• jamtlandsstårs

insynsskydd

nån som kan tipsa om ett bra insynsskydd till ett litet badrumsfönster??

• Svar på tråden insynsskydd
  • aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:52:53 följande:
    nä det har du ju rätt i, det kan ju vara lite bökigt med luftbubblorna...
    beror ju lite på hur avancerat man gör det också :) jag har gjort vågräta ränder på köksfönstrerna och det var iiinte att leka med :)
    - du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
  • bella1975

fast jag har inte den där färgade plasten utan den "genomskinliga". Det kanske är olika.

• aktuelle
    bella1975 skrev 2007-08-06 19:58:02 följande:
    fast jag har inte den där färgade plasten utan den "genomskinliga". Det kanske är olika.
    jag har den genomskinliga överallt också.. har inte provat den färgade.
  • mamma 03 05

Vi har sån från ikea, jätte bra.

• Linny

Titta i vänstermarginalen, under Väggdekor och Fönsterfilm

• Storasyster yster

Har också den genomskinliga varianten från Ikea. Tog ett tag att få till det (har ett 2 m långt fönster i sovrummet uppdelat på 3 rutor), men nu sitter det där det sitter. Billigt var det också.

~~* Lilla Tyris *~~
  • aktuelle
    Storasyster yster skrev 2007-08-06 20:56:43 följande:
    Har också den genomskinliga varianten från Ikea. Tog ett tag att få till det (har ett 2 m långt fönster i sovrummet uppdelat på 3 rutor), men nu sitter det där det sitter. Billigt var det också.
    har samma i köket och i vardagsrummet, tar lite tid men efter ett fönster lär man sig tekniken :)
  • Stina M

har genomskinliga i vard rummet och den sitter fast är å andra sidan inte köpt på ikea. Den där färgade historien satt på toa fönstret och funkade absolut inte. Har haft genomskinlig där också och det funkade tills jag tog ner den. Kanske bara otur...

• Stina M

hat förresten sett några grannar som satt upp dom här fyrkantiga plast rutorna som många design affärer har. Det kanske hade funkat? hoppas du fattar vad jag menar

• jamtlandsstårs

såg en rolig grej när jag var ute och gick en dag, i ett hus had någon satt plasttabletter som insynsskydd i köksfönstret och det var faktiskt tok fint, köpte en sån fin genomskinlig på åhlens för en tjuga men det var ju tyvärr fel storlek...... tack för alla tips ska till färghandeln och kolla läget i morg

• Abrakadabra

Om du rollar fönstrena med filmjölk (!) så får du en "frostad" effekt. Eftersom det är i badrum så får du nog rolla mellan fönstren, för att skydda mot vatten.

Använd en elementroller (såndär liten med superkort "lugg") och rolla på filmjölken tunnt, som om det vore färg. Avgränsa med maskeringstejp om du t.ex. bara vill "frosta" halva fönstret.

Om du inte blir nöjd med resultatet så är det busenkelt att tvätta bort och försöka igen ... eller att skita i det om du nu föredrar det

Det luktar lite medan filmjölken torkar och "härdar" (en eller ett par dagar) men sedan är det luktfritt och sitter bra. Det kan dock synas om man får vattenstänk på (framför allt om det blir så att det rinner).

• AnnaGBG
    Abrakadabra skrev 2007-08-07 15:00:34 följande:
    Om du rollar fönstrena med filmjölk (!) så får du en "frostad" effekt. Eftersom det är i badrum så får du nog rolla mellan fönstren, för att skydda mot vatten.Använd en elementroller (såndär liten med superkort "lugg") och rolla på filmjölken tunnt, som om det vore färg. Avgränsa med maskeringstejp om du t.ex. bara vill "frosta" halva fönstret. Om du inte blir nöjd med resultatet så är det busenkelt att tvätta bort och försöka igen ... eller att skita i det om du nu föredrar detDet luktar lite medan filmjölken torkar och "härdar" (en eller ett par dagar) men sedan är det luktfritt och sitter bra. Det kan dock synas om man får vattenstänk på (framför allt om det blir så att det rinner).

Vilken grej! Hur kom du på det?
  • Abrakadabra

Jag läste om det nånstans och testade
    Det är ju rätt logiskt egentligen, filmjölk användes ofta som bas i färger förr. Eller ägg, för den delen. Jag har testat att göra äggoljetempera också, men det kan man inte insynsskydda med ? det går nämligen inte att tvätta bort ...

Svar på tråden insynsskydd