-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Är ko tunga gott?
-
I alla fall kotunga.
-
Jag tycker inte att det är gott, men jag koncentrerade mig nog så mycket på att det var tunga så jag hade nog tyckt att det var äckligt även om det smakade fläskilé.
-
Alltså pratar ni om tungan som suttit i munnen på en ko?
Isånnafall, nej, det har jag inte smakat på. Kommer troligtvis aldrig smaka heller.
-
evet, ja hihi det är såå underbart gött göttbusfrö86 skrev 2007-07-08 18:23:00 följande:Alltså pratar ni om tungan som suttit i munnen på en ko? Isånnafall, nej, det har jag inte smakat på. Kommer troligtvis aldrig smaka heller.
-
s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:23:42 följande:evet, ja hihi det är såå underbart gött gött
Har sett att det säljs tunga i våran närbutik, men går alltid lika fort förbi disken med inälvsmat och övriga konstiga köttbitar. Är inte tungan seg att tugga på?
Den ser inte god ut iaf! Hur tillagar man det? *nyfiken*
-
Min pappa brukade göra det..nej det är faktiskt inte segt,det nästintill smälter i munnen,kommer faktiskt inte ihåg hur man tillagar det nu men jag TROR att man kokar den?busfrö86 skrev 2007-07-08 18:25:37 följande:Har sett att det säljs tunga i våran närbutik, men går alltid lika fort förbi disken med inälvsmat och övriga konstiga köttbitar. Är inte tungan seg att tugga på? Den ser inte god ut iaf! Hur tillagar man det? *nyfiken*
-
s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:27:08 följande:Min pappa brukade göra det..nej det är faktiskt inte segt,det nästintill smälter i munnen,kommer faktiskt inte ihåg hur man tillagar det nu men jag TROR att man kokar den?
Okej! Kul att någon gillar det iaf.. jag skulle aldrig själv komma på tanken att köpa hem en tunga och äta det. De säljer även får och ko tarmar vid köttdisken vid våran butik. DET skulle jag ALDRIG äta.. då smakar nog ko tungan bättre!
-
jag har även ätit ko-tandkött..det var till och med ännu godare,låter äckligt men det var himmelskt
Fast hjärna tyckte jag inte om hihi 
-
Hahaha, nu gjorde du så jag tappa aptiten idag! Hahaha.. har du smakat koHJÄRNA? och tandkött?s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:33:07 följande:jag har även ätit ko-tandkött..det var till och med ännu godare,låter äckligt men det var himmelsktFast hjärna tyckte jag inte om hihi
Konstiga maträtter!! Bott ute på landet?
Hahaha, för tandkött och hjärna säljer de inte i någo matbutik, vad jag har sett!
-
Det är väl helt ok. Förstår inte varför det inte skulle vara det - muskel som allt annat
Papillerna är väl inte så smaskiga däremot.