• kate79

Fler som pendlar?

Jag köpte en pendel för 2 månader sedan som jag använt några gånger.

Ibland svänger den mycket och ibland vill den inte alls.

Ni som pendlar, får ni alltid bra gensvar och vad frågar ni om? Hjälper ni andra få svar på sina frågor?

Min fungerar bäst när inte min sambo är hemma, varför vet jag inte.

Mamma till två underbara barn, Wilhelm 040221 och Tuwa 060210
  • Svar på tråden Fler som pendlar?
  • R Franklin
    kate79 skrev 2007-07-26 17:20:06 följande:
    Skulle också vilja testa hur stor träffsäkerhet jag har.....
    Det är nog inte så svårt att sätta upp ett enkelt dubbelblindtest för att testa träffsäkerheten. Hur det skall utformas beror bara på vad du tror dig kunna åstadkomma och vad som behövs för detta.
  • kate79
    R Franklin skrev 2007-07-26 17:49:11 följande:
    Det är nog inte så svårt att sätta upp ett enkelt dubbelblindtest för att testa träffsäkerheten. Hur det skall utformas beror bara på vad du tror dig kunna åstadkomma och vad som behövs för detta.
    Har försökt testa på min sambo, problemet är bara att den nästan alltid vägrar att röra på sig bara han befinner sig i huset.

Fick dock rätt på hur gammal hans mormor var när hon dog.
  • R Franklin
    kate79 skrev 2007-07-26 17:52:51 följande:
    Har försökt testa på min sambo, problemet är bara att den nästan alltid vägrar att röra på sig bara han befinner sig i huset.Fick dock rätt på hur gammal hans mormor var när hon dog.
    Inte riktigt så det går till om man verkligen vill ta reda på om det fungera eller inte.

Men alltså kan du med pendelns hjälp ta reda på en avlidens ålder vid dödstillfället? Måste någon (Som känner eller står denna personen nära) vara närvarande (komplicera saken en aning)? Ut ifrån detta som är både konkret och lätt kontrollerat vore det inga problem att testa detta på en 20 okända personer och därmed få fram en träffprocent.
  • Teskedsmamman
    R Franklin skrev 2007-07-26 15:23:17 följande:
    Så det är moraliskt fel av Carola att tjäna pengar på sin sång med andra ord?
    nej... hon gör som hon vill och jag gör som jag vill... och jag behöver inte leva på "talangen", gåvan eller vad man kallar det... alltså ser jag inte att jag behöver ta betalt för det...
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror BF+3
  • Teskedsmamman
    kate79 skrev 2007-07-26 17:52:51 följande:
    Har försökt testa på min sambo, problemet är bara att den nästan alltid vägrar att röra på sig bara han befinner sig i huset.Fick dock rätt på hur gammal hans mormor var när hon dog.
    Du låser dig nog när han är i närheten Eller så medför han energier i huset som du inte är kompatibel att kunna jobba med...

Min man tror inte det minsta på det "där", varpå jag inte kan "jobba" när han är närvarande behöver jag pendla - mig själv - så låser jag in mig på toa
  • kate79
    Teskedsmamman skrev 2007-07-26 19:12:42 följande:
    Du låser dig nog när han är i närheten Eller så medför han energier i huset som du inte är kompatibel att kunna jobba med...Min man tror inte det minsta på det "där", varpå jag inte kan "jobba" när han är närvarande behöver jag pendla - mig själv - så låser jag in mig på toa
    . Han själv tror ju inte alls på sånt här, tror bara på saker som man kan förklara vetenskapligt.

Så när du pendlat så har du gjort det när du träffat personer och de velat bli "spådda"?

I så fall får jag försöka hitta personer som är villiga att ställa upp
  • Teskedsmamman
    Kate: Jepp... men nu är vi en stor kompiskrets som håller på med liknande på ett eller annat sätt... så jag har aldrig haft problem med testobjekt
  • sweety88

Måste hoppa in här o fråga er som pendlar Vill någon av er testa på mej?! Kan tro det är svårt på distans men ett försök skulle alltid uppskattas. Kanske en möjlighet o se om dt finns någon träffsäkrhet alls?

• Teskedsmamman

Visst kan man försöka... dock föder jag barn vilken timme som helst så jag hoppar den här gången och jag har redan testat på distans.... så vill kate så tycker jag det är ett bra tillfälle för henne

Svar på tråden Fler som pendlar?