Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
Tack Eva! Ja, det känns otroligt bra. Behöver lite positivt i mitt liv och samtidigt kan det säkert vara bra att tänka på annat och kunna koppla bort skiten mer än vad jag gör nu.
Ändå har jag lite ångest.
Nu är det på riktigt liksom, in i hjulet, bli en arbetare fram till pensionering. Jag är lite av en vagabond och mår bra av att lalla omkring lite och ta dagen som den kommer, utan fasta tyglar. Att kunna packa ryggsäcken och åka till ett varm land och bara vara. Men det funkar inte så, det vet jag ju, men en del av mig tror jag alltid kommer längta bort, till något annat. Jag får se till att göra det bästa av mina fem veckors semester i stället.
Och vem vet, om 10 år kanske jag sticker iväg och öppnar ett litet café på en strand någonstans långt bort.
Cia och Sparken, ring och ligg på.
Finesssan - även här är magen inte så stor. Jag tycker dock att det finns en antydan till utbuktning som inte funnits tidigare. Har precis som Eva X gått ner i vikt men i mitt fall handlar det nog om musklers omvandling till fett. Kan ju vara en liten fettvalk som har gjort entré längst ner på magen.
Cia och Sparken - jag tror nog också ni får ligga på litegrann, iaf för dina provsvar Cia. Om de sa 4v så finns de ju där, det är nog bara så att man inte har hunnit/prioriterat att höra av sig.
Ha en bra dag! Själv är jag tillbaka till jobbet igen.
Hej hej
Imorgon ska jag höra av mig tänkte jag.
Är ledig och dessutom är det 5v sedan då!
Någon som hört nåt om Aloe Vera och samband med mf?
Var och lyssnade på ang att sälja det typ på Homeparties och det skulle ju ha sån bra effekt på slemhinnor mm...
Sedan berörde de faktiskt det faktum att viss Aloe Vera kan ge ökad risk för mf, men inte just denna (Forever).
Några tankar från er smarta och pålästa??
Finessan: Vad säger Dr Nie?
Cia - jag vet tyvärr inget om Aloe Vera produkter.
Cia, jag har läst en del är på FL om aloe, sök lite i gamla trådar så finns det en del information. Har du fått provsvaren?
Mår du bättre Honung?
Hur mår ni andra?
Jag har varit på ny ÄL-inspektion idag. ÄL på fredag 13.00 +- 6 timmar.
Om det inte tar sig på fyra gånger så ska jag få sprutor som tvingar fram ägglossning och påverkar lite annat också som är gynnsamt. Han vill inte göra det redan nu eftersom vi just nu är inne i en sorts behandling och det är inte gynnsamt att bryta för tidigt och komma med en ny. Fyra ggr ska jag väl kunna vänta. Känns bra att det finns framtida planer.
Annars är jag bara så less på mitt liv nu och den här skiten. Har varit lite nostalgisk de senaste dagarna och tänkt mycket på tiden för ett ar tre år sedan när jag som singel bodde i en annan stad. Hade där ett rikt liv med många vänner och höll även aktivt på med dykning. Vi var ett härligt gäng som reste tillsammans i Sverige och utomlands för att dyka. Nu har mitt jävla blod satt stop för det och jag har dykförbud. Har inte heller hunnit få så många goda vänner i Sthlm än (bara bott drygt ett år) och jag jagar ägglossning i stället för killar...
Det är en sån förbaskad skillnad mot hur det såg ut för några år sedan. Jag har dock haft tur som hittat en underbar man och jag får påminna mig om att livet som singel i staden inte bara var en dans på rosor. Jag längtade ständigt efter någon att tycka om och ett par stora hjärtesorger hann passera.
Svammel, svammel... Behövde skriva av mig lite. Det är nog bara allmän tristess och längtan bort från alla förbannade bebisförsök och missfall.
kram på er!
Finessan: Skickar en extra kram till dig.
Jag har också insett det där med kompisar...
Har alltid tänkt mig en stor 30-års fest, men det är bara ett halvår bort och jag kan nog räkna mina kompisar som jag har regelbunden kontakt med på ena handen
Bortsett från grannar, släkt och arbetskompisar.
Vad har hänt???
Ringde iaf gyn idag och efterlyste mina provsvar, men det fanns inga provsvar i min journal
me sköterskan skulle iaf lägga en lapp till läkarn att jag sökte mina provsvar.
Finesssan - det är svårt att flytta till en ny stad och få nya vänner. Det tar ganska lång tid att få riktigt bra vänner.
Äl på fredag! Då är det bara att mysa på nu!
Själv är jag lyckligt lottad med många bra vänner. Även fast det är svårt just nu och jag vill inte berätta för alla vänner om våra missfall. Jag har anförtrott 4 vänner i riktiga livet.
Jag hade troligen äl i natt. Vi fick till det i måndags och igår kväll men igår sa sambon att det var dåligt tryck i lillkillen
. Jag hoppas att några iallafall orkar simma rätt ändå.
Tack Cia.
Jag har flyttat runt så otroligt mycket de senaste 10 åren så jag har liksom inte hunnit få någon djupare kontakt med "nya" vänner. Har några goa färskingar från den förra staden jag bodde i och det är iofs bara 1 tim från Sthlm, men det blir ändå inte samma kontakt som när man bodde i samma stad. Igår bokade jag i alla fall in en riktig vinkväll men en vän från den staden så nu känns det lite bättre. Det är nästan så att jag hoppas att det inte tar sig den här gången så att jag får uppleva en kväll som det var förr. Men bara nästan... ![]()
Tråkigt att dina provsvar inte har kommit.
Sparken, det behövs bara en enda liten rackare.
Vad har ni för helgplaner, flickor?
Sparken: Låt honom vila tills ikväll då och kör på med en extra dos
Hejsan alla!
Uppdaterade mitt BIM i det andra listan... Jag tror nog att BIM o behandlingslistan skulle ändå vara här i detta tråd: vi är inte så många o jag tycker att det är lättare att hitta allt i samma tråd. Men vi provar först så här
Just när jag "sade" att jag har alltid klockren ÄL på CD12-13 hade jag ÄL 3-4 dagar tidigare än vanligt(aldrig hänt förr, men sista LF var 3-4 dagar längre pga progesterin, så kanske ägget blev mogen tidigare. Jag hade inte ens hunnit bestämma om jag vill försöka alls i detta cykel (pga detta j*vla skiljevägg), men med att mysa i söndags detta tidigt ÄL är ju ganska bra tajmat...
Jag tycker också att vänkretsen har minskat efter ma/mf: förr brukade jag t.ex gärna träffa mina gamla flickvänner från skoltider, men det är vissa som ALLTID frågar mej varför vi inte skaffar barn... "SKAFFAR"
... Jag fattar inte hur kvinnorna kan vara så dumma (förlåt!) att de frågar sådana saker gång efter gång? Så jag orkar inte längre träffa dom.
Vi har berättat till ganska få vänner om bebisverkstan o ma/mf, de är sådana vänner som vi känner jätte bra o de själv vet att de inte behöver tänka hela tiden vad de pratar om: det är t.ex inte förbjudet att prata om bebisar
. Vi har ett vänpar med en liten 5 mån tjej som kom efter uppr. MF. Det är så skönt att träffa dom: ett levande bevis att det kan gå bra.