Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
Bubblan: Grattis! Det måste vara underbart att komma förbi en sån milstolpe!
Cia: Grattis till dig med! Vad skönt att det börjar röra sig åt rätt håll!
Finesssan: Ja visst är det märkligt att man alltid måste fixa sådana saker själv. När man mår som sämst måste man jobba som mest för att få den hjälp man betalar skatt för...
AHöst: Tråkigt om det blir kejsarsnitt, men jätteskönt att de inte tar några risker! Jag håller ett helt gäng tummar att bebis tar sitt förnuft till fånga och kommer ut innan det blir aktuellt!
AHöst: Jag vet inte hur de gör exakt6 i USA vid snitt, men jag har positiva erfarenheter av mitt snitt.
Blev snittad pga att jag inte öppnade mig efter 24 h
Sista 12h gick jag från 4-6cm, så vi "gav upp".
Fick vara vaken under snittet, fick Engla på bröstet direkt, sedan torkades hon mm innan jag fick tillbaka henne och hade henne hos mig på "färden" ner till förlossningen igen och var fotograf när pappan vägde och mätte. Behövde inte lämna dem alls vilket kändes super.
Inget uppvak heller alltså.
Snittades vid 18 och var uppe på BB vid 00. 10 nästa morgon var jag på benen och tog katetern och duschade själv och sen var jag som vanligt, fast lite svagare såklart
Jag är absolut inte rädd för ett snitt igen, även om jag vill försöka vaginalt först.
Se till att prata igenom och få svar ordentligt.
Inget kul med en för stor bebis heller!
Har en väninna som nästan strök med pga detta!
Lycka till!
AHöst, så trist om det inte blir som du vill. Om det nu blir snitt så hoppas jag att du får en bra upplevelse av det i alla fall och att nästa bebis blir lite mindre. Ja, han är sannerligen inte liten, er pojke. Antar att det blir beslut imorgon då om inget händer innan dess?
Cia, tack for dina uppmuntrande ord. Det later ju onekligen bra. Jag forsoker lasa pa (ja, ni vet hur jag ar!) sa jag kan se till att fa det sa mycket som jag vill som mojligt om det nu blir kejsarsnitt. Sa jag ar forberedd infor lakarbesoket imorgon.
Dels ar jag ledsen over att aven fodseln bli medicinsk, dels for de halso benefits som barnet gar miste om (vi har ganska allvarlig astma i familjen), dels for att inte fa vara med honom i borjan, dels ar jag radd for en operation. Jag som inte ens hade tagit antibiotika i mitt liv innan den har karusellen borjade. Jag ar ocksa valdigt radd for epidural utan varkar. Det ska ju inte vara trevligt. For att inte tala om the recovery. Jaga r ocksa valdigt radd for hur det kommer att paverka mig mentalt efterat. Men det later ju verkligen som om allt det fungerade bra for er.
Jag har ju i alla fall satt till att jag far vara vaken om det blir sa. For innan sa var jag ju pa Lovenox och da var jag tvungen att vara nersovd, men det har de ju i alla fall andrat.
Min ul-lakare sa ocksa till mig att sluta med babyaspirinen tills efter han ar fodd nu for det kan tydligen narkoslakaren ha ett problem med. Sa det kanns skont att min ul-lakare kan de har blodfortunnar grejerna sa pass val som han kan.
Sa japp, beslut imorgon! Sa nu far jag jobba pa som ett jehu for det later val som om det har kan vara sista dagen inne pa kontoret i alla fall.
Åh, du måste i alla fall droppa ett inlägg här och berätta hur det blir! Förstår att det är mycket känslor i omlopp nu, men det kommer säkert bli jättebra, vad det än blir. Spännande kanske är fel ord att använda nu, men lite spännande är det ju... Det kanske inte är många timmar kvar innan du är mamma! Wiiii!
Över till mitt problem med f-kassan...
Jag fick ett nytt intyg hos läkaren idag som jag ska skicka in och ska även lämna min kurator som referens. Hade också tänkt att skriva ner lite om hur jag har mått de senaste månaderna och hur mina dagar har varit.
Fick då idén att använda mig av valda blogginlägg eftersom jag skrivit väldigt djupt ingående om mina tankar och känslor och hur jag mår. Det går i princip att följa min väg till "kollapsen". Men jag vet inte om det är en sådan bra idé ändå och tvekar lite.
Jag vet inte om någon här har läst min blogg, men vad tycker ni? Blir det för personligt eller är det ett bra sätt att få handläggaren att förstå?
Finessan:
Varför inte? Ge dem allt du kan så att du får vara hemma. Bättre att komma med för mycket än för lite!
Finesssan: Först tyckte jag att du självklart ska skicka med det du har skrivit i din blogg - det ger en bra beskrivning och dessutom tycker jag att du skriver så himla bra! Sedan slog det mig att vissa läkare kanske reagerar med att "om man kan blogga så kan man plugga/jobba osv". Så jag vet inte. Hur gjorde du?
Bubblan: GRATTIS till din fina lilla ärta! Underbart att se!
Jag fick ett bra besked i går! Min extra omtagna kromosomanalys visade på en helt normal kromosomuppsättning! Allt såg bra ut! Det var så otroligt skönt att höra, det ger mig lite mer hopp i en just nu gansjka "hopplös" tid.
Jag har mått jätteilla i ett par dagar och brösten har ömmat som attan, men sedan i går känns det inte riktigt lika mycket och då blir jag rädd att knyttet har dött. Hur har det varit för er med grav.symptom? Legat konstant eller kommit och gått?
Eva X:
Tack, Ärtan lever och frodas!
Ang symtomen så var de konstant varje dag ett tag och sedan bara emellanåt, som nu. Jag tror inte att du ska oroa dig. Vad skönt att kromosomanalysen var bra!!
Oj, jag trodde jag hade skrivit har men det har jag ju inte! Imorgon klockan 8 ar det dags. Kejsarsnitt. Kandes ganska jobbigt forst, men nu borjar jag forlika mig med tanken. Det ar det enda ratta. Nagot annat skulle utsatta bade mig och bebisen for fara da han ar stor, jag har inte ens borjat mjuka upp mig annu och han far antagligen helt enkelt inte plats da det verkar som han forsokt fixera sig men inte lyckats.
A Höst:
Grattis i förskott till bebisens ankomst!