• Finessan

Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3

Honung, tack för tummarna. Gudarna ska veta att jag kommer behöva alla tummar och tår jag kan få!

Jag tycker det låter så jobbigt med ert symptomanalyserande och är fullt medveten om att det är där som jag också kommer att hamna. Det är fan synd och skam att inte kunna få njuta av graviditeten, utan oro och annan skit.

Fogarna kan absolut komma så tidigt. Jag har läst om dem som det till och med börjat för innan plus.

Du ska inte göra något mer ultraljud innan v. 14? När jag gjorde mitt i v. 10 så var det UL och inte VUL. Jag blev superförvånad, men BM sa att det fungerar ypperligt med UL så tidigt och att det då är, ursäkta uttrycket, onödigt att stoppa upp saker där de inte hör hemma. Vi såg också allt jättetydligt och bilden jag fick med mig tycker jag också blev väldigt bra.

Magnolian, tack för förklaringen. Usch, det låter inte kul. Finns det ingen möjlighet att göra ett sådant IVF där de kollar äggen innan när man har ett sådant problem?

Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Min handläggare har ändrat sig - jag får igenom sjukskrivningen!!!!

Jag är så jävla glad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är en enorm lättnad och en massiv betongklump har fallit från mina axlar. Jag blev tagen på allvar tillslut - hurra!

• Finessan

Vad spännande Secrets! Hur lång tid tar det för kallelsen?

• Finessan

Hej flickor! Segerns sötma smakar gott.

Jag skrev ett brev på fyra sidor där jag gick igenom allt som hänt och hur jag har mått från och med förra hösten och fram till nu. Såg även till att få fram att stressen i skolan också var en bidragande faktor så att fokus inte bara hamnade på missfallen (som om det inte skulle ha räckt...). Det blev ett bra brev, men ingen trevlig läsning. Jag använde mig bara av ett blogginlägg, från 30 juni, det var skrivet tre dagar efter handläggaren ansåg att jag var redo för ett arbete. Det är solklart att jag inte var redo för ett arbete då. Så otroligt viktigt för mig att jag fick rätt i det här!

Hur mår du, Eva?

Hur mår ni andra? Cia, du var lite deppig häromdagen, känns det bättre nu?

Igår fick jag mensen, det betyder att nedräkningen har börjat - två veckor kvar! FörvånadFörvånadFörvånad

• Finessan

Cia, vad jobbigt det låter med dina blödningar. Som det redan har sagts så kan de se en hel del på VUL, var i cykeln du befinner dig osv, och de ser även om det finns några rester kvar. Förhoppningsvis slipper du rester, men skulle du ha något kvar och de inte "stör" allt för mycket så blöder du ut dem med nästa mens. Har du otur kan det bli skrapning... Hoppas på mens!

Usch, Honung en sådan otäck dröm. Fy. Inte ens i sömnen får du koppla av. Har själv haft livliga drömmar ett tag, det har varit många tårar i drömmarna, men ett par gånger har jag även drömt att jag har ammat en liten bebis!? Förvånad

Bubblan, det är den förlängda sjukskrivningen fr.o.m. 27 juni som inte godkändes. Nu tar det slut på onsdag och då blir jag också arbetslös eftersom jag tog examen i juni. Jag funderar på att skita i arbetsförmedlingen. Har bara 5 stämpeldagar kvar och sen blir det garantipeng på 60 kr dagen. Deras regler kan jag tycka är helt sjuka ibland och jag anser inte att det är värt 60 kr/dag att foga sig efter deras regler. Tänker lägga krut på att söka de jobb jag vill ha i stället och de jobb jag kan få med min utbildning, inte söka jobb på annan ort eller jobb jag är överkvalificerad för.

• Finessan

Eva, jag tycker du låter precis hur gravid som helst! Önskar hett att jag får spy som en gris nästa graviditet.  Herre jösses så spännande med ett nytt VUL imorgon! Jag antar att jag inte behöver skriva hur hårt jag håller tummar och tår. Det kommer att gå vägen!

Honung, tycker också att du inte ska behöva vänta så länge på nästa VUL - du kanske kan få en tidigare tid?

• Finessan

Lycka till, Eva!

• Finessan

Grattis, Eva! Åh så skönt! Blev nästan lite orolig när vi inte hört av dig på hela dagen... Fundersam Men allt var ju bra! Härligt med inskrivning, har du hunnit med det förr? KRAM!

• Finessan

Cia, vad bra att det såg bra ut! Men bara ett blodprov? Att man inte hittar något tror jag beror på att man inte letar tillräckligt djupt. Min åsikt är att det för det mesta finns en orsak till upprepade missfall, men att den kanske inte alltid hittas. Att det sen kan fungera för de som proverna sett bra ut för, men med hjälp av så enkla medel som exempelvis Trombyl, tror jag kan bero på att många av "problemen" som immunologiska orsaker gör att blodet koagulerar. Alltså blir man hjälp även om inget "fel" har hittats.

Vad det gäller orgasmer så har jag också hört detsamma och även upplevt. Jag fick rejäla sammandragningar som kändes ett bra tag efteråt. Tyvärr kunde jag inte göra så mycket åt det eftersom jag upplevde det som tydligen är ganska så vanligt som gravid - jag fick dem i sömnen... GeneradGeneradGenerad Hur undviker man liksom dem? Fundersam

Jag är övertygad om att det är en fin dag idag också, Honung. Kram på dig!

Det drar ihop sig ännu mer här nu. Har fått en tid hos min läkare på måndag för att inspektera hur jag ligger till med ÄL. Skulle dock tro att den blir lite försenad som vanligt, men det är i alla fall nära nu! Förvånad

• Finessan

Smiter in och önskar er alla en trevlig helg! Själv väntar bröllopsfirande i dagarna tre, vilket känns så där. Jag tycker fortfarande att det är jobbigt med mycket folk omkring mig, men jag får väl fly allt för en stund om det blir för mycket.

Kramar!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3