• petramedVanessa030519

hemmaförälder i karlskoga

Finns det några som är hemma med sina barn i Karlskoga?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-03 19:12:26:
    Alla som bor i karlskoga/degerfors.
    Linnebäck eller inärheten kan ju höra av sig..

för oss hemmaföräldrar eller föräldralediga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 12:11:53:
    Ni får jobba också o tillhöra tråden..
    det är okej bara ni är hemma med barn någongång.haha
  • Svar på tråden hemmaförälder i karlskoga
  • petramedVanessa030519
    annapanna1977 skrev 2007-09-28 14:12:16 följande:
    Grattis Petra till lillkillen! Vad ska han heta? Lugnt med en liten säger du...hrm, jag hinner knappt duscha om dagarna, han har rätt ont i magen min lillkille, men jag hoppas det ska bli bättre snart. :)
    hehe duscha för mig vore en lyx ,jag har ju 3 styckna under 5år hemma om dagarna.hehe
  • petramedVanessa030519

Han heter Johan förresten. några andra namn har vi inte bestämt än förutom att det ska bli 2 namn till förutom johan.hihi

har ni alla haft en bra helg?
    här har det varit fin fint.
    vi har haft besök av min syster med familj o min pappa..
    o idag har jag handlat en massa på jysk.hihi
    man hittar alltid något när man har 2 o värre blir det väl nu när man har en till.hihii
    men det är bara roligt..

• tittut

puff..

åh.. en karlskoga-tråd! Här är en karlskoging till...! Hemma med dottern som är 7 månader..

• Tinkolina

Hej tittut: kul att du hittade hit! I vilken del av staden bor du då?

Här är det bara fint, väntar och väntar och väntar men ingen bebis ännu. BF är på fredag! Men ärligt så mår jag faktiskt väldigt bra för tillfället. Känner mig piggare och gladare nu på slutet så det gör inget att h*n inte vill ut. Tror det kommer dröja ett tag till!

Petra................. (vilket långt nick du har Flört ) : Vilket fint namn ni valt, Johan. Det ligger med i topp 3 listan på killnamn hos oss, det var ju lite lustigt eftersom det är rätt "ovanligt" hos bebisar i dagsläget! Vi har väldigt svårt att bestämma oss för namn så det blir väl att se efter vem det är när h'n är ute. Tror på kille men om det mot all förmodan är en tjej så har vi några namn där med.

Är mammaledig nu och Oscar går på dagis 3 timmar om dagen. Är väldigt skönt att slippa fokusera på jobbet.

• tittut

Hej Tinkolina och övriga!

Tinkolina: härligt att du mår bra... Spännande att det snart är BF..

Vi bor i Immetorpsområdet här i Karlskoga.

• petramedVanessa030519

tittut:
    Välkommen hit till tråden.
    vad roligt att fler hittar hit
    jag bor mitt i stan.
    har barnen vanessa född maj03,
    daniel född maj05
    och så minstingen Johan född 20september 07.

tinkolina:
    haha jag vet,jag fattade nog inte riktigt att det skulle lbi mitt nickname här på fl när jag vart medlem för några år sen..
    men jag ska ta o byta till något lättare..kan ju inte bara ha ett av barnens namn som nickname.
    jag kanske ska ta o lägga till daniel o johan också på petramedvanessa0305019 .
    hahahahaha näää usch vad långt det skulle bli då..
    det räcker att ni skriver petra..

Jaha vad kul att det är fler som gillar  namnet johan på bebisar.
    det var väl mest på 70-80 talet som det var som mest populärt.
    vi hade 3 styckna johan i min klass på mellanstadiet.haha
    det är svårt med killnamn,men johan har jag velat ha sen flera år tillbaka.
    min man har haft  joachim(joakim  hade han velat ha det stavat) som favorit killnamn under alla år.
    tjejnamn harde vi många på förslag..
    vi har ännu inte lyckats bestämma oss för  mellannamn på johan.haha.
    när vi skulle välja mellannamn på vanessa var det jätte lätt..

• Bal

Hej på er alla! Här har ni en Karlskoging till. Bor i hus i Stråningstorp, har bott här i 1,5 år nu o trivs jättebra. Är infödd Karlskoging, men har bott i Karlstad i 6 år o pluggat till lärare. Fick en lite David den 8 augusti, 10 dagar efter BF. Det var full fart på BB när han kom, 7 bebisar föddes samma natt, så det blev inget familjerum för mig o min sambo. Idag är David 8 veckor gammal o skrattar ljudlöst åt oss ofta - underbart!!!

• tittut

Bal:
    Hej! Kul att du oxå hittade den här tråden! Grattis till sonen! Tänk va olika det kan vara - när dottern föddes var det hur lugnt som helst på BB. Hon var den enda som föddes det dygnet!

Fr om andra natten fick vi familjerum och blev mycket väl omhändertagna under tiden vi stannade. Vilket kanon-BB vi har i Karlskoga!!

• Tinkolina

Oscar föddes på karlskoga lasarett men han mådde inte så bra så det blev ambulans till Örebro. Den här gången hoppas jag på att få njuta lite mer av själva BB här i stan även om jag inte tror jag kommer vara kvar så jättelänge! Bara amningen kommer igång så vill jag nog hem. Men man ska inte göra upp för mycket planer för man vet aldrig vad som händer och hur man mår.

Välkommen till tråden Bal!

• Bal

Tackar! Jo, så olika det kan var här i vår lilla stad. Vi blev ganska överraskade när det var så många där, hade aldrig kunnat tänka mig att vi inte skulle få familjerum... Men det var verkligen trevlig o hjälpsam personal, så vistelsen blev bra ändå. Sista natten (4:e) fick vi ett eget rum alla tre; några hade åkt hem o jag hade sån blodbrist att jag var väldigt yr hela tiden o hade lite svårt att stå.

Svar på tråden hemmaförälder i karlskoga