• ruffe4

Var på Ica Maxi i dag.....

När jag håller på att packa in påsarna i bilen ser jag en (utlänning nått) sätter dom ca 1,5 åring i knät vid ratten och kör iväg?!

Jag är fortfarande förbannad, varför är det så ofta man ser icke svenskar vars barn klänger runt i bilen/ hänger över instrument brädan/ sitter utan bälte/ sitter i bilbarnstol men utan bälte, jag vet inte HUR många gånger jag sett det, varför? Är det inte lika viktigt med bälte och trafikvett i hemlandet eller?

• Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....
  • mom65

jag håller med - men visst är det konstigt att även svenskar ändrar sitt "säkerhetstänk" när de kommer utomlands?

• ruffe4

madelation

Jag ringde faktiskt 112 det är min skyldighet sa reg numret för polisen som tackade så mycket för tipset, förhoppningsvis kollar dom på datan va han bodde och möter honom där

• soffiplopp

är det inte skit samma vart man kommer ifrån, i Sverige är det FÖRBJUDET att köra utan bälte på alla passagerare!!!!punkt slut!!! jag älskar iaf min son och sätter inte hans liv på spel! BRITAX funkar fint!!!

• madelation

Då lovar jag att efter semestern ska jag första dagen jag ser mamman göra detta ringa polisen.....dom kanske rent av kan ha en kontroll vid dagis,,,för inte en j-l håller 30 där tex...
    O jag tror jag är en av de få som faktiskt spänner fast både stor o liten unge ordentligt trots att bara tar "3 minuter" att åka dit,,,alla ungar är ute ur bilen innan föräldrarna på dagisparkeringen, stängt av motorn..,såvida de små inte har väldigt flinka fingrar

• Misfits

Intressant skrivet om vrför folk blir så upprörda när såna här saker kommer upp och någon nämner bakgrund som utlänning eller liknande.

Jag bor inte i sverige och faschineras av svenskars rädsla för att kallas rasister bara för att de skall beskriva någon människa och dess handlande.

• Edstrom

Utlänningar eller svenskar, hur som helst min mage vänder på sig när ungar sitter utan bälte eller fel. Som folk som sätter en ettåring framåtvänd. Många regler/normer/lagar går att tänjas på men när det handlar om chansen att överleva en krock finns det bara rätt och fel.

• ruffe4

Misfits

det är ju så man kan inte säga NÅTT ¨då är man rasist

• ruffe4

madelation

ring polisen dom väntar nog gärna där när hon kommer med ungen i knät Det finns ingen chans att få reda på vem som ringt.

• Misfits
    ruffe4 skrev 2007-07-10 22:05:17 följande:
    Misfits det är ju så man kan inte säga NÅTT ¨då är man rasist
    rasist!
Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....