• majlinsa

Lidl - vad är värt att handla

Vi har Lidl här men jag har dock aldrig varit där.
    Vad är värt att handla där som är billigare än på tex coop, coop extra, ica osv..

Idag är vi två vuxna, en bebis på snart 5mån och två katter.

• Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla
  • waersta

Men de säljer ju samma mjölk som på ica? Arlas? och det finns även scanskött? Även på Ica finns det produkter som inte är svenska..
    Falukorven som Lidl hade förut var EXAKT samma som Lithells..

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 10:01:40 följande:

Waersta;därför att mjölkprodukterna inte är goda (konstig konsistens och kemiska bismaker) och köttet inte är 100% kött (tex sâ är den rökta skinkan bara smaksatt med röksmak )
  • majlinsa

waersta: precis det var scans.. sedan såg jag på deras hemsida att de hade någon babyspecial.. barnmat, välling o dylikt.. finns det rent av en channs att jag kan hitta ersättning där?

• waersta

Barnmaten och det de har är alla svenska märken. Ersättning kan jag inte svara på.. ring och fråga vettja! Vällingen vet jag många som säger är billigare än där de brukar handla..

majlinsa skrev 2007-07-26 10:08:03 följande:
    waersta: precis det var scans.. sedan såg jag på deras hemsida att de hade någon babyspecial.. barnmat, välling o dylikt.. finns det rent av en channs att jag kan hitta ersättning där?
  • Full av förhoppning

När Lidl bladet kommer brukar jag kolla efter Cevapcici och köttbullar för de brukar ha erbjudanden på dem samtidigt. De är FANTASTISKT goda och till bra pris. Deras toalettpapper med fyra lager med rosa krumelurer på är kanonbra och brukar också vara extrapris på. Bananer brukar vara billigare där än i andra butiker.
    och om man ska ha någon tillställning kan jag VARMT rekommendera deras chokladtårta i frysen för 69 kr

• MamaKajsa

jag handlar allt på Lidl.
    Finns ingen anledning att handla nån annanstans.... samma, likvärdiga eller bättre varor, billigare, kortare kö, mindre folk. Ja, fördelarna för mig är gigantiska. Vi är en stor familj, fyra barn o två vuxna, o vi har sänkt våra matkostnader med massor sen vi började handla där. 

• rainbowbrite

tvättmedel
    maskindiskmedel
    blöjor
    våtservetter (REKOMMENDERAS) helt klart i klass me pampers våtservetter!!

• Frostizz

Jag tycker att lidl i sundsvall är den tråkigaste butiken jag varit på.. blir inte inspirerad ett smack..
    Tacka vet jag ica kvantum i nacksta. El willys i birsta. Där är det roligt o handla!

• waersta

Vi har också sänkt våra matkostander avsevärt!!

Nu kan jag handla mat för en vecka och det hamnar lugnt under 800:- Då äter vi kyckling, fick, räkor, köttfärs, kassler m.m.
    Mycket frukt och grönsker.
    Även toapapper och maskindiskmedel ingår i det priet.

Det var länge sen jag handlade för så mycket som 800:- förra veckan gick det på 600:-

Jag veckohandlar jämnt..

• Lulu la Nantaise

waersta:
    jag bor i Frankrike inge Scan här inte...

• waersta

Vi andra bor inte i Frankrike och här finns det massor av svenska produkter att välja mellan!

Lulu la Nantaise skrev 2007-07-26 10:18:30 följande:

waersta:jag bor i Frankrike inge Scan här inte...
Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla