Inlägg från: Camilllla |Visa alla inlägg
  • Camilllla

Sollentunamammor!!

Skönt att ni har trevliga svärisar.. Min är typ tvärtemot lillmondinos... Lägger sig gärna i vad och hur vi gör saker med Noel och även fast hon har det ganska gott ställt har hon inte bidragit med något särskilt... Förutom att hon ville pracka på oss alla hennes gamla bebissaker och jag gillar inte "gamla" saker... Är det nyare begagnat och ser fräsht ut så visst men 25 år gammalt är inte min grej...
    Känns som vi har heelt olika åsikter om det mesta...

Siljelin: Kursen är bara en gång, i 2-3 timmar och som jag förstår det går det bra att ta med barnen.

CaS: Problemet med din mamma låter lite som jag har det med min svärmor... Jag tror inte det blivit som hon tänkt sig att vara farmor... Från början verkar hon ha haft nån uppfattning om att man är pensionär när man bli farmor men dit är det ju 12 år kvar... Och det är inte direkt vårt fel att vi ses sällan för hon gör sjuttioelva saker hela tiden och jag förstår inte vad hon har för sig...

Vart tycker ni vi ska ha kursen då? Och ska vi börja diskutera tider och dagar så kan jag ringa och höra vad som finns? Eftersom Johan jobbar till 19 när han jobbar och han gärna vill vara med måste det nog bli en dag då han inte jobbar för annars blir det ju rätt sent.. Och tror Bess sambo jobbar samma dagar?

• Camilllla

Det märks att man är mamma när man inte kan ge sig ut dagtid utan att träffa på nån man känner I söndags var jag på Stinsen med min syster och träffade Dulia med familj (inte bara en gång utan säkert fyra, mammor som vi är går vi ju på samma affärer och samma avdelningar ). Idag var jag och Bess på Stinsen och först träffade vi en tjej med son ur min föräldragrupp och sen träffade vi Becca och Alvin med mormor..

Modesty: Noel fick eget rum vid 4 månader, jag blev så less på att han småvaknade så fort man själv vände sig i sängen, och jag blev klarvaken så fort jag hörde minsta suck från honom... Det skulle bara vara på prov men sen har han inte kommit tillbaka och vi sover alla bättre såhär!

Dulia: Så skönt att du fått lite tid för dig själv Hoppas att Bianca är stark och frisk igen till nästa vecka och inte sjuknar in igen då... Tiden går sjukt fort.. Idag när vi stod på Lindex kikade jag på en body och byxor, rosa i stl 56 och började längta efter en ny bebis så det gjorde ont i hjärtat nästan

Siljelin: Känner igen det där, man gör hundra saker och ändå är det fortfarande massor av timmar tills sambon kommer.. Positivt är väl att jag än så länge tycker det går lite bättre nu när Noel är lite större och dessutom kan man oftast distrahera honom när han blir sådär tokvrålig... Så förhoppningsvis har du bättre tider att vänta

• Camilllla

Tar fram den här igen om det är nån som inte sett.. Vi pratade lite om såna här utbildningar igår på föräldragruppen, och bvc-sköterskan sa att man får låna lokal där för sådant. Det lät som hon sa Kosmos (öppna förskolan) men jag är inte helt säker.. Kan ju dock kolla upp det om det verkar intressant?

Kvällstid måste väl passa bäst, 18-19 nånting kanske? Tittade lite på slutet av nästa månad men det är svårt att komma på vad som passar.. Johan jobbar till 19 två vardagar varje vecka så då funkar ju inte det för oss eftersom han inte hinenr hem... Hur är det för er andra, några dagar som absolut inte passar? Sen får man väl utefter det ringa och kolla vilka dagar de kan komma...

Intresselista - livräddnings/säkerhetskurs inriktad mot barn, 300 kr/vuxen www.mbrescue.se

1. Camilla
    2. Johan
    3. Rebecca
    4. Christoffer
    5. Camilla
    6. Jörgen
    7. Jennie
    8. Claes
    9. Karin
    10. Mattias
    11. Eva
    12. Jonny

• Camilllla

Siljelin: Du får skriva egoinlägg, det låter inte alls kul det där! Hoppas det blir bättre snart... Sover hon på dagarna?

Modesty: Jag troor att jag också har en sån freestyle här i en låda nånstans... Typ från början av 90-talet eller så Men det kasnke är säkrast att kolla Siljelins i första hand för det kan hända att min ligger hemma hos mina föräldrar...

GoåGlad: Det var ju tråkigt att vi inte såg er då Vad var det för webadress till ditt jobb nu igen? Har tänkt kolla där igen men glömt det och nu har den säkert hamnat långt bak... vart i Täby ligger det ungefär?

• Camilllla

Modesty: Dåligt av biblioteket
    Noel har en jacka från PoP som består av en täckjacka och en fleecejacka. Fleecen har vi tagit ur och använder nu, och till den jagade jag rätt på ett par fleecebyoxr på Tradera.. Känns som det är lagom såhär i höst. En overall kan ju också funka om man väntar med åkpåsen... Jag är snarare den typen som vill köpa allt som finns till Noel så jag har en fleeceoverall också (och en vinteroverall..) som jag tänkt använda närmare vintern, typ för bilfärder och så...
    Tror att det mesta i fleeceväg borde ha kommit in i affärerna vid det här laget... Min rekommendation är att kolla på Tradera annars

• Camilllla

Modesty: Jag tror helt enkelt inte jag orkar bry mig om vaccinet... Det finns så mycket andra sjukdomar ändå och annat hemskt som kan hända och allt går ju tyvärr inte att försäkra och vaccinera sig mot...

5088: Bra att du säger det, jag kopierade in listan till ett Word-dokument på datorn och skriver upp när alla inte kan.. Så får vi hoppas vi kan få ihop nåt

• Camilllla

Becca: Noel verkar också bli less av att bara sitta hemma och titta på mamma och pappa Idag skulle vi ut och gunga men då började det regna.. Som tur var hade han fått gå med pappa ner till sjön och mata ankorna tidigare

Haha jag har alltid tyckt sällskapsspel är rätt kul men nu har jag nog inte spelat nåt på bra länge.. Inte sen Noel kom iaf..

Hmm tygtryck.. Jag är ju absolut ingen sömmerska som har lite tyg liggande nånstans.. Och antar att det inte är resistenta färger så man kan trycka på kläder? Ja jag får se om ni kommer fram till nåt bra

• Camilllla

Issa98: Grattis! Ganska stor kille (men helt säkert pytteliten mot min jätte på ett halvår..), var han på övertid i magen..?

• Camilllla

Inatt var det roligt. Jag kom i säng strax innan 4 (!) efter att ha duschat, ätit nattmacka och haft utlopp för mitt datorberoende.. Ja jag får skylla mig själv..
    Vid 4.30 börjar plötsligt babyvakten pipa, då hade någon av oss (vi vet faktiskt inte vem) glömt sätta i sladden i Noels rum så det var bara att springa dit.. Sen hade jag inte lyckats somna igen när klockan var 5 och Johans mobil låg för nära vår del av babyvakten och ni vet hur det låter då.. Men tror jag somnade sen..

Nu har Noel precis somnat och jag har god lust att springa ut och stoppa tennisbollar i munnen på alla barn som skriker helt onaturligt mycekt här utanför.. De har redan väckt honom 3-4 gånger under tiden han höll på att somna..

Modesty: På torsdag är Johan ledig och vi åker nog och invaderar mina föräldrars hus på landet eftersom de är i Italien just nu.. Dessutom vet jag inte riktigt vart kyrkan ligger? Träffade Elisabeth på Stinsen i torsdags så hon vet nog att vi inte dyker upp..

Siljelin: Är Märsta hemma för dig? Jag kommer ju också därifrån, även om det mer är på landet och det var först på högstadiet man gick i skolan i Märsta..

Camabo: Den där overallen är ju jättefin, jag funderade på att bjuda på en liknande åt Noel förut men eftersom jag har både en vinteroverall, fleeceoverall och vinterjacka åt honom kändes det aningen onödigt Vad var det för storlek?

• Camilllla

Modesty: Mysebo babyöppet 13.30-16 på tisdagar Var det hon som jobbar där också som ni träffade på Kosmos? Har ju aldrig vart på Kosmos men hon brukar prata med mig om det på Mysebo...
    Vet du om det finns nån åldersgräns på babymassagen?

Svar på tråden Sollentunamammor!!