• Nennesann

Ja säger då det...läkare!

Har gått o tänkt på det här i flera veckor o det gör mig både irriterad o bara mer förvirrad...

Var till doktorn för att få migrän tabletter utskrivna, kollade även upp en knöll jag har bakom örat. Pga den så gjorde han en hälsoundersökning på mig från topp till tå och konstaterade att jag var frisk o att knölen inte var farlig. Han kände extra runt örat o neråt halsen och sa att mina halsmandlar hade perfekt storlek osv....

till grejjen hör att jag tog BORT mina halsmandlar för 9 år sedan...

Är det vanligt att en överläkare kan missa en sån sak?
    Har nån råkat ut för liknande?

Blir ju lite orolig då han skulle kolla upp knölen bakom örat...vem vet vad det kan vara

• Svar på tråden Ja säger då det...läkare!
  • lokacitron

Du skulle ha sagt att du hade op bort halsmandlarna.

• miniGrynet

Ja, sa du inte nåt om halsmandlarna när du var där?
    Det hade jag gjort!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Nennesann

Jag vart så jäkla snopen när han sa det så jag sa inget...vilket jag ångrar såklart!!

• ptoa

Ok, byt läkare, bra med second opinion!

• Nearia

Jag TROR att halsmandlarna kan växa tillbaka......men jag kan ha fel såklart.

• miniGrynet

Ok... ja, det känns kanske underligt att ringa tillbaka bara för att säga att han hade fel om dina mandlar....

Du får kanske låta det vara, om du inte vill kontakta läkaren om det igen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • ellebelle

Blir inte förvånad. Tycker att läkarna inte har koll på läget som de hade förr. Vet inte varför, men sjukvården har blivit mycket dåligare.

• lokacitron

Beställ en ny tid och träffa en annan läkare och berätta att dina halsmandlar är bortopererade. Så får den kolla upp knölen bakom örat.

• Nennesann

Jag låter det nog vara o byter läkare, absolut!!

Men tycker det är konstigt att en överläkare som undersöker folk nästan dagligen borde ha liiite koll på hur halsmandlar känns...

Ingen som har råkat ut nå liknande?

Svar på tråden Ja säger då det...läkare!