• imperia72

vi som älskar våra bonusar <3

jag är så trött på alla trådar som hadlar om styvföräldrar som inte tål sina bonusbarn, så nu vill jag starta en där vi kan berätta om våra underbara bonusbarn

Jag har tre biologiska barn som är det finaste som finns, de är smarta, vackra och trevliga.
    Desutom har jag begåvas med tre uderbara bonusar, de är 17,15 och 14 år.
    De är också väldigt smarta och vackra desutom är de enormt trevliga.

De har från första gången vi träffades fått mig att förstå att de gillar mig och respekterar mig massor.
    Visst har vi rykt ihopp och bråkat ibland, men de har tusan aldrig visat att de inte respekterar mig.

De har vid flera tillfällen tillsamans md mina barn ordnat myskvällar åt oss, med film och nåt gott att äta.
    vi har kommit hem flera gånger och ungarna har storstädat hela lägenhete åt oss.
    De köper ofta små pressenter till mig för att visa att de tycker om mig

Nå får jag höra vad era bonusar gör för att i ska känna att i hörihop och allt annat uderbart man får med på köpet

• Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3
  • Lilly14

Hej Imperia 72:
    Vilken bra tråd! Hoppas vi kan hålla igång den, jag är helt ny på det här med bonusar.

Jag kan förresten visst inte räkna; 8 skulle vi bli om vi flyttade ihop

Tänkte jag skulle presentera oss lite. Han har en 16-åring och en 14-åring (pojkar) + tre tjejer som är 8, 5 och 3. Själv har jag en tvååring, som snart fyller tre. Vi var där på middag idag och det var riktigt livat i luckan. Pojkarna har han jämt och tjejerna varannan vecka. Jag har min pojke jämt.

• Nilina

Vad roligt att fler uppskattar sina bonusar! =)
    Vem har väl sagt att man inte kan gilla/tycka om/älska ett barn som man själv inte fött? Barnen är ju bara barn, de är ju helt egna människor de med. Och så underbara de är. Det är inte bara min karl som har glädje utav sin son, utan vårt gemensamma barn har en superbra brorsa och VI har TVÅ underbara killar =)
    Tycker en dikt av Rebecca Fredriksson, "Lilla Vännen", är så fin. Kan inte låta bli att tänka på min bonus son..

Lilla vännen
    du väckte känslor jag knappt trodde fanns
    men det gjorde de
    därinne någonstans
    Du fick dem att vakna
    Du fick dem att växa
    Du fick dem så starka

Lilla vännen
    Jag älskar dig så
    Mer än du nånsin kan förstå

Lilla vännen
    Du sover nu sött på mitt bröst
    Jag finns här om du behöver tröst
    Jag vill se dig vakna
    Jag vill se dig växa
    Jag vill se dig stark

Lilla vännen
    Att få följa din uppväxt är en gåva
    Den största och bästa
    Det vill jag lova

Håll liv i tråden och låt bonusarna vara värld att älskas av alla vuxna

• imperia72
    Lilly14 skrev 2007-08-16 19:51:07 följande:
    Hej Imperia 72:Vilken bra tråd! Hoppas vi kan hålla igång den, jag är helt ny på det här med bonusar.Jag kan förresten visst inte räkna; 8 skulle vi bli om vi flyttade ihop Tänkte jag skulle presentera oss lite. Han har en 16-åring och en 14-åring (pojkar) + tre tjejer som är 8, 5 och 3. Själv har jag en tvååring, som snart fyller tre. Vi var där på middag idag och det var riktigt livat i luckan. Pojkarna har han jämt och tjejerna varannan vecka. Jag har min pojke jämt.
    Vi bli också 8 nu när lillen kommer, det är så kul när alla är här fullrulle hella tiden jätte kul Glad
    Ja jag hoppas att tråden inte dör våra bonusar är värda massor, tror att de inte har det jätte lätt jämmt de heller
    Spänande för dig att det är ibörjan, du ska se att det kommer att bli bra mycket roligare än vad många här på FL tycker
  • imperia72
    Emmerdale forever skrev 2007-08-16 08:44:41 följande:
    Ojojoj, en liten kille bland alla dessa tjejer!! Snacka om en trendbrytare... Lycka till! Hihi, tänkte förresten ta bort denna tråden igår från favoriter eftersom ingen skrev längre... Glömde bort det och helt plötsligt var det liv i tråden igen!
    Villken tur att du inte tog bort den, skulle vara kul om den kunnde hållas vid liv

Ja killen blir en riktig trändbyrtare, ska bli så konstigt att få en pojk har inte riktigt kommit över choken än
  • Jane Roe

Blir så glad när jag läser i den här tråden ! :)
    Tur att det finns bonusmammor som er. Ni gör verkligen livet lättare för dom små !

Kram

• SystraMi

Min bonus är verkligen jättego (om än lite borskämd som ensambarn tenderar att vara, inte minst av mig som älskar att köpa kläder till henne ). Men eg. är hon inte riktigt min bonus, för vi bor inte ihop (riktigt än ). Hon blir jätteglad när jag kommer, vill alltid att jag ska sova över, att det ska vara jag som duschar henne, att jag ska leka med henne o.s.v. Det är jätteroligt och även om jag tyckte det var SK*Tjobbigt i början så är jag ändå förvånad över hur lätt det har gått (hittills) .

• Lilly14
    imperia72 skrev 2007-08-17 23:14:56 följande:
    Vi bli också 8 nu när lillen kommer, det är så kul när alla är här fullrulle hella tiden jätte kul Ja jag hoppas att tråden inte dör våra bonusar är värda massor, tror att de inte har det jätte lätt jämmt de heller Spänande för dig att det är ibörjan, du ska se att det kommer att bli bra mycket roligare än vad många här på FL tycker
    Nu har vi tillbringat helgen ihop - kul! . Först sov C och lillan över här från fredag till lördag. Sen sov vi hos dem och då var hela gänget samlat. Nu är vi hemma själva igen och det känns lite tyst faktiskt...
  • Lilly14

Hur många bonusar har ni andra förresten och i vilken ålder?

• Myriz

Hej igen på er!

Måste berätta lite mer om mitt älskade bonusbarn. Hon fyllde precis 5.
    Jag är höggravid nu (v 39) och för nån vecka sen vaknade jag av att jag hörde henne viska nära mig. Lyssnade ett tag och försökte vakna så jag förstod vad hon sa innan jag öppnade ögonen. Hon stod bredvid sängen och viskade till min megamage. Sa bla:
    -Oh kära lilla bebbe, sparkar du mycket där inne? Jag förstår det för du vill väl komma ut till oss nu. Vi längtar efter dig. Älskar dig lillasyster eller lillebror. 
    Sen smekte hon magen försiktigt. Då hade mina lyckotårar redan börjat rinna och vi hade kramkalas i sängen. Hon är alltid underbar på mornarna. Hon väcker mig oftast genom att killa mig på ryggen eller armarna. Med fingrarna eller med nåt gosedjur. Hon vet att jag älskar det och det gulliga är att låtsatssover jag så slutar hon efter ett tag och går och leker en stund innan hon kommer tillbaka och testar igen. *skrattar* Om man inte "vaknar" då säger hon ofta att hon är hungrig och det kanske är dags för frukost. hehe då vet hon att vi kliver upp :D

Hon är min prinsessa.

Svar på tråden vi som älskar våra bonusar <3