gärna göra det

CaS: Bra idé, då skulle man ju kunna småslumra på madrassen utan att behöva oroa sig för att Noel ska ramla i golvet Fast frågan är om vår madrass får plats nånstans.. Och lite bökigt verkar det..

Goåglad: Åh det är mysigt att slockna tillsammans i sängen på dagen Var ett tag sen det hände här, Noel börjar nog få för mycket rutin på sovandet...
    Kan helt hålla med dig om att det är ont om dokumentärer som handlar om hur härligt det är att vara hemma med sitt barn. Och vem får egentligen för sig att ställa upp i en dokumentär som heter "jag ångrar mitt barn"..? Fast de som var med kanske inte fick veta innan vad den skulle heta...

Men nu när jag tänker efter kan det nog va lätt som förälder att till andra blivande föräldrar bara nämna det som kan vara jobbigt... Men minns att det var en pappa som sa till oss innan vi fick barn att det sliter väldigt men är så härligt också.. Nu kan jag känna att visst är det jättejobbigt ibland när man bara inte orkar... Men vad värdelöst livet skulle kännas om vi inte hade Noel utan bara satt och glodde på TV vi två hela kvällarna!

lillmondinos: Vad tror du om golf? Om vi får bo här där vi vill så ligger golfbanan en kilometer bort och då är de ju upptagna några timmar Dessutom golfar syrrans sambo så han kanske kan ta hand om allt förutom kostnaderna

Modesty: Finns det nån mamma som är nöjd med sin svärmor? Skönt att Fia giller henne iaf...
    Låter roligt att va ute med en kompis i samma situation men ändå utan barnen

• Camilllla

noodle: Vad roligt att du är nöjd med dina svärisar
    Tror också det är så, folk tar kärleken och lyckan med sina barn så självklar att det bara blir det negativa man berättar om.. För jag kan inte svära på vad jag själv säger till andra..!?

Svar på tråden Sollentunamammor!!