• Svallin

När är mjölken inte längre drickbar...

Min man undrar vad ni tycker.....

Han dricker absolut inte mjölk en dag efter bäst före och jag dricker helst inte samma dag som bäst före. Dör nästan om man får sur mjölk i käften. huuu. Hur gör ni?

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är mjölken inte längre drickbar...
  • enny signatur

1-2 dagar efte.r för vägrade ajg dricka dne som gick ut samma dag, är mindre känslgi numer

• Carisma95

Bäst-före-datum är ett REKOMMENDERAT datum! Inte lag..

A stumble may prevent a fall....
  • Anna Svenssonliv

det har hänt mig så många gånger att nyköpt mjölk med långt kvar tills den "går ut" har varit dålig. antagligen pga dålig hantering mellan leverans o återförsäljare.

jag tittar alltid ordentligt på mjölken jag häller upp, luktar. smakar försiktigt innan jag konstaterar något. oavsett datum.

och hörrni- sån där fjäll-fil, SKA den vara grynig eller? varje gång jag köpt sån har den varit grynig o sett äcklig ut så jag hällt ut den. börjar undra...

• W W

då den börjar dela sig.. det var väl alternativet närmsat det jag hade velat svara, nämligen då den börjar lukta..

• 4barnsMom

Är den oöppnad tar vi den, men bara till samma dag.. Är den öppnad före så åker den på bästföredag utan att smakas på

Stolt Mamma till Samuel, Elin, Elias & E eller S i magen!!
  • piixelslyna

Jag dricker inte mjölk som går ut samma dag.

• Atamon

Nej, jag har aldrig ätit grynig fjällfil. Skakar du om/vänder upp och ner på paketet innan du öppnar det?

fristad skrev 2007-07-28 16:55:54 följande:
    det har hänt mig så många gånger att nyköpt mjölk med långt kvar tills den "går ut" har varit dålig. antagligen pga dålig hantering mellan leverans o återförsäljare.jag tittar alltid ordentligt på mjölken jag häller upp, luktar. smakar försiktigt innan jag konstaterar något. oavsett datum.och hörrni- sån där fjäll-fil, SKA den vara grynig eller? varje gång jag köpt sån har den varit grynig o sett äcklig ut så jag hällt ut den. börjar undra...
  • Atamon

Bryr mig inte om bäst före datumet på mjölk. Ett oöppnat paket kan jag dricka en vecka efter bäst före datum, men det inträffar väldigt sällan att mjölkpaket blir oöppnade så länge.
    Öppnad mjölk dricker jag tills den är slut. Jag har mjölk i kaffet, så det märks ju om det skär sig... (dvs jag smakar inte av mjölken innan jag häller den i kaffet)

Sambon är kinkigare. Han påstår att mjölken smakar "blommigt" när den börjar bli gammal.

• Pernilla75

Samma dag som bäst före datum vill jag inte gärna dricka den. Maken är inte lika nogräknad utan dricker den ett par dagar till.

• Neko

Dricker inte den samma datum som bäst före för den är ju bäst *före* det datumet :P

Svar på tråden När är mjölken inte längre drickbar...