• Morrizz

Engelska Tråden *** del 7 ***

Välkomna till vår engelska tråd här på Familjeliv (uj, det lät pretantiöst ).
    Vi har funnits ett tag här nu, vi pratar om allt möjligt som har nån slags förankring med engelsk talande personer skämtosido - vi som håller till här vet vid det här laget vad det går ut på och ni som är nya kan väl kika in i dom gamla trådarna.

Del 6: familjeliv.se/Forum-3-45/m20100129.html
    Del 5: familjeliv.se/Forum-3-45/m16860500.html
    Del 4: familjeliv.se/Forum-3-45/m13903471.html
    Del 3: familjeliv.se/Forum-3-45/m11155112.html
    Del 2: familjeliv.se/Forum-3-45/m9079466.html
    Del 1: familjeliv.se/Forum-3-45/m7253336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-17 09:23:53:
    Det finns en lista tillhörande tråden, där man kan skriva in sig eller om man letar efter någon.
    Engelska Tråden Listan:
    familjeliv.se/Forum-3-45/m23327437.html
  • Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***
  • Jeg

Hej Rutiga Rutan

tack för tipsen. vet du vart jag kan hitta dessa annonser? vilka websidor? Kommer bo i närheten av Andover.

• Billy

Dumdidum - ha ha... Här är det Man U som gäller, skrev det mest för att reta sambon!!! Inte sååå populärt! ha ha...

Här har vi ett stort företag som har en stor skylt där det står- Gods Terminal....

• Mamma till Meja

Rutiga Rutan - tack, jag ska prata med dom.

• Sötling

Mamasnest och Bill: Middlefart och Gods terminal!

Jag pratar ganska mycket svenska med sambon och berättar ofta vad som står på skyltar och rubriker i tidningar och så. Fast ibland låter man ju lite fånig för språket blir så förenklat så det låter som man pratar med ett litet barn. Och så har jag märkt att ibland när vi pratar svenska så får jag någon slags konstig skotsk brytning. Låter inte klokt!

Och tack Billy för att du skrev om hur din sambo haft det på SFI kursen.

• Morrizz

hejsan traden, vi ar i London nu och jag har varit o kopt den dar mirakelkramen som Boots saljer . Fick kopa nagra till kompisen med sa har lite miniexport pa G .

Billy kommer du ihag att du nan gang namnde om en fotoframkallnings affar kallad "Supa' Snaps". Tror dom tyvarr  har bytt napp till "Snap Shots"

ha de gott allihop!

• Morrizz

suck...fraga mig inte hur jag fick ordet napp...det skulle ha statt namn.
    lillan har iofs nappen i munnen just nu och sussar gott i sin resesang...

• Ruby

Vad roligt med ett Bromley-besök Morrizz. Vilken mirakelkräm tänker du på?

• Billy

Morrizz- Supa Snaps ha ha!!!
    Njäääe... tror inte att det var jag som skrev om det, visserligen har jag taskigt minne så jag kan ha fel Synd att dom fick för sig att byta namn, supa snaps låter ju bra...

Svar på tråden Engelska Tråden *** del 7 ***