• majlinsa

Lidl - vad är värt att handla

Vi har Lidl här men jag har dock aldrig varit där.
    Vad är värt att handla där som är billigare än på tex coop, coop extra, ica osv..

Idag är vi två vuxna, en bebis på snart 5mån och två katter.

• Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla
  • Hannah76

Jag köper deras blöjor ibland, de är billiga (halva priset) och funkar bra.

• Dora

Superbillig kattmat som luktar fan. Blöjor som är helt okej. Juice, läsk, schampo och sånt brukar vi köpa.

• Lulu la Nantaise

Tvättmedel och blöjor (ev torrvaror) är jättebra.
    Däremot köper jag aldrig färskvaror som tex yougurt och kött.

• BF 2008 02 23

jag har aldrig vart där, men min faster älskar deras isté

• waersta

jag handlar nästan allt där.. smör, bröd, grönsaker, frukt, pasta, pålägg, konserver, yoghurt, ägg, schampo, tvål, kakor, dricka, köttfärs, kött, kyckling, räkor, glass.. blöjor köpte vi där när vi hade blöj barn. Toapapper.. listan kan göras jättelång!

Det enda som jag får åka till annan affär och köpa det är kattmat. Och om vi ska ha något särskilt ibland. tex räksallad.

• majlinsa

jag såg tex att de hade 1kg nötfärs för 39,80:- är detta billigt? Då jag inte har någon större koll vad det brukar ligga på, vi köper nått större paket på coop på 1,8kg för kanske 150 kan de stämma

• waersta

Varför köper du inte förskvaror som tex youghurt och kött? *nyfiken*

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 09:51:28 följande:

Tvättmedel och blöjor (ev torrvaror) är jättebra.Däremot köper jag aldrig färskvaror som tex yougurt och kött.
  • waersta

Det var scan-köttfärs va? De brukar ha drive på 1kg där. Hur bra som helst! Du kan mycket väl handlat köttfärs på coop för 150:-

majlinsa skrev 2007-07-26 09:56:17 följande:
    jag såg tex att de hade 1kg nötfärs för 39,80:- är detta billigt? Då jag inte har någon större koll vad det brukar ligga på, vi köper nått större paket på coop på 1,8kg för kanske 150 kan de stämma
  • Atamon

Vi handlar också nästan allt på Lidl. Deras frukt och grönsaker är bättre och billigare än alla andra affärer här i Sundsvall.
    Handlar kött och mejeriprodukter också, de har svenskt kött och Milko produkter, så det går bra. Bröd, kryddor, pålägg - det mesta handlas.
    Det är specialgrejer som vi handlar på andra affärer eller, tex om det gäller kött, att de inte har just det som vi är ute efter.

• Lulu la Nantaise

Waersta;
    därför att mjölkprodukterna inte är goda (konstig konsistens och kemiska bismaker) och köttet inte är 100% kött (tex sâ är den rökta skinkan bara smaksatt med röksmak )

Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla