Du måste logga in för att svara i en tråd.

• syndabocken

Thyroidea

För ungefär två år sedan debuterade min sköldkörtelinflammation, upptäckt edetta i tidig fas och har ganska nyligen (1,5 år senare) hittat en hysfad bra dos med euthyrox, men är fortfarande trött för det mesta. Men slängs iaf. inte mellan över- och underfunktion längre.
    Har fått noll förståelse för tröttheten i samband med detta av omgivningen. Så nu undrar jag om det ngn. fler här med subakut thyreoidea som jag fått förklarat att det kallas ?

~ Don´t tempt me ~
  • Svar på tråden Thyroidea
  • syndabocken

När blir man av med tröttheten ?

~ Don´t tempt me ~
  • Anonym

Det har aldrig gjorts någon utredning om VARFÖR jag fått det!? Moster har samma sak, och visst är det ärftligt ibland. Men det är ju även en autoimmun sjukdom som kan bryta ut tex vid graviditet, eller andra stora händelser i livet, såsom skilsmässa osv. Jag har inte en aning om varför jag har det. Det upptäcktes när jag påbörjade fertilitetsutredning.

• syndabocken
    ~ Don´t tempt me ~
  • Anonym (struma)
    syndabocken skrev 2007-07-27 13:40:59 följande:
    Har nog svarat på den frågan flera gånger Ts, Man blir nog inte av med tröttheten tror jag.
    Ring din läkare och få ett korrekt svar.
  • Anonym

Skrev att jag har varit trött sedan åtminstone -00! Tror heller aldrig att man blir av med den, inte för egen del iaf.

• syndabocken

Ingen har svarat på den frågan därför jag upprepar den tills ngn. respekterar TS och dennes fråga.

~ Don´t tempt me ~
  • Anonym

Men jag har ju svarat på den, ts!!! Både i inlägg 8 och 15?? Men däremot har jag ju inte samma diagnos som dig, och därför kan jag bara svara för hur jag tror det är med min sjukdom, hypotyreos...ok?

• syndabocken

" Har haft den sedan -00, ungefär..."

Jag kan inte läsa dina eller andras tankar. Tack ändå...

~ Don´t tempt me ~
  • Anonym

Ursäkta då... Jag svarade faktiskt på ditt inlägg 7! Tråkigt att du är missnöjd med svaren, tack för mig!

• Anonym (struma)

Tackar för mig med, med den attityden kommer du ingen vart.

Adjö!

• syndabocken

Om jag ställer en fråga vill jag nog ha svar precis som ni själva. Antar jag !

~ Don´t tempt me ~
  • Anonym

Räcker inte de fyra inlägg vi skrev, så kan vi iaf inte göra mer. Som sagt, tråkig attityd...*gone*

• syndabocken

Tråkig attityd att vilja ha svar på sin fråga ? Hahah... mm ok

~ Don´t tempt me ~
  • tsunami

Men om du får svar, och du inte bryr dig om att läsa svaren...vad vill du ha ut av frågan? Vill man ha hjälp, underlättar det ju faktiskt om man är trevlig, eller hur? Att man sedan kanske får vänta tills någon med rätt erfarenhet svarar, det får man helt enkelt ta. Helt allvarligt undrar jag varför du är så otrevlig när folk försöker hjälpa dig så gott de kan? Läs igenom alla inlägg som skrivits, så ser du ju att du faktiskt FÅTT svar, så vad bråkar du om?

• syndabocken

Fått svar som inte besvarat frågan jag ställde upprepat. Jag är inte ett dugg otrevlig bara villig att få svar på den fråga jag ställde. De som anser sig ha besvarat frågan om när tröttheten går över får gärna citera sina svar på den frågan. 

~ Don´t tempt me ~
  • tsunami

Vet du, orkar du inte ens läsa igenom de svar du fått, så får du skylla dig själv. Jag har läst igenom dem, och hittar enkelt de fyra inlägg som besvarar trötthetsfrågan, efter bästa förmåga. Och nog tycker jag att det åtminsone SER otrevligt ut, när du upprepar frågan gång på gång och även med fet stil, trots att man redan svarat på den. Men det är min personliga uppfattning, och även övriga som svarat, tydligen. Ett tips är väl att du tar kontakt med läkare för att få de svar du vill ha. Här är vi bara vanliga människor, och räcker inte de svar vi ger...får du helt enkelt leta på annat håll. Kanske någon annan har lust att fortsätta skriva här, men nu går jag med. Det är inte roligt att försöka hjälpa med den respons som den här tråden ger, tyvärr.

• syndabocken

-

tsunami skrev 2007-07-27 14:10:28 följande:
    Vet du, orkar du inte ens läsa igenom de svar du fått, så får du skylla dig själv. Jag har läst igenom dem, och hittar enkelt de fyra inlägg som besvarar trötthetsfrågan, efter bästa förmåga. Och nog tycker jag att det åtminsone SER otrevligt ut, när du upprepar frågan gång på gång och även med fet stil, trots att man redan svarat på den. Men det är min personliga uppfattning, och även övriga som svarat, tydligen. Ett tips är väl att du tar kontakt med läkare för att få de svar du vill ha. Här är vi bara vanliga människor, och räcker inte de svar vi ger...får du helt enkelt leta på annat håll. Kanske någon annan har lust att fortsätta skriva här, men nu går jag med. Det är inte roligt att försöka hjälpa med den respons som den här tråden ger, tyvärr.
    ~ Don´t tempt me ~
  • syndabocken

Men jag antar väl då att det inte är ngn. som vet eller tror på förbättring.

~ Don´t tempt me ~
Svar på tråden Thyroidea