• s e l i n o3o5

Är ko tunga gott?

ååå det vattnas i munnen på mej!jag tycker det är såå gott ni då?
    När du och jag möttes viskade änglarna perfekt!! stolt mamma!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ko tunga gott?
  • BrideOf Rocky

Jag tycker inte att det är gott, men jag koncentrerade mig nog så mycket på att det var tunga så jag hade nog tyckt att det var äckligt även om det smakade fläskilé.

• jellona0507

Alltså pratar ni om tungan som suttit i munnen på en ko?
    Isånnafall, nej, det har jag inte smakat på. Kommer troligtvis aldrig smaka heller.

Minya ska få en lillasyster! 51 dagar kvar till planerade snittet!
  • s e l i n o3o5
    busfrö86 skrev 2007-07-08 18:23:00 följande:
    Alltså pratar ni om tungan som suttit i munnen på en ko? Isånnafall, nej, det har jag inte smakat på. Kommer troligtvis aldrig smaka heller.
    evet, ja hihi det är såå underbart gött gött
  • jellona0507
    s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:23:42 följande:
    evet, ja hihi det är såå underbart gött gött
    Har sett att det säljs tunga i våran närbutik, men går alltid lika fort förbi disken med inälvsmat och övriga konstiga köttbitar. Är inte tungan seg att tugga på? Den ser inte god ut iaf! Hur tillagar man det? *nyfiken*
  • s e l i n o3o5
    busfrö86 skrev 2007-07-08 18:25:37 följande:
    Har sett att det säljs tunga i våran närbutik, men går alltid lika fort förbi disken med inälvsmat och övriga konstiga köttbitar. Är inte tungan seg att tugga på? Den ser inte god ut iaf! Hur tillagar man det? *nyfiken*
    Min pappa brukade göra det..nej det är faktiskt inte segt,det nästintill smälter i munnen,kommer faktiskt inte ihåg hur man tillagar det nu men jag TROR att man kokar den?
  • jellona0507
    s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:27:08 följande:
    Min pappa brukade göra det..nej det är faktiskt inte segt,det nästintill smälter i munnen,kommer faktiskt inte ihåg hur man tillagar det nu men jag TROR att man kokar den?
    Okej! Kul att någon gillar det iaf.. jag skulle aldrig själv komma på tanken att köpa hem en tunga och äta det. De säljer även får och ko tarmar vid köttdisken vid våran butik. DET skulle jag ALDRIG äta.. då smakar nog ko tungan bättre!
  • s e l i n o3o5

jag har även ätit ko-tandkött..det var till och med ännu godare,låter äckligt men det var himmelskt Fast hjärna tyckte jag inte om hihi

• jellona0507
    s e l i n o3o5 skrev 2007-07-08 18:33:07 följande:
    jag har även ätit ko-tandkött..det var till och med ännu godare,låter äckligt men det var himmelsktFast hjärna tyckte jag inte om hihi
    Hahaha, nu gjorde du så jag tappa aptiten idag! Hahaha.. har du smakat koHJÄRNA? och tandkött? Konstiga maträtter!! Bott ute på landet? Hahaha, för tandkött och hjärna säljer de inte i någo matbutik, vad jag har sett!
  • Senap

Det är väl helt ok. Förstår inte varför det inte skulle vara det - muskel som allt annat
    Papillerna är väl inte så smaskiga däremot.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
Svar på tråden Är ko tunga gott?