Jag har läst och läst, överallt, men jag tror nog att jag behöver någon utanför familjen att prata med, som du skriver Anonym.
Jag ska försöka ta tag i det redan imorgon, för jag orkar snart inte mer. Min oro ökar för varje dag, ingen i familjen vet hur vi ska hantera detta.Det är ett stort stöd för mig att ventilera och bolla här på FL, men jag måste nog prata med någon också, rent fysiskt.
Som NadiaMi skriver köper hon nog sig lugn med att vara foglig, men vad händer med det lilla pyret?Mitt lilla barnbarn. Om inte min dotter, barnets mor, kan stå emot, vad händer då?
När jag skriver att jag snart inte orkar mer så menar jag att jag börjar bli smått förvirrad av alla turer. Börjar tänka att det kanske är fullt normalt att en pappa håller en liten baby uppochner i fötterna och kastar det fram och tillbaka, sliter det febrigt ur sängen bara för att klockan är en viss tid.Slår en 9 månaders baby på fingrarna,hårdhänt tillrättavisar,sätter upp scheman på väggarna för mat, sömn osv.Talar om Nobelpris för sonen,att han är så smart, att han ska tränas i att gå tidigt osv, osv.Nej, givetvis tycker jag inte att det är normalt, det blir bara så mycket just nu.
Allt detta ger ju ändå inte befog för en anmälan till soc.De ringer i förväg och anmäler sin ankomst och då kan min svärson skärpa sig och agera "normalt"