• Kristin89

Nått bra om Jehovas

Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?

• Svar på tråden Nått bra om Jehovas
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-26 13:50:20 följande:

Varför ändar du inte ditt liv, livet är ju inget att ha säger du.

mitt liv ändras konstant. Jag utbildningar mig och lär mig nya saker som för mitt liv framåt.

Sedan skulle jag påstå att jag värderar mitt liv mer eftersom jag tror att vi inte får något mer än det vi har.

(tills någon kommer på hur vi laddar upp vårt medvetande till en dator och blir odödliga)
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-26 14:22:42 följande:
    mitt liv ändras konstant. Jag utbildningar mig och lär mig nya saker som för mitt liv framåt.

Sedan skulle jag påstå att jag värderar mitt liv mer eftersom jag tror att vi inte får något mer än det vi har.

(tills någon kommer på hur vi laddar upp vårt medvetande till en dator och blir odödliga)
    Men du vill bara ha de ynka 70 - 60 åren som kan bli evigt om man bara väljer det.

Psalm 37:9-11, 29
    9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.

• kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-26 15:54:20 följande:

Men du vill bara ha de ynka 70 - 60 åren som kan bli evigt om man bara väljer det.

Det är ju inte "bara" att välja. Först måste en övertyga sig själv att tro på något som det inte finns bevis för. Och det kan inte vara lätt. Hur mycket jag en skulle vilja tro att enhörningar finns så gör de inte det, även om jag skulle tror det.

Men om jag "bara väljer det" så vill jag såklart leva så länge jag vill. Får Jag det nu när jag har valt att göra det?
    Säger lite vad jag vill.
  • kivirush

Just det. Sedan måste en underkasta sig och följa de regler som denna entitet (som det inte finns några bevis för) har satt upp. Dvs jag skulle behöva bli mindre tolerant, bortse ifrån mängder av forskning, och sluta ifrågasätta saker och börja tro på magi.

Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    kivirush skrev 2014-11-26 16:11:34 följande:

Just det. Sedan måste en underkasta sig och följa de regler som denna entitet (som det inte finns några bevis för) har satt upp. Dvs jag skulle behöva bli mindre tolerant, bortse ifrån mängder av forskning, och sluta ifrågasätta saker och börja tro på magi.

Underkastar du dig inte Sveriges rikes lag ?

Du, finns det ingen Skapaer, då är det kört för mänskligheten.
  • kivirush
    Vibban01 skrev 2014-11-26 17:56:29 följande:

Jo, men lagen är gjord av människor för alla människor. Den är till för att vi ska kunna leva i ett öppet och tolerant samhälle. Så att vi har yttrandefrihet och mänskliga rättigheter. Så att vi får utrycka oss som vi vill så länge det inte skadar någon annan. Låter inte det bra?

Varför skulle det vara kört för mänskligheten om det inte finns någon gud? Se på det såhär. Utan en gud så har vi klarat oss rätt bra än så länge. Vi bygger vidare på tidigare generationers misstag och ignorans (som att de inte visste att koldioxid skapade en växthuseffekt). Men även deras framgångar och visioner för en bättre värld för alla.(mänskliga rättigheter och religionsfrihet)
    Säger lite vad jag vill.
  • motherof4
    Vibban01 skrev 2014-11-26 17:56:29 följande:

Ha i åtanke oxå min vän att om det finns en skapare eller inte, inte är synonymt med att JV har "Sanningen" eller ens att Bibeln skulle vara inspirerad av denne skapare.
  • kivirush
    motherof4 skrev 2014-11-26 18:14:49 följande:

Ha i åtanke oxå min vän att om det finns en skapare eller inte, inte är synonymt med att JV har "Sanningen" eller ens att Bibeln skulle vara inspirerad av denne skapare.

Ja, tänk om gud sitter där uppe och kör en 10 armad facepalm när han ser hur fel alla har.
    Säger lite vad jag vill.
  • Vibban01
    motherof4 skrev 2014-11-26 18:14:49 följande:
    Vad är det som inte stämmer med Bibeln?

Är det detta du inte vill ha:

Psalm 37:9-11, 29
    9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
    29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.

Vad är det som inte är sanning enligt dig?
Svar på tråden Nått bra om Jehovas