• imperia72

vi som älskar våra bonusar <3

jag är så trött på alla trådar som hadlar om styvföräldrar som inte tål sina bonusbarn, så nu vill jag starta en där vi kan berätta om våra underbara bonusbarn

Jag har tre biologiska barn som är det finaste som finns, de är smarta, vackra och trevliga.
    Desutom har jag begåvas med tre uderbara bonusar, de är 17,15 och 14 år.
    De är också väldigt smarta och vackra desutom är de enormt trevliga.

De har från första gången vi träffades fått mig att förstå att de gillar mig och respekterar mig massor.
    Visst har vi rykt ihopp och bråkat ibland, men de har tusan aldrig visat att de inte respekterar mig.

De har vid flera tillfällen tillsamans md mina barn ordnat myskvällar åt oss, med film och nåt gott att äta.
    vi har kommit hem flera gånger och ungarna har storstädat hela lägenhete åt oss.
    De köper ofta små pressenter till mig för att visa att de tycker om mig

Nå får jag höra vad era bonusar gör för att i ska känna att i hörihop och allt annat uderbart man får med på köpet

• Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3
  • Minette

Nu har jag inga bonusar, men vilket bra initiativ av dig!! Så jag ville bara berömma det!
    Vissa inlägg om bonusar gör en grymt ledsen...

• imperia72

Tack, ja jag läste e tråd och blev så ledsen för alla barn som lever med dessa människor, och tacksam över att mia barn inte har en sån bonusmamma utan en som faktiskt tycker om dem.
    Jag ka inte förstå hur man går in i ett förhålande där det finns barn och inte tar tillsig barnen innan man skaffar barn, flyttar ihop med föräldren.

• Birgitta2

Tack för denna tråd. Har också haft en underbar bonus, som tyvärr inte finns med i min tillvaro längre. Det är så trist att läsa om dessa styvmorsor som älskar när bonusungarna inte är i närheten. Jag saknade min bonus när hon inte var där.

Det borde vara förbjudet att snacka skit om barn, som vissa här på FL gör. Det låter som femåringar som blivit fråntagna sin älsklingsdocka. Istället för att vara vuxna, så är de småsinta och sura mot dessa ungar som faktiskt förlorat en tillvaro med både mor och far i samma hem.

Svamlar, jag vet. Men jag blir också så upprörd när jag läser de andra trådarna.

Tack TS... och snälla alla: framför rara åsikter om era bonusar också! Och berätta för dem att ni tycker om dem!

• Chetti

Godkväll!

Har en underbar bonusdotter på 11 år. Jag har varit i hennes liv sedan hon fyllde 3 år. Så jag är den enda hon minns som bonusmamma.
    Hon är artig, snäll, glad, hjälpsam, omtänksam och bråkar aldrig. Får väl se hur hon blir som tonåring? Glad

Jag har fått två biologiska barn men jag ser mig som 3-barnsmor.
    Kunde inte önska mig ett bättre bonusbarn!

• nybliven lappjänta

jag har en bonus dotter trots att jag separerade från hennes pappa för snart 10 år sedan.
    hon var knappt ett år när vi träffades och kom inte ihåg annat än att vi alltid funnits i hennes liv.
    när vi separerade så sörjde hon sina "syskon"(både halv och styv) att vi fortsatte hålla kontakten så än idag har vi kontakt och hon kommer å hälsar på oss med jämna mellanrum. nu är det tyvärr 100 mil mellan oss så det är inte så lätt längre men hon tillhör fortfarande våran familj.
    min nya sambo fick även henne på köpet;)

• Bebis

Vilken fin tråd

Ludwig ska stavas med W se bara på Beethoven
  • Stockholmstjej

Jaaa, äntligen!!! Jag blir så deprimerad när jag läser böcker om styvfamiljer.... bara ordet låter elakt och hårt! Styvmamma och styvbarn, bläääh. Extramamma och bonusbarn är mjukare.

Jag har tre bonusbarn varav två är nästan fullvuxna och en tjej är blott 5 år. Hon har tagit emot mig med öppna armar och är bedårande söt! Varm, kärleksfull och tillgiven.

Det är en gåva att hon finns och väldigt lärorikt för mig som ännu inte fått barn.

Mitt råd till andra i liknande situation är att i god tid förbereda första träffen med bonusbarnen.

* Vänta gärna så länge som möjligt innan du träffar bonusbarnen, då får kringstående tid att smälta den nya sammansättningen.

* Pappan kan förbereda träffen långt i förväg genom att visa bilder och berätta om dig. Du kan även prata i telefonen med bonusbarnen före mötet. Det skapar nyfikenhet!

* En mycket viktig sak (!) är att pappan förbereder biomamman om att det är dags att presentera barnen för extramamman. Det är hänsynsfullt och respektfullt vilket också uppmuntrar till en bra relation ?mammorna? emellan.

I mitt fall så tog 5-åringen eget initiativ och frågade sin biomamma om hon fick träffa mig. Det var väldigt oväntat men också underbart och absolut bästa lösningen! Separationen var svår för biomamman så det var en känslig process. Nyligen träffade jag henne och det var ett mycket bra möte. Är så GLAD!!

Att var och en får ha sin plats i familjen samt att alla visar respekt är två grundstenar till ett varmt hem.

Blodsband eller ej, det spelar ingen roll! Jag är uppvuxen med en adopterad bror och det är exakt lika starka band som en ?riktig? bror.

Lycka till alla ihopsatta familjer! Ta väl hand om varandra och se positivt på framtiden!

• imperia72

Hmm ingen mer som har når bra att säga om sinna bonusar, så tråkit att alla trådar som handlar om hur illa man tycker får hur många inlägg som helst men den här får bara 7
    Det måste väl finnas fler som älskar sina bonusar?

• Emmiez

Här e en till som inte tycker illa om bonusen
    Ser bonusen som mitt eget barn. I början var det jobbigt, då kunde han vara jätte elak, men när han förstod att jag inte tänkte själa hans pappa ifrån honom utan att han får ha sin pappa kvar så blev allt bättre, och nu är det jättebra, och vi har det bra alla tre

• Mamisita

Roligt att se att de finns människor som gillar sina bonusbarn   Har inte själv bonusbarn men är ett bonusbarn och det gör mig glad att läsa att det faktisk finns familjer där det fungerar bra mellan barn och bonus förälder.

Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3