Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ebben

Kläder till dagis? Lista tack.

Alltså:vet att det florerat liknande trådar,men hittade inget bra då jag sökte......
    NU vill jag att ni som har dagisbarn ger mig en lista.
    På kläder som behövs då man har barn på dagis.
    jag har ingen erfarenhet av det!
    O om ca 5 veckor börjar BÅDA mina småpojkar samtidigt!?
    Måste ju se till att det finns bra plagg!! O flera antagligen så jag inte måste fara fram o tillbaka med allt!
    Tipsa mig på en enkel lista tack! (ni som är proffs )

• Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.
  • CeeJay

Vi har heller aldrig haft behov av två uppsättningar, speciellt inte regnkläder och overaller. Det funkar bra att ta hem från dagis vid behov.

Ser att du fått bra listor men någonting som saknas är mockasiner. Det gillade mina tjejer att ha i början.

Ang ombyteskläder tipsar jag om att inte ha för "fina" och "stela" kläder - mina tjejer kladdar, klättrar och busar och trivs bäst i mjukiskläder.

• ebben

men säj att man har regnkläder på dagiset,o så far man hem efter dagislutet o då har man regnkläderna där.Så när man väl är hemma kanske det börjar regna,jaha-då har man inga kläder o barnen kan inte vara ute?
    Tja,jag svammlar antagligen,men jag VET verkligen inte hur man gör med dagisbarn .....
    Pojkarna kommer ju att vara 3år o 1månad,o den andra 1år o 9 mån.

• Catchie80

Vi har följande för sonen som ligger konstant i en ryggsäck som vi tar med varje moprgon och hem varje eftermiddag. I den finns:

1 keps
    1 par mjukisbyxor
    1 t-shirt
    1 långärmad
    1 par stövlar
    1 par sandaler
    1 varm tröja
    1 par allvädersbyxor
    1 flaska solskyddsfaktor 50+
    1 napp

Fast på dagis hänger ett par galonbyxor med tillhörande jacka samt en snuttefilt och en napp.

På sig till dagis har han gympaskor och allvädersjacka.

• Catchie80

Vi har följande för sonen som ligger konstant i en ryggsäck som vi tar med varje moprgon och hem varje eftermiddag. I den finns:

1 keps
    1 par mjukisbyxor
    1 t-shirt
    1 långärmad
    1 par stövlar
    1 par sandaler
    1 varm tröja
    1 par allvädersbyxor
    1 flaska solskyddsfaktor 50+
    1 napp

Fast på dagis hänger ett par galonbyxor med tillhörande jacka samt en snuttefilt och en napp.

På sig till dagis har han gympaskor och allvädersjacka.

• CeeJay

TS: Men om man kommer hem på eftermiddagen och ska laga mat och det spöregnar har jag hellre barnen inne då när jag "står vid spisen" om vi inte ha regnkläderna hemma.

• ebben

Jisses,jag får små ångest över detta!!
    Ärligt,jag KAN inte sånt här.......När man bara är hemma så är det en helt annan sak....även om de är ute,men då har man ju huset att gå in i om de skulle bli kalla eller blöta mm.
    Fy.....jag kommer att bli psykiskt sjuk innan de ens börjar på dagis!!

• ebben

Ceejay-hehe,ja kanske det...Men mina vildingar ÄR gärna ute hela dagar!!
    jaja,det får bli som det blir...Bara vänta o se o ha ett regnställ att börja med,o sen köpa till om man märker att det behövs.
    Tackar alla.......

• CeeJay

TS: Nä då ta det bara lugnt Du får nog bra tips och råd både här och av personalen vid inskolningen. Alla är vi nybörjare i början och det ÄR mycket att hålla reda på. Personalen på vår förskola säger till så fort de saknar någonting.

• ebben

sen kommer jag inte jobba heltid,utan ca halvtid...
    Så jag kanske inte alltid har så långa dagar-det VET jag inte ens,har ingen jobbschema ens.
    Blir mycket på en gång.
    Allt detta+ börja på nytt jobb,vet än inte var o hur eller NÅT,plus att barnen ju ska in o komma sig tillrätta!

Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.