• majlinsa

Lidl - vad är värt att handla

Vi har Lidl här men jag har dock aldrig varit där.
    Vad är värt att handla där som är billigare än på tex coop, coop extra, ica osv..

Idag är vi två vuxna, en bebis på snart 5mån och två katter.

• Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla
  • Lulu la Nantaise

Gör ni inte ...tänk det trodde jag
    Bassortimentet gäller ju dock för alla länder !

• KNALLAN

Remuladsås och andra dressingar,pesto oxå billigare. Deras hud och kroppsvårdsmärke Cien är billig och faktiskt jättebra. Provat kroppspeelingen, kanon och ansiktsrengörinen, kanon och deras roll-on är också bra.
    Glass tycker jag också är värt att handla där. Lite annorlunda sorter och märken och JÄTTEGODA.
    Sen har dom säkert annat bra som jag inte provat. Tycker Lidl är en helt okej affär.

• MamaKajsa

jag har två blöjbarn så bara där sparas ju in en halv förmögenhet på att handla på Lidl.
    Blöjorna är jättebra och dom vita paketen med våtservietter likaså.

• Mint

Förra sommaren köpte jag glass i kartong, det var något slags sandwich-glassar som med nötsmak, hur goda som helst!

Det jag annars köpt där har varit sådant som inte finns i andra butiker; som tyskt godis och roliga kakor.

• garib

krossade tomater,fiskfileer.cevapcici.kebabskav,rapsolja,olivolja,jordgubbssylt

• plisseplosse

Tips på bra varor.
    Deras lite dyrare glass, med choklad eller valnöt får du inte missa. Tamponger och trosskydd. Frysta lammbiffar som är supergoda. Färdig pizzabotten, bara att rulla ut köper vi alltid när vi är där. Deras tacos sortiment. Mycket billigare än i andra affärer. Jag köper ost på LIDL, om det är Arlas eller Norrmejeriers kommer jag inte ihåg, men den kostar 37 kr/kg istället för Willys 57 kr. Sedan har de ofta billig Scan köttfärs. Fläskfilé brukar de ha billigt ibland.

• Zenobia

Vi handlar där rätt så ofta, blir glass, deras citronvatten, läsk, pålägg. Deras klyftpotatis är så god också =)
    Finns mycke bra där på Lidl

• Djungelvrålen

Dom har det bästa grönsakerna och frukterna. Efter som dom inte har kylar så slänger dom och har nytt väldigt ofta. Sen har dom en färdig lasagne som är himmla fin. =)

• Analoga

Det mesta är billigare på Lidl! De slår t o m Willys. T ex grönsaker, frukt är billigt där. De har billiga, bra blöjor. De får in mer och mer "svenska" varor där också, alltså precis som i andra affärer, men till ett lägre pris. Vi handlar mestadels på Willys, men kompletterar med Lidl på tex frukt och grönsaker.

majlinsa skrev 2007-07-26 09:47:23 följande:
    Vi har Lidl här men jag har dock aldrig varit där.Vad är värt att handla där som är billigare än på tex coop, coop extra, ica osv.. Idag är vi två vuxna, en bebis på snart 5mån och två katter.
  • Chetti

Älskar Lidl!

Veckohandlar på Lidl men kompletterar med vissa varor från Ica Maxi.

Detta brukar jag handla på Lidl:

Knäckebröd, Funlight saft, cider, bananer, köttbullar, äpplen, mjölk, cevapci, tortillas, blöjor, våtservetter, tvättmedel, batterier, såser, salt, socker, mjöl, choklad, chips, dippa, krossade tomater, tonfisk, malet kött, revbensspjäll, ris, spagetti, makaroner, potatismos, flintastek, hel fryst kyckling, kycklinfiléer, fickgratäng, chicken nuggets, kebabkött, hushållspapper, tanborstar, tandkräm, plåster, bindor, handtvål, duschcreme, balsam, schampoo, ost, creme fraiche, yoghurts, cornflakes, kaffe, smör, margarin, gurka, tomater, nachos, falukorv, rengöringssprejer, ugnsfolie, disktrasor, de har helt underbar glass där!

Jag kan rekommendera allt det jag skrivit här uppe! Jag sparar in flera hundralappar p g a att jag handlar på Lidl och kompletterar med färskt kött m.m. på Ica Maxi.

• MoonFlight

Vi handlar alltid där och har gjort så sedan dom kom till Göteborg. Har aldrig fått några produkter därifrån som det har varit dålig kvalitet på. Man tjänar mycket på att handla där.

• Eva Lotta

Annars är Netto väldans billigt!!

• katten

här i karlstad är de inte billigare att handla allt på lidl för de blir 200-500 kr dyrare i månaden än på willys men ja köper vissa varot på lidl som är hälften så mycket billigare där än tex willys osså köper ja vissa grejer som inte finns på andra ställen tex yougurt,glass o kakor

• majlinsa

*puffar* fler åsikter?
    vet någon vad lidls blöjor kostar? och hur många är det i paketet? har en son på 7kg

• SVejsan

Man skall inte förledas att tro att det går att allt är bättre där utan Lidl blir en kompletteringsbutik...

Om rökt skinka ... Det är relativt ofta det tillsätts "rökarom" - även många svenska tillverkare gör det.

Mozarellan är riktigt god och smakrik.
    Tyska korvar som inte består av bara bindväv och potatismjöl är prisvärt. Glassen är riktigt, riktigt bra. Potatissallad!
    Flingor, juice, juice i småtetror ( varför köpa festis på ica när juice utan socker finns billigare här), pizza, vissa konserver, kryddor, Ost, Grönsakerna hos oss är oftast bättre än vårat Ica Kvantum, hoppar dock över lidlmjölken..

Är ofta nyfiken på specialveckorna och nya maträtter...

Tycker oftast att det är kul att prova nytt och handla sånt som man inte känner igen varumärket på... (handen på hjärtat hur kul är kungsörnen pasta och scan korv?). Ibland hittar man guldkorn och ibland är det inte prisvärt...

Skyr en del av de frysta halvfabrikatsrätterna som består av pressat svinkött och som är rejält feta... Hoppar över allt bröd utom "bakeoff-brödet"
    Problemet med Lidl är att ofta kan de har tillfälligt slut på vissa varor.

• Sallisen

Vet inte vad som skrivits tidigare (orkar inte läsa), men det här är något av det vi köper där:

*cola
    *öl (den där guldiga burken)
    *kalkonpålägg
    *fetaost
    *passerade tomater
    *mjölk
    *gräddfil
    *creme fraiche
    *köttfärs, kött
    *chicken nuggets (frysta, ett ljuslila paket)
    *potatismos
    *kaffe
    *roll-on
    *toalettpapper
    *tvättlappar
    *mjöl
    *socker
    *tacotillbehör
    *grönsaker
    *plockgodis
    *duschcreme
    *pumptvål
    *camembert
    *ost

Andra grejer också, men mest dessa!

Washington D.C. - here we come!!
  • Sallisen

Ang. glass så är vaniljglassen i det stora blå paketet (kan det vara ca 2 liter i??) är suuuuuuuupergod!!!

Ja, blöjorna är också bra, nu har vi inga blöjbarn så de behövs inte.

De har iaf välling från Semper avsevärt billigare än på alla affärer i närheten.

• Chozzzan

våra favvosar är (som vissa andra med skrivit)
    -chicken nuggets (frysta)
    -potatisklyftor med nån krydda (frysta)
    -vitlöksbaguetter (frysta)
    -läsk, jos och saft
    -nudlar
    -pulverpotatis mos (tror dock det heter puree)
    -chips (200g 7kr :D)
    -roligt godis
    -flingor

jaa.. allt möjligt. frukt och grönt är alltid fint och billigt.

• Sallisen
    Chozzzan skrev 2007-08-28 10:50:54 följande:
    våra favvosar är (som vissa andra med skrivit)-chicken nuggets (frysta)-potatisklyftor med nån krydda (frysta)-vitlöksbaguetter (frysta)-läsk, jos och saft-nudlar-pulverpotatis mos (tror dock det heter puree)-chips (200g 7kr :D)-roligt godis-flingorjaa.. allt möjligt. frukt och grönt är alltid fint och billigt.
    Ja, just det - de där frysta kryddade potatisklyftorna är goda!!
  • Odessa

Jag har provat att handla allt där men det gick inte bra. Så, jag handlar vissa saker där och storhandlar på annat håll.

Det jag brukar handla är:
    Frukt (INTE de som är färdigpackade i påsar, de är inte goda)
    Grönsaker
    Micropopcorn
    Vissa kryddor
    Nudlar
    Fiskpinnar
    Potatisklyftor (färdiga med smak, de är supergoda)
    Konserver
    Toapapper
    Ägg

Svar på tråden Lidl - vad är värt att handla