• ruffe4

Var på Ica Maxi i dag.....

När jag håller på att packa in påsarna i bilen ser jag en (utlänning nått) sätter dom ca 1,5 åring i knät vid ratten och kör iväg?!

Jag är fortfarande förbannad, varför är det så ofta man ser icke svenskar vars barn klänger runt i bilen/ hänger över instrument brädan/ sitter utan bälte/ sitter i bilbarnstol men utan bälte, jag vet inte HUR många gånger jag sett det, varför? Är det inte lika viktigt med bälte och trafikvett i hemlandet eller?

• Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....
  • JennieL
    madelation skrev 2007-07-10 21:43:52 följande:
    Jag vet en mamma på grabbens dagis som VARJE DAG kommer åkandes med sin 2 åring i knät vid ratten...!!!!!!!!!!!!!!!!!Inte mycket att göra tror jag....men upprörande ända...
    tipsa polisen!
  • ruffe4

madelation

jo ta regnumret ring 112 (pågående brott) och dom blir av me lappen och får böter

• JennieL
    mom65 skrev 2007-07-10 21:44:31 följande:
    Britney Spears...
    men hon är väl utlänning?? Amerikan väl?
  • Bei Bei

Jag har aldrig sett det.

Och nej, alla har inte samma säkerhetstänk som Svenskarna är uppväxta med. Vi har det väldigt bra i Sverige, ingen behöver svälta, vi slipper bomber, krig & svält!

♥ Ronja ♥
  • cissi74

Jag jobbar som förskollärare och det var ofta jag så "svenska" föräldrar bara sätta in sina barn i bilen och köra hem. Eller så satte de dom i framsätet fast än de var försmå att sitta fram åtvända.

• Misfits

Varför reagerar alla så negativt och så mycket på att TS skrev att det var en utlänning och att de flesta ser folk med utländskt påbrå göra såhär?

• qlurig

var det ica maxi i haninge???

var där ikväll och såg samma sak nämligen....

• Bettyblomma

I en del länder har man helt enkelt inte samma kunskap, lagar och regler i trafiken. Så sent som på 70-80talet så härjade ungarna fritt i bilarna i Sverige också. Min sambo berättade att han och hans syster hade en madrass i baksätet/bakluckan där de låg och läste och spelade spel!!! Mamma berättade också hur hon ammade brorsan medan pappa körde.
    Jag tror inte att man skulle göra sådana saker med rätt kunskaper. Visst blir man upprörd men det har verkligen inget att göra med vad man kommer från för land.

• Memo

Har sett många gånger, men inte bara invandrare. Men det värsta jag sett var nog en familj på 8 personer som klämde in sig i en liten fiat. Barnen fick självklart sitta i knät. Man tycker att dom borde i alla fall sätta barnen säkert och dom vuxna i knät på varandra. Vansinne tycker jag.

Älskar min familj
  • Golvmoppen

Sverige är ett av de få länder i världen som har bra barnsäkerhet och även satsar på detta. Ta tex. Norge så har det mkt mer barnolycksfall i hemmet än vad vi har och avståndet dit är inte så långt. Här präntas det in tidigt vad som är rätt och fel och hur man skall förhålla sig till olika saker tex. säkerhet i bil.

Tycker att det är bra att Sverige satsar på sådant här och avsätter pengar för forskning.

Svar på tråden Var på Ica Maxi i dag.....