Utredning e missfall som INTE leder till IVF del 3
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!
Tidigare trådar:
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
jag snittades med dottern, men det säger alla läkare att det inte kan påverka.
Aldrig skrapats (Men funderar skarpt på det om det blir igen. 6v blödning räcker med 1g...
Secrets - skickar massor av kramar till dig.
Jag funderar jättemycket kring sammanväxningar i livmodern som kan uppstå efter bla skrapning. Det kan medföra att man får lite mens. Jag har läst för mycket om det nu för jag är jätteorolig att jag har en sammanväxningar. Sammanväxningar kan leda till upprepade missfall. åhh vill göra hysteroskopin nu!!
Sparken: Jag trodde också det länge, men alla säger nej (Ang mitt snitt) och tycker de ser bra med vul på mig iaf.
Men jag håller med om att man snöar in på vissa saker...
Hejsan tjejer!
Gud vad ni skriver! Jag försöker att hinna med och läsa allt. Vi renoverar hemma ås tiden finns inte riktigt att sitta vid datorn längre. Det ska ju vara fint hemma till min Babyshower i slutet av november!!
Jag tänker på er och hållar tummarna stenhårt för er ska ni veta! Ibland kan jag fortfarande bli orolig att bebisen inte lever. När man inte känner att den sparkar lika intensivt som den brukar göra tänker man "jaha, då har den dött då". Men sedan blir det full fart igen och då mår man som änglar på moln!
Det kommer att bli er tur, det hoppas jag verkligen! Ni förtjänar det, varenda en av er!
Poppar in igen och kollar senare!
Hej alla! Kram till er allihop!
Sparken: Har inte hunnit läsa i kapp allt du skrivit, men funderar på det där med sammanväxningar efter skrapning. Jag tänkte också en del på vilka men det kan bli, har ju gjort tre skrapningar, och har som du också verkar ha, ganska sparsam mens. Men vid min hysteroskopi hittade de inget annat än en hjärtformad livmoder, inget som uppstått vid skrapningarna. Hoppas det går bra för dig också!
Extra kram till Secrets! Det är förbaskat jobbigt med alla BF-datum, de sitter inpräntade i hjärnan vare sig man vill eller inte. Vet inte om du också upplevt det, men i samband med mitt X var det många som inte ville lyssna till att det i mitt huvud också var ett barn som skulle fötts ett visst datum osv. Man skulle vara så tacksam över att man överlevde och operationen gick bra och allt det där, men få förstod att man sörjer det lika mycket som ett "vanligt" missfall.
Bubblan: Det låter så underbart med sparkar! Jag hoppas att jag också får komma dit snart, jag är fortfarande i stadiet där jag oroar mig för att pyret har dött hela tiden. Jag är nu i vecka 16 och har INGEN mage alls. Men vi lyssnade på hjärtljud i tisdags och det slog taktfast 154 slag/minut. Det var ljuvligt att höra! När började du känna sparkarna?
Åhh vad skönt att höra Eva. Jag hade en riktig ångestdag igår och var arg över att jag gick med på en skrapning som kanske förstört.
Något positivt för min del som jag mindes på kvällen igår var att innan jag blev gravid första gången gick jag till min gyn eftersom jag inte fått tillbaka mensen efter p-piller stopp. Min gyn trodde då att jag inte hade ägglossat eftersom slemhinnan bara var 4 mm då. Det visade sig senare att jag redan hade ägglossat då. Dvs min slemhinna var tunn redan innan skrapningen. Fast även fast jag hade tunn slemhinna innan skrapningen så är innebär det ju inte att det inte blev skador vid skrapningen. Men det känns lite bättre iallafall.
Provsvar idag och inget är fel på oss på dessa standardprov.
Vad ska man orka göra nu?
AVvakta ännu ett mf innan man söker sig vidare tro?
Lät som om detta var så långt som KK tänkte gå...
Både bra och dåliga nyheter alltså, vilket gör en om möjligt ännu mer splittrad!
Cia - Tycker du det känns skönt eller inte? Svårt. Det är iallafall bra att det inte är några allvarliga fel.
Eva X:
Jag kände första sparkarna i vecka 15, men inte förrän i vecka 18-19 var det riktiga sparkar jag kände och flera gånger om dagen. Det känns som om jag ahde svalt en levande fisk!
Jag är i vecka 22 nu och har i det närmaste ingen mage. Jättetrist! man vill ju att alla ska se det, speciellt efter allt man upplevt.
Vad skönt att du kommit så här långt! Vecka 16! Grattis!
Cia:
Jättetråkigt med dina provsvar. Man vill ju gärna att de hittar en orsak till att det blir missfall. Fast det behöver ju samtidigt inte vara negativt att de inte hittar någonting? Du kanske bara har haft otur? (Lätt för mig att säga som har fått fel konstaterat och medicin för det)
Stora kramar till dig!!!!!!!!!!