• imperia72

vi som älskar våra bonusar <3

jag är så trött på alla trådar som hadlar om styvföräldrar som inte tål sina bonusbarn, så nu vill jag starta en där vi kan berätta om våra underbara bonusbarn

Jag har tre biologiska barn som är det finaste som finns, de är smarta, vackra och trevliga.
    Desutom har jag begåvas med tre uderbara bonusar, de är 17,15 och 14 år.
    De är också väldigt smarta och vackra desutom är de enormt trevliga.

De har från första gången vi träffades fått mig att förstå att de gillar mig och respekterar mig massor.
    Visst har vi rykt ihopp och bråkat ibland, men de har tusan aldrig visat att de inte respekterar mig.

De har vid flera tillfällen tillsamans md mina barn ordnat myskvällar åt oss, med film och nåt gott att äta.
    vi har kommit hem flera gånger och ungarna har storstädat hela lägenhete åt oss.
    De köper ofta små pressenter till mig för att visa att de tycker om mig

Nå får jag höra vad era bonusar gör för att i ska känna att i hörihop och allt annat uderbart man får med på köpet

• Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3
  • Stockholmstjej

Där sade du ett sant ord! Det skulle inte vara så enkelt och underbart om det inte vore för bonusbarnens häpnadsväckande acceptans.... tänk att en 5-åring kan vara så ENORMT klok!

Vill även ge en stor eloge till min pojkvän som så moget och kärleksfullt hanterar varje familjemedlem på allra bästa sätt! T o m katten.

Det handlar helt enkelt om TEAMWORK där varje "spelare" är otroligt värdefull och ska ges utrymme.

Kommunikation, ärlighet, tålamod och hänsyn är nog ledorden! Och framför allt viljan och kärleken! Sedan kommer det alltid att finnas tillfälliga svackor ty det gör det i alla relationer och familjer, oavsett blodsband eller ej. Det gäller att lösa konflikter snabbt för att sedan gå vidare. Prata, prata, prata och försök förstå varandra.... Känn empati.

Tror det är fler som känner som oss, har dem sett tråden? Ibland tycker jag att det är så många trådar på FL...

• imperia72

Ja nåt som jag är så glad för är min nåt som miin älsta bonus gjore första gången hon träffade mig, vi hade varit ute och ätit tillsammans när vi var klara så frågade hon mig om vi kunde gå på en promenad.
    När vi gjorde det så var hon så tuff att hon vågade fråga mig om min inställning om vissa saker, typ om jag tänkte ändra på de regler som fanns för henne, om hur jag skulle reagera om hon hade glömt handuken på badrumsgolvet m.m hon var 16 år och var förstås orolig över att jag skulle försöka uppfostra henne.
    Jag sa till henne att hon var så stor så att så länge hon respekterade mig så skulle jag acceptera deras regler som de har för henne och att jag skulle nog säga till henne om handuken men inte ställa till nåt liv om nåt sånt litet.

Jag tycker det var så tufft av en 16 åring att våga ta den disskutionen och att ta upp den själv, hon är bara bäst

• aragon
     Vad glad jag blir

Jag ÄLSKAR oxå mina bonusar.........
    Är BONUSMAMMA på heltid och ÄLSKAR dessa barn
  • vargzaga

Denna tråd blev jag glad att läsa. Oftast läser man ju bara en massa negativa trådar om bonusar.

Själv har jag en underbar bonusdotter och även en biodotter. Dom ser sig som vilka syskon som helst och trivs väldigt bra i varandras sällskap.
    Min bonus tyr sig till mig och accepterar mig att jag finns där och kommer ofta med olika ömhetsbetydelser.

Sen är ju min man bonus till min dotter och där fungerar det också lika bra och min dotter älskar sin bonuspappa och vill att han ska adoptera henne.

• imperia72

Ja jag har också den turen att mina tre tjejer är helt tokig i min sambo.
    Att han spelar i ett band som min älsta gillade innan jag träffade honom gorde det kanske lite lättare i början, men nu gillar hon honom för den han är

• leiah79

Även jag har en liten bonuskille som är alldeles härlig och go! Just för stunden är han i sin allra bästa trostålder, men även det är något som ingår när man är bonusmamma! Och trotsen visas ju inte hela tiden, emellanåt kan man få sig en kram eller ett leende och då känns ju allt så bra igen!

• imperia72

Men kom igen nu får jag höra lite om era goa bonusar på 352 klick måste det väl finnas fler som älskar/gillar sinna bonusar annars blir man ju rädd

• nybliven lappjänta

Måste bara få säga att jag älskar den här tråden :) som sagt är det alldeles för få som lyfter fram dom relationer som verkligen fungerar mellan "styv" barn/föräldrar.

Som jag sagt här tidigare så har jag har ett bonus barn som jag håller kontakt med efter 9 år trots 100 mil mellan oss, men det jag ville lyfta fram nu är min älskade sambo(som inte har några egna barn) han har tagit till sig alla mina 4 egna barn som om dom vore hans egna å engagerar sig mer i dom än många biologiska fäder, han har dessutom accepterat mina barns halvsyskon som en del i vårat liv. han tom uppmuntrar att dom ska hålla regelbunden kontakt (annars skulle dom träffas ett par gr/år bara hos sin biologiska pappa)
    nu är det bara dom yngsta som bor kvar hemma men dom verkligen avgudar sin bonus pappa och tvärtom.

Jag vill en eloge till alla bonus pappor/mammor som kan se bortom det biologiska och ta till sig barnen som sina egna med fel och brister.och inte se barnen som syndabockar som tyvärr allt för många verkar göra.

tack för ditt initiativ till den här tråden :)

• Chetti

Hej på er!

I helgen kommer min bonusdotter hit! Jag älskar när hon ska komma till oss för hon är helt underbar. Vi har alltid roligt ihop och hon älskar sina småsyskon så mycket.

Får se vad vi hittar på i helgen, min dotter har vattkoppor så det blir väl mest hemma aktiviteter.

Ha en trevlig helg

• LitenOchRädd

Jag har oxå en liten bonustös som e fem år lustigt nog träffade jag henne innan jag träffade min sambo hennes pappa :)

Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3