När är mjölken inte längre drickbar...
Min man undrar vad ni tycker.....
Han dricker absolut inte mjölk en dag efter bäst före och jag dricker helst inte samma dag som bäst före. Dör nästan om man får sur mjölk i käften. huuu. Hur gör ni?
![]()
Min man undrar vad ni tycker.....
Han dricker absolut inte mjölk en dag efter bäst före och jag dricker helst inte samma dag som bäst före. Dör nästan om man får sur mjölk i käften. huuu. Hur gör ni?
![]()
Röstade på två dagar efter MEN tex lättmjölk eller minimjölk kan hålla sig någon dag till.
Jag är inte ett dugg rädd att dricka mjölk som gått ut om den smakar bra så ÄR den drickbar
När den verkar dålig så klart. Det brukar oftast vara långt efter bäst före-datumet.
"Bäst före" betyder ju inte heller "skitkass efter", utan kanske "bäst före, men fortfarande bra/okej efter".
jag äter eller drick inget som går ut samma dag!
Så låt oss säga klockan 24 så kan ni inte dricka en mjölk som gått ut 5 minuter innan -"dygnet" innan
för då är den gammal
*hahahaha* (tyckte jag var rolig)
oöppnad kan mjölken hålla i upp till en vecka. fast jag dricker ändå inte gärna om den e mer än 3 dagar efter bäst före.
är paketet öppnat dricker jag helst inte alls efter bäst föredatum, även om den faktiskt går att dricka då med.... men däremot kan jag använda i matlagning.
Jag har precis lärt mig att dricka mjölk som går ut samma dag...
eller jag dricker ju inte den så, jag kan ha en skvätt i kaffet
men jag har varit extremt överkänslig mot sånt, kunde bara äta saker som var öppnade samma dag... börjar lära mig nu....
Då den börjar lukta dåligt.
Min sambo är en sådan där lyxlirare han också - som helst slänger allt som närmar sig bäst föredatumet. Jag tycker det är makalöst obetänksamt, man kan väl för guds skulle lukta innan man bestämmer sig?
Bäst före betyder ju inte att från den sekunden är maten obrukbar, det finns ju marginaler inräknade :o) och är dessutom förpackningen oöppnad så är det sällan ngt snack!
Slöseri, tycker jag. Dessutom är han en sådan som aldrig kan ta det sista av något... Vad är det för fel på den sista slatten mjölk, de sista flingorna i flingpaketet, den sista ketchupen i flasken och så vidare????
Han är helt enkelt en lyxlirare som tycker jag är snål :o)
Dricker inte mjölk som gått ut. Så en dag efter blir väl det....Knappt jag dricker den samma dag...
Hehe, lustigt att så många stirrar sig blind på datumet! Bäst före betyder inte sämst efter.
Och som Bonusmammali skriver - de har ju marginaler också.