Nått bra om Jehovas
Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?
Kan nån säga nått bra om Jehovas? Jag har mest bara hört dåliga saker så nu vill jag veta om det finns några bra över huvudtaget alls?
Varför ändar du inte ditt liv, livet är ju inget att ha säger du.
Psalm 37:9-11, 29
9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.
Men du vill bara ha de ynka 70 - 60 åren som kan bli evigt om man bara väljer det.
Just det. Sedan måste en underkasta sig och följa de regler som denna entitet (som det inte finns några bevis för) har satt upp. Dvs jag skulle behöva bli mindre tolerant, bortse ifrån mängder av forskning, och sluta ifrågasätta saker och börja tro på magi.
Just det. Sedan måste en underkasta sig och följa de regler som denna entitet (som det inte finns några bevis för) har satt upp. Dvs jag skulle behöva bli mindre tolerant, bortse ifrån mängder av forskning, och sluta ifrågasätta saker och börja tro på magi.
Underkastar du dig inte Sveriges rikes lag ?
Du, finns det ingen Skapaer, då är det kört för mänskligheten.
Underkastar du dig inte Sveriges rikes lag ?
Du, finns det ingen Skapaer, då är det kört för mänskligheten.
Ha i åtanke oxå min vän att om det finns en skapare eller inte, inte är synonymt med att JV har "Sanningen" eller ens att Bibeln skulle vara inspirerad av denne skapare.
Psalm 37:9-11, 29
9 Ty de som gör det onda skall utrotas, men de som hoppas på Jehova skall ta jorden i besittning. 10?Bara en liten tid till, och den ondskefulle är inte mer; du skall se dig om efter hans plats, och han är inte där. 11?Men de ödmjuka skall ta jorden i besittning och få njuta av stor frid.
29 De rättfärdiga skall ta jorden i besittning, de skall bo för evigt på den.