Anonym (Hmm) skrev 2007-07-16 19:01:15 följande:
Haha nope, har aldrig gjort ett skit med mina gaddningar typ förrutom att tvätta dem å smörja men inte överdrivet, har gjort utomlands och på olika festivaler ;) Har ALDRIg smörjat mig med solskydd och de är inte blekta så det är ju olika =) Men jag tror det är rätt att bada när skorpan e borta =) Annars för jag starta en annan tråd med någon som vet riktigt
Detta är skötselråd från en tatuerings studio.....
Skötsel Tatuering
Tvätta alltid händerna noga i minst 1 minut innan du rör vid din nygjorda tatuering. Tvätta tatueringen 2ggr om dan med en mild oparfymerad tvål, smörj med pegasus tattoo salva när den känns torr ca 3-5ggr per dag (låt den inte torka ut) Tatueringen är läkt efter ca 10 dagar men det skadar inte om du fortsätter att smörja den ett par veckor till (1-2ggr per dag) sola ej tatueringen de första 6 månaderna undvik även bad de första 2 veckorna. Klia ej på tatueringen smörj i stället då brukar kliandet ge efter. Komihåg att ju nogranare du är med att sköta din tatuering ju bättre kommer slut resultatet att bli.
• Täck alltid, hela livet, din tatuering med hög solskyddsfaktor när du ska vistas i solen om du vill undvika att den åldras i förtid.