• kate79

Fler som pendlar?

Jag köpte en pendel för 2 månader sedan som jag använt några gånger.

Ibland svänger den mycket och ibland vill den inte alls.

Ni som pendlar, får ni alltid bra gensvar och vad frågar ni om? Hjälper ni andra få svar på sina frågor?

Min fungerar bäst när inte min sambo är hemma, varför vet jag inte.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Svar på tråden Fler som pendlar?
  • Teskedsmamman

Japp, jag pendlar Är en inbiten pendlare....

Det krävs övning att pendla, så det är bara att fortsätta pendla så kommer det lossna. Jag pendlar mest bebismagar och har i dagsläget en träffsäkerhet på 85%

Jag pendlade fram mitt förlossningsdatum häromveckan och pendeln toksnurrade på 29/7, alltid lika intressant och se om det stämmer Alla frågor jag har ställt ang mina egna magar (är allt ok? har jag fått missfall? Vilket kön? osv) har stämt, varenda en....

Du kan öva t ex genom att pendla fram ålder på en människa, självklart får du inte veta åldern då vi säger att en person är 46 år gammal...

Fråga t ex "är h*n över 40?", du får jakande svar
    Är h*n över 50? Du får nekande svar
    Är h*n 41 år? nekande svar
    Är h*n 42 år? nekande svar
    osv tills du får jakande svar på 46 år....

Ungefär så gjorde jag när jag pendlade fram mitt förlossningsdatum....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror BF+1
  • kate79

Teskedsmamman:

fungerar pendlingen även om du inte träffar personen i fråga eller bara när den är närvarande med magen i ditt fall?

• Teskedsmamman

Jag pendlar helst över en närvarande person, känns lite integritets-kränkning om de inte är närvarande...

Jag har försökt pendla över förseglade kuvert med en skriven fråga i och det har gått åt skogen

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror BF+2
  • kate79

Teskedsmamman: jag har faktiskt pendlat på personer som jag känner som är gravida utan att de varit närvarande, hoppas att de inte tar illa upp. Får se om det stämmer.

Menar du att du inte vetat om frågan som stod i kuvertet då?

• Teskedsmamman
    kate79 skrev 2007-07-25 20:00:03 följande:
    Teskedsmamman: jag har faktiskt pendlat på personer som jag känner som är gravida utan att de varit närvarande, hoppas att de inte tar illa upp. Får se om det stämmer.Menar du att du inte vetat om frågan som stod i kuvertet då?
    Nope, hade ingen som helst aning... det var 10 frågor i kuvertet och en av frågorna var "kontrollfråga" = frågaren visste svaret men inte jag... den hade jag fel på En fråga fick jag inte ens svar på, pendeln gick knappt att röra, den vägrade svara på den frågan....
  • Trollsaga

Jag pendlar.... och ställer bara ja och nej frågor.
    Pendeln får först visa mej hur ett ja ser ut och sen hur ett nej ser ut.
    Jag har fått bra svar, det har stämt mycket bra.
    Har jag riktigt tråkigt så tar jag fram pendeln....

Mammis till Filip,Amanda &Algot
  • kate79
    Trollsaga skrev 2007-07-25 21:58:13 följande:
    Jag pendlar.... och ställer bara ja och nej frågor.Pendeln får först visa mej hur ett ja ser ut och sen hur ett nej ser ut.Jag har fått bra svar, det har stämt mycket bra.Har jag riktigt tråkigt så tar jag fram pendeln....
    Så gör jag också, frågar först hur ett ja ser ut och sen hur ett nej ser ut.

Har du provat att svara på frågor som andra ställt till dig?
  • Trollsaga

Nej, gillar inte att fråga om andra.....
    Om någon vill ha hjälp med en fråga brukar jag "hjälpa" personen att pendla.
    De får pendla själv och jag är med bredvid.

• Teskedsmamman

Ohh... iiiiiingen får röra min pendel

Däremot kan jag hålla pendeln över deras hand och så får personen ställa frågan tyst i sitt huvud... och så säger jag vad svaret blir... eller så kan jag säga innan vad som är vad.
    För mig har ja alltid varit cirkel (flicka) och nej alltid fram och tillbaka (pojke), har inte ändrats ännu.. och jag har pendlat i *funderar* iaf 10 år....

Alla gör ju olika och gör på det vis som passar dem bäst, en kompis har ja/nej tvärtom...

• Trollsaga

Jag har ingen speciell pendel, jag andvänder min förlovningsring och en guldkedja.
    Ingen får använda min ring, de får använda sin egen.

Svar på tråden Fler som pendlar?