-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Är ko tunga gott?
-
Det är blan det godaste jag vet. Med potatismos, pepparrotssås och ärtor!busfrö86 skrev 2007-07-08 18:25:37 följande:Har sett att det säljs tunga i våran närbutik, men går alltid lika fort förbi disken med inälvsmat och övriga konstiga köttbitar. Är inte tungan seg att tugga på? Den ser inte god ut iaf! Hur tillagar man det? *nyfiken*
Kokas tillsammans med lök och morötter samt kryddor tills skinnet lossnar lätt och köttet känns "mjukt". Skala av skinnet och skär upp i skivor. MUMS! Tungspetsen är godast. Smaken påminner om rimmad oxbringa. -
Usch, det låter vidrigt

-
Äter inget som någon annan haft i munnen..
-
Ja det LÅTER kanske vidrigt men det är jätte gott!Avstängd skrev 2007-07-08 18:40:49 följande:Usch, det låter vidrigt
-
*ryser*MissMalin skrev 2007-07-08 18:40:30 följande:Det är blan det godaste jag vet. Med potatismos, pepparrotssås och ärtor! Kokas tillsammans med lök och morötter samt kryddor tills skinnet lossnar lätt och köttet känns "mjukt". Skala av skinnet och skär upp i skivor. MUMS! Tungspetsen är godast. Smaken påminner om rimmad oxbringa.
Jag är otroligt kräsen när det gäller mat. Vågar INTE prova på nya maträtter, så skulle någon bjuda mig på detta skulle jag nog få panik och tacka nej.
Har aldrig tidigare hört talas om någon som äter tunga osv. så för mig är det jätte främmande.. -
har aldrig smakat - tänker aldrig smaka
-
*fick en syn*

TrailerTrash skrev 2007-07-08 18:41:44 följande:Äter inget som någon annan haft i munnen.. -
Berätta nu
Avstängd skrev 2007-07-08 18:46:04 följande:*fick en syn* -
Nej,smakade en gång när jag var liten och tyckte det lät spännande med tunga,men jag tyckte inte om det,och som sagt, jag äter inte det andra haft i mun.
-
Nej, inte här. Detta är ju ett familjeforum

TrailerTrash skrev 2007-07-08 18:47:14 följande:Berätta nu