Inlägg från: Ebbelina |Visa alla inlägg
  • Ebbelina

Österbottniska tråden 10

Jeremias mamma: Ojoj, vad tufft ni har det. Fortsätter att tänka på och be för er!

Maja T: Nää, du är inte grym, jag var också oerhört tacksam när maken åkte hem med sonen från BB. Han (alltså sonen ) var ju överallt och jag var trött och ledsen och sjuk och allt vad man nu är samtidigt efter en förlossning

• Ebbelina

tussimamma: För övrigt verkar vi ha ungefär samma situation, min man är inte intresserad av att vara hemma med barnen medan jag skulle vantrivas nåt fruktansvärt med att inte få vara hemma när de är små. Han trivs med att jobba, jag är hellre hemma även om jag både trivs med mitt jobb och tjänar mer än han. Så här är det inte ekonomin som styr, utan viljan. Jag tror inte heller våra barn skulle må bra av att gå hemma med en frustrerad pappa. Hellre då en pappa som kommer hem och orkar leka med dom, för det är inte jag så intresserad av Jahapp, nu blev det där en lång utläggning också.

• Ebbelina

tussimamma: Håhhåå, det där lät inte lätt det
    Här har det inte blivit nåt med sovandet innan nattamningen varit borta, vilket har betytt att barnen börjat sova hela nätter vid 8-9 månaders ålder. Eller hela och hela, men helare iaf Alltid har de nu nåt ärende på natten och jag är jätte lättväckt, så ska sonen på vessa vaknar jag garanterat.

• Ebbelina

Millami: Jadu, då de sku kunna säga vad som är fel med dom Vårt första barn skrek varje vaken stund de 4 första månaderna, det enda som hjälpte var att gå och bära honom på axeln, så det är mitt hetaste tips!

• Ebbelina

tussimamma: Ja, vi får hoppas du har rätt. Men nog förstår man under bebistiden varför det är en allmänt erkänd tortyrmetod att hålla folk vakna

• Ebbelina

Jeremias mamma: Nämen fy vad jobbigt med livmoderinflammation till på köpet Men härligt att du fått hålla i lillkillen, och vad jättesöt han är!

• Ebbelina

Jag kom just från Prisma och huhhu Nicolinus, hur ska du orka vara i det där stöket? Varenda gång jag handlar där lovar jag mig själv att inte komma tillbaka förrän byggarbetet är över, men varje gång åker jag dit ändå. Vadå vana? Nåja, idag stank det målarfärg i hela butiken, golven var upphackade lite här och där och helt plötsligt blev det nattsvart, bara frysdiskarna lyste Det var liiite svårt att hitta maten ska jag säga. Nåja, det fixade sig snabbt igen.
    Men puh, vilken pärs det är att handla där numera.

• Ebbelina

Nicolinus: oj tack o lov, kanske därför det kändes så extra hysteriskt där idag? Glömde ju säga LYCKA TILL på jobbet! Det går säkert bra iaf trots stöket

• Ebbelina

Hej på er! Jag har haft en datorfri vecka, så nu hade jag många sidor att läsa ikapp

Måste väl säga min åsikt om Kuoma-skorna jag också. Vi har haft dem åt båda våra barn alla år hittills (barnen är 5 och 3 år) men i år bestämde jag att INTE köpa dem. Jag tycker de är jättekalla och dessutom håller de ju inte vatten öht. Så nu är jag helt ute på sjufamnars vatten, har köpt skor från Prisma åt båda två, såna med tarraband och som ska vara vattenavstötande. Viking har vi inte råd med, så det här var nåt billigt märke som kostade 29 e. Får se hur det går...

• Ebbelina

Hejhej Maja! Jag har nog känt viss datorabstinens Allt bra hos er?

Svar på tråden Österbottniska tråden 10