Inlägg från: slangbella |Visa alla inlägg
  • slangbella

    Någon som slutat röka/snusa med Champix?

    Jag började ta mina tabletter i torsdags. Förbluffande nog kände jag redan andra dagen att det där med cigg inte var så gott. Fick liksom inte kicken. Det känns som om jag trappat ner från filterlösa cigg till vita blend typ, ger liksom ingenting. Samma med snuset. Otrolig känsla.  Även om vanan finns kvar att stoppa nåt under läppen, eller gå ut efter lunch och ta en cigg, finns kvar så är det inte så svårt att stå emot. Jag hade tänkt sluta helt på söndag, men det känns som om det kommer att ske tidigare - jag har ju inte gått upp på de tunga pillren (1mg) ännu.

    Dock har jag sömnsvårigheter och är trött på dagarna, samt att jag mår illa en stund efter att jag tagit tabletten, men det är det värt! En fråga till er andra: blev illamåendet värre med 1 mg-tabletterna?


    Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
  • slangbella
    mina45 skrev 2007-10-21 11:21:50 följande:
    Hej på er!Provade att sluta röka med champix för några månader sedan men tyvärr drabbades jag av biverkningar. Mådde så fruktansvärt illa att jag helt enkelt var tvungen att sluta med dom eftersom jag blev så dålig att jag inte kunde jobba.Har förstått att ni är många som har lyckats sluta o jag är sjukt avensjuk på er. Men vill iallafall säga stort grattis till er!!Nu ska jag prova en annan sort som heter Zyban o hoppas att det fungerar för mej.Vill inte röka mer men klarar inte sluta på egen hand så det är bara att hoppas
    Mitt illamående av Champix går över ganska fort, allra helst om jag äter något. Så jag kan stå ut med det. Men det verkar ju inte kul att drabbas så hårt som du gjorde... Lycka till med Zyban istället!
    Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker
Svar på tråden Någon som slutat röka/snusa med Champix?