• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3
  • AHöst

Cia, tankte pa en sak om att du sager att du har en dotter tillsammans med samma pappa. Jag har antifosfolipida antikroppar och de kan fluktuera valdigt mycket. De blir ocksa varre da kroppen utsattas for trauma. vad som helst, men aven mf och graviditet tex. Sa det finns aven anledningar som ibland spelar roll och annars inte tyvarr.

• Honung

Hej alla!

Till att börja med vill jag bara framföra till Cia att jag beklagar. Förstår att det måste kännas för hemskt just nu för er. Skickar många kramar till stöd. Tycker att du borde kunna få komma till utredning snabbare nu när du har ännu ett missfall i bagaget.

AHöst - låter hemskt det där med sprutorna. Tur att Lovenox verkar vara lite bättre. Inga förkänningar om att barnet är på väg ut?

Idag är en dålig dag. Har en känsla i kroppen att det här inte kommer att gå vägen. Redan när jag vaknade i morse kände jag att brösten var betydligt mindre ömma och nu på eftermiddagen har jag fått alltmer ont i ryggslutet och i magen. Än så länge ingen blödning men nu börjar jag stänga ner glädjen över denna graviditet alltmer, har inte så stora förväntningar om att det ska lyckas. Man skulle ju kunna hoppas på att det är växtvärk men då brukar jag inte ha så ont bak mot ryggen. Dessutom har jag inga tilltagande symptom (jag vet att jag tjatar men jag börjar ha varit med om det här några gånger), och när då ömheten i brösten börjar försvinna känns det som att jag förstår vart det är på väg. Tyvärr. Det känns lite typiskt att jag hann boka tid för VUL i morse. Men jag var ju tvungen att göra det om jag skulle få en tid i V8. Håll era tummar.

Vi hörs

• Cia o krabaten

Tack för ert stöd.
    Jag står ju på kö till utredning på Akademiska här i Uppsala.
    Min privata som jag fick Trombyl och Prog av gör inte utredningar alls.
    Har kollat sköldkörteln där, men det är också allt.
    Denna med. var en chansning, nu vill han att jag ska utredas.
    Får väl ringa och stöta på igen, men undrar om man tjänar något på det i landstingets kö

Tack iaf för välkomnande och stöd.

• Finessan

Ahöst, tänkte bara om de nya sprutorna påverkade på ett annat sätt. Du skräms inte. Glad Jag fick ju en liten försmak själv på planet till NY då jag råkade träffa ett kärl. Inga tre decimeter, men jäklar vad det sprutade.

Det är bara att gnälla på, allt är inte alltid frid och fröjd. Det går inte heller att vara en übermench 24/7, ibland är det rätt skönt att få vara lite liten. Jag känner i alla fall igen dina dubbla känslor, är likadan.

Honung, jag hoppas innerligt att du har fel. Håller tummar och tår.

Cia, kan du inte försöka få tag på en annan privat som gör utredningar? Det borde finnas en hög i Uppsala. Landstinget tror jag inte på.

Än har den feta damen inte sjungit
  • Honung

Hej!
    Finesssan - jag hoppas också att jag har fel men jag tror tyvärr inte det. Känner allt mindre av ömheten i brösten. Molvärken i ryggen har försvunnit ganska mycket men jag känner mig inte gravid. Tog på mig en binda igår för att jag var säker på att jag skulle börja blöda inatt, så ont gjorde det. Sedan grät jag mig till sömns. Dock har inget blod kommit ännu.
    Orkar inte gå igenom det här en gång till och sedan försöka igen. Fast, jag vet ju att man ändrar sig rätt fort igen. Det enda som är positivt är väl att då kan de absolut inte göra någon mini-utredning på gyn, för då har jag tre stycken "riktiga" missfall. De har ju inte riktigt vetat om de ska räkna mitt andra missfall eller inte. Jag behöver alla tummar och tår som finns om det här ska gå vägen.

• Finessan

Åh, Honung, jag hoppas fortfarande att du har fel. Ledsen KRAM!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Cia o krabaten

Honung: Flyttar över mina tumamr från mig till dig nu då.
    Hoppas verkligen att du slipper...

Finessan: Det verkar vara ont om privata gyn här i stan.
    Får luskamma gula sidorna igen eller nåt.

• bubblan73

Cia:
    Välkommen tillbaka, eller hur man säger. Jättetråkigt med ditt missfall. usch, vad jobbigt det är när det dröjer så där länge och man hela tiden tror att man är gravid. Been there...........Stora kramar till dig, hjärtat!

Honung:
    Ge inte upp! Vi kämpar hela tråden med näbbar och klor för att ditt knyte ska vara med oss fortfarande!! Jag förstår dina känslor. Vi har alla varit där. Hoppas att det inte går som du befarar. Vi håller tummarna! Jättebamsing till kram, vännen!

• Eva X

Cia: Usch, vad ledsen jag blir för din skull! Men du är i alla fall varmt välkommen tillbaka till tråden. Vi finns här - fråga på bara! Hopas du får din utredning snart. Stor kram!

Honung: Jag hoppas hoppas hoppas att du har fel och att du fortfarande har kvar ditt lilla pyre. Men jag förstår att du misströstar, man vill ju att symptomen ska öka, inte minska. Skickar en stor kram till dig och håller tummarna!

Mina egna symptom kommer och går, men har inte riktigt tagit fart än. Vissa dagar ömmar brösten, andra inte. I går var jag så dålig i magen, det körde och gjorde ont och jag befarade det värsta. Tog precis som Honung beskriver på mig en binda för att förbereda mig för det värsta. Inga blödningar kom, men jag fick ordentligt med diarré (ursäkta min ingående beskrivning...) så jag hoppas att det bara var tarmarna som spökade.

Jag har fått ett VUL till på torsdag på Sahlgrenska. Inte så sugen på att gå dit igen, men de tar emot mig nu efter lite mer tjatande och beskrivningar av smärtorna i ljumskarna. Då ska jag höra mig för om kromosomproverna också.

Kram på er allihop!

• Honung

Hej alla!

Fortfarande ingen blödning i sikte, vilket jag måste tolka som ett positivt tecken. Lite mer ont i brösten idag än tidigare. och det är ju också bra men de är verkligen inte så speciellt ömma. Jag ska väl inte måla fan på väggen men jag har som sagt väldigt lite symptom på graviditet. Jag hoppas innerligt att det kommer några snart, då kanske jag börjar våga hoppas men just nu går jag faktiskt mest och väntar på ett missfall. Man förbereder sig ju mentalt för det värsta, speciellt som det blev en sån abrupt förändring av symptomen. Men det var ju skönt att höra att EvaX ömma bröst kom och gick. En komisk sak är i allafall att min ryggvärk till viss del har fått en förklaring. Jag var tvungen att flytta ur en lägenhet där jag hade haft mina saker när jag jobbade på annan ort i förrgår. Det var inga tunga lyft som jag och min man gjorde men jag har fortfarande ont i ryggen. Smärtan är dock mer ischiasliknande nu, och inte direkt molvärk som det kändes från början.

EvaX - Vad bra att du får göra VUL på torsdag, då är det ju inte så väldigt länge kvar. Jag vet, det känns som evigheter men...
    Mitt VUL är torsdagen den 16/8. Hittills har det ju inte varit någon rolig upplevelse. Jag har aldrig fått se något hjärta som slår. Ena gången var pyret helt stilla och den andra gången en helt tom hinnsäck utan tecken på innehåll.

AHöst - barn i sikte?

Bubblan73 - när började ditt illamående?

Till sist - tack för alla era värmande ord. Det känns skönt att ha så mycket stöd.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3